21/12/2012

槍械管制沒有用

美國每次發生校園槍擊事件,就會聽到加強槍械管制的聲音。

有用嗎?

保障人民備有及佩帶武器的權利,是美國憲法的一部份,這條在1791年訂立的第二修正案“Second Amendment”,重要性慬次於第一修正案,即保障美國人有信仰、言論、出版、集會、請願自由那一條。

對於生長在香港,連自身軍隊也沒有的香港人,這顯然是很難理解。但人民可以擁有槍械,是美國二百多年歷史的一部份,是美國獨立自主精神的一部份。你要是想生活在美國,享受美國美好的一面,這附帶條件是必須要接受的。住在高樓大廈的香港人可能不明白,美國大部份家庭(我指的不是住在加州紐約的華人家庭),很多都是住在叫天不應,叫地不聞的地方,在家藏有槍械保護家園及家人是很常見的事。

有些事,有些歷史,無論主觀意願如何,是不能走回頭的。



美國有超過三億人口,每年賣出的槍械超過一千萬件,當中有手槍、也有這次校園槍擊事件使用的來福槍。我想強調千萬件是「每年」,即使只計算過去廿年在民間擁有的槍械,打了折也應過億吧,以比例計即每三個男男女女年紀老中青的美國人中就有一個有槍。現在無論如果槍械管制,甚至停賣,這過億已流出的槍械是不會消失的。

現在在商舖買槍,基本上都要背景審查,但在槍械展賣的槍及私人轉賣二手槍卻沒有這規定。再者,有沒有背景審查,槍械是否有牌照,根本對減少校園或其他公眾地方的槍擊事件沒幫助,過去發生的幾件重大槍擊案使用的槍,都是有牌照,經背景審查,在合法途徑取得。在美國,在大型超市如Walmart可以買到槍,抽獎可以抽到槍,甚至去買東西(如鑽石手飾)都會送把槍。這,喜歡與否,同意與否,就是美國文化的一部份。香港人,外國人,甚至來美居住已久的香港人,時常看到聽到認識的,只是加州紐約等大城市片面的美國,就正如中國一樣,北京上海深圳並不代表全中國吧。

現在提議的幾項槍械管制建議,有禁止售賣攻擊性步槍,禁止售賣快速上彈器,加強買槍人士的背景審查等等,你說完全沒作用嗎?我又不想潑冷水,但已出售市場的,會繼續圍繞著大家,市民可以擁有槍械的權利亦永遠不會被取締。其實每次有大規模槍擊案之後,槍械售賣一定會突然飆升,因為美國人就是有這個「一槍旁身自救」的想法,其他人覺得很危險很奇怪難以想像,是因為不明白美國與槍械這根深柢固的關係吧。即使不是槍,拿武器自救也是美國一般家庭常有準備的事,有些用棒球棍,我老公就在床底放了一把大獵刀。

其實,美國近廿年來,嚴重罪案如打劫強姦謀殺等是一直在減少,現在可算歷史新低,如果槍是一切罪惡之源,罪案持續減少是不可能的。近廿年的大型槍械案,都主要是性格孤癖、欠家庭溫暖或患情緒病的年輕人所犯,無奈這樣子的年輕人數目有增無減。基本上全世界自我中心的人就是愈來愈多,年輕人自我中心、自以為是的比例也高得驚人,你就當我世界觀消極也好,麻木也好,這趨勢是阻擋不了的。電腦遊戲、電子媒體渲染、自己不成熟又沒責任感的中年人/年輕人繼續生兒育女,這都是改變不了亦回不了頭的。現在,基本上已沒有任何大事件會令我覺得驚訝。

美國有美國無稽之處,香港有香港無稽之處,大陸有大陸無稽之處,在那裡居住,就某程度要接受當地的好與壞。

各位,自求多福吧!


4 則留言:

  1. I live in the middle of nowhere.

    I agree with tigher gun control.

    Is it impossible to tighten gun control? No. Is it doable? No, but it will be difficult.

