4/5/2010

那天再重聚

過去的週末一班舊同學邀請了一班舊老師來個中五畢業廿周年團聚(我是89年會考的這一班90考生是我當完交換生返回母校升中六時才認識的同學)

這一兩天陸續在Facebook看到她們上載的相片心內一陣暖!

你喜歡你的中學生活嗎

我中學年代過得很開心也非常愛我的母校

我不是從幼稚園小學直升中學那一群而是在公屋長大要申請車船津貼學能測驗靠估而誤打誤撞中了全校網6個公開派位名額其中一個

雖然是「外人」但我卻從來沒有感受到中產同學仔看不起或排斥的情況家裡有錢的同學當然有但她們全都很有家教又純品實在十分慶幸能每日與她們嘻嘻哈哈過日子

我愛我的母校因為校長與管理層的「自由放任」政策要知道大部份學校都沒有這種膽量要放任首先要對同學們有信心有信任雖然是傳統女校學校卻不把我們鎖在校內鼓勵聯校活動訓練我們獨立不死讀書勇於挑戰自己

舉個例子學校每年都有籌款賣物會每級每班都要負責設計及搭建自己的攤位遊戲我記得初中時與同學們用黃頁電話簿逐一致電商家廠家尋求贊助晚上到工廠區抬禮物回校至賣物會前夕通霄留守學校搭棚起攤位當時大家都是只十三四歲啊!沒有學校的鼓勵及信任以上種種都不可能亦因為這鼓風氣即使沒有餘錢參與課外活動學生也早早訓練出膽量組織能力團隊精神等等

要信任學生還要從校政方便入手當其他學校將學生當賊扮的時候我們卻基本上是沒有校規的上學遲到沒有人守在校門風紀訓導主任不會拿你的髮型校服來多多事實(我中六那年單是被正式計算的缺席日已高達廿日即足有一個學月沒上課也沒有任何人向我說教!)放學後可在班房校園內及學校周圍聊天打球或流連到晚上校長還「型到」鼓勵大家帶男友出席賣物會!那麼多自由又不見得我們真的學壞了可以說我們是不需要為反叛而反叛的因為根本沒有什麼可反

學校也鼓勵學生要見多點世面早會通告會向大家報告海外留學獎學金的申請期限我也是得到老師寫推薦信來幫助我申請到美國當交換生的校長更有遠見地在八十年代初已自己聘請外籍教師有一位外籍老師當個班主任一年包保你英語聽講能力大增!

成年人在權位者常常以為年輕人要管得嚴才不會走錯路但你能管多久呢到他們上大學突然有自由又什麼都未見識過未經歷過時才放肆你又會放心多一點麼

有時侯小朋友年輕人得到大人認同得到大人付予責任讓年輕人用自己的能力/創意/成熟程度去自己摸索成長那種自我推動力是一生受用就好像大人一樣如你在工作上得到上司讚賞認同及信任你也會更珍惜機會你也會希望盡能力不讓他們失望

起碼我知道畢業廿幾年我大部份中學同學都很懷念中學的生活感激母校真正的栽培」。





7 則留言:

  1. 哦, 你返左香港呀 我間中學都自由, 但遲到﹑染髮﹑同檢查裙既長度就成日都要, 最搞笑佢地話搵老師去趕走響學校門口接學生既男朋友仔!
    [版主回覆05/05/2010 04:08:00]我無返去呀!淨係喺網上見到啲相咋!不過睇相都已經好開心喇!
     
    我哋好多泳隊嘅同學頭髮已經俾泳池水染到啡色,所以我哋都唔會介意啲人頭髮唔係黑色。而且我哋著長衫,短少少無所謂,但都無乜可能改短到上大脾,都唔好睇啦!
     
    我學校門口好自出自入架,星期六、日仲成日有人影婚紗相添,不過近年好似會鎖門喇,可能唔想咁多陌生人入去啦!

    回覆刪除
  2. 你母校好尊重同信任學生呀!阿校長真係好型 我中學都係讀女校,但係係嗰啲逼你讀書乜都要管嘅女校(我入讀之前連頭髮都唔比留長架),我記得啲同學仔好極端,有乖到近乎蠢蠢地,係老師眼中嘅品學兼優生,亦有反叛到經常逃學留級有男朋友仔嘅,就係老師眼中嘅壞學生,如果有人二十幾日唔返學,一定被勁照肺兼見家長
    [版主回覆05/05/2010 11:52:00]我真係好鍾意我母校架,我以前成日諗,如果有個女一定送佢返母校讀書架! 我成日都覺得,反叛成因就係父母學校管得嚴做成嘅,長輩愈嚴,啲細嘅有乜主意就愈唔敢向佢哋講,因為乜嘢都話唔俾,小事化大,大事就更唔在講,最後攪到啲細路喺完全無聽過大人意見/鼓勵/分析嘅情況吓偷偷做,後果更麻煩。 我廿幾日係寫喺成績表嘅學期紀錄,仲未計老師記唔切,又或者lunch之後唔返下半晝嗰啲,我諗加加埋埋三十幾日呀!不過我係極端,其他同學最多都係走吓一堂半堂。但教開我啲老師都知我唔管得,唔駛理我我自己會好地地,又唔會影響人,所以佢哋都由得我。

    回覆刪除
  3. 你讀過間咁理想嘅中學 , 唔怪得你咁掛住做學生妹嘅日子啦 !!
    我對我嘅中學無乜印象 , 太耐啦 !! 不過記得有位中文阿 sir 好鍚我 , 可能我那時記性好 , 每次好長嘅課文 , 我可以一字不漏默哂出嚟 , 其他同學錯漏百出 , 陳 sir 對我特別有印象 , 早幾年仲有 send X,mas card 俾佢 , 近呢幾年無咗佢回音 , 唔知係咪 …..????
    但我始終對 HK 學校無好感 ., 雖然未去過外國讀書 , 但從朋友口中都話外國讀書壓力小好多 , 會讀得好開心 !!
    [版主回覆05/05/2010 12:01:00]我都幾好彩,好有讀書運,由小學、中學到大學都讀得好開心,每一間學校都好鍾意,又遇到好多對我影響好大嘅良師,真係好感激! 我默書超級渣,尤其係高中啲古文,有幾次直情唔默,因為知道錯咗幾句都會扣到零分,交白卷仲無咁煩,不過我中文老師唔會鬧我架,都咁大個人,成績係自己承受嘅,鬧都無用架。我就係鍾意學校上上下下啲老師都咁好人,佢哋愈好人,啲學生就愈唔會亂嚟嘛。 我喺美國都讀過普通中學,可以話你知,我香港中學比美國中學好幾十倍,根本無得比。凡事有例外,好學校同壞學校,每一個地方都有。

    回覆刪除
  4. Charmaine5/5/10 15:06

    喂喂喂,我有份搞第一屆 Fun Fair 架,仲喺當日識咗我人生第一個男友(係 DBS 仔)   我哋都係攞住本黃頁打俾啲廠家,笑話百出!我現在最懷念唱 choir 的日子,好 miss lunch time 練歌.........我嗰屆的 old girls 搞了個 HYS tour,今個月廿九號返去行吓(裝修之後無去過),到時 post 啲相妳睇
    [版主回覆05/06/2010 03:14:00]我都話old girls好愛母校啦!我中學時無乜參加課外活動,淨係返學同同學吹水,放學打吓羽毛球都夠開心!我最懷念飯堂啲炸雞脾,鮮燈色但係超好食!
     
    我前幾年都同個舊男友行過學校想入去睇睇,但係依家會鎖門!入唔到!    你記住影多啲相呀!

    回覆刪除
  5. 男主人8/5/10 15:02

    ceci:
    男主人唔鍾意中學生活?因為係果時識咗Ta姐!!咁就一世
    [版主回覆05/09/2010 04:19:00]男主人,你膽生毛呀?
     
    識到Ta姐益咗你啦!仲喺度呻!

    回覆刪除
  6. 我反而対我的幼稚園、小学、中学、大学都無乜帰属感!
    [版主回覆05/13/2010 13:20:00]我全部都有呀!除咗幼稚園拆咗之外,小學、中學、大學我都好鍾意,讀書一直都好開心架。

    回覆刪除
  7. 口水禧12/5/10 02:58

    我實在唔知講乜好﹐因為我間中學「有幾好」你都知喇﹗ 一間學校真係會影響一個人嘅發展﹐唔單止係佢嘅前途﹐連埋性格都可能會因為間學校而轉變。但係唔係真係個個辦教育嘅人都明白呢點﹐真係好悲哀﹗
    [版主回覆05/13/2010 13:25:00]所以我一直都唔會一味話香港教育就唔得,外國就得。讀咁多年書,我最唔鍾意就係去美國做交換生嗰間public school!課程又淺,乜都學唔到,啲同學淨係掛住扮靚拍拖,麻麻煩煩,學校管理又唔得,教師質素又低,真係浪費我時間!如果講自由,我喺香港時一樣有自由,一樣有尊重,所以我鍾意香港啲學校多啲!

    回覆刪除