    For existing gun owners to give up their guns will be a difficult process.
    [HM回覆12/28/2012 03:00:21]Realistically, I know there is little to prevent these shootings short of removing all guns on the street.
    [版主回覆12/28/2012 02:09:31]趁呢次事件仲未被大家忘記前, 有新法例去加強槍械管制唔難, 點都pass到啲, 我想講嘅係有無更嚴謹嘅槍械管制都好, 對於增加減少公眾場所槍擊案無直接關係. 依家講緊可能會pass嗰幾項, 以前都有, 1994-2004十年, 不過都阻止唔到Columbine, 政府大學做研究亦都指無改善.

    如果你問我個人意願? 好簡單, 希望美國好似香港一樣, 從來唔俾市民擁有槍械. 但個人意願同實際環境歷史唔配合的話, 我自己就希望現實啲, 了解多啲實際情況同當地文化, 唔想自己人講乜就信乜, 又或是俾個人意願/感情/感性/唔實際期望等等阻礙咗自己去面對現實或者做好心理或其他準備.

    回覆刪除
  2. 唉, 稚子無辜, 真的十分痛心
    難道真的太自由嗎 ???
    [版主回覆12/28/2012 02:14:24]"個人自由"或者"個人權利"喺美國一向行先, 亦有好多移民因為美國著重個人權利而用盡方法移民. 但針無兩頭利, 無一種制度係完美嘅, 有得必有失.

    可能今次係年紀細嘅小朋友, 大家/傳媒會覺得特別難過. 但對於我嚟講, 喺中學, 大學, 任何公眾地方, 乜嘢年紀, 都一樣, 都一樣無辜, 一樣難過.

    回覆刪除
  3. 我前排同禧婆婆講開槍擊案都有講起有D人真係當生仔係玩﹐一句我鍾意小朋友﹐我鍾意大家庭﹐然後就不理有無經濟能力﹐有無耐性﹐有無體力﹐亂咁生生生。生完要湊嗰陣先知湊細路好辛苦好困身無自由。夫妻唔願意分擔呢個工作﹐嗌交拍下羅友離婚﹐完全唔顧細路感受。小朋友破碎家庭中成長﹐單親父母要揾食/識過第二春唔得閑理個細路﹐有心理病都唔知或就算知都未必理。惡性巡環製造精神病患﹑心理有問題﹑性格孤僻騎騎呢呢嘅人出嚟。呢D人真係幾可憐﹐長期抑壓到爆煲﹐通常都先隊自己屋企人﹐再去隊其他人﹐最後隊埋自己。唉﹗

    作為父母﹐由其媽媽﹐十月懷胎痛到死生咗個細路出嚟﹐人哋唔珍惜自己生嗰個但我好珍惜自己生嘅呢個﹐叫我接受呢個地方係咁架喇﹐個仔打直入去學校返學﹐隨時會打橫出返嚟﹐即使我知道真係發生的話我都無能力阻止﹐但始終話唔擔心係無可能的。唔比人買槍我諗等多100年都無可能﹐但至少政府都要做D野﹐加閘又好﹐請保安又好﹐乜都好﹐總好過唔做。不過政府窮到呀媽都唔認得﹐學校連加個圍欄圍住校舍都話無錢﹐你話係咪無語問蒼天﹐擘大個口得個窿﹗ 但唔想送佢返去香港讀接受另外一種形式嘅虐待﹐而家做父母好慘﹗
    [版主回覆12/28/2012 02:41:34]我依家基本上一睇到新聞有啲乜報導, 車跌落水, 被unmarked警車截停, 龍捲風就到, 駕車突然死火之類之類, 就會諗"如果自己遇到應該點做".... 多啲問多啲八卦未必一定救到自己, 但好多時你會發現大事件發生時, 有啲生環者生環係因為佢哋隨機應變, 死咗嗰啲緊係訪問唔到, 但我一定唔想自己到時淨係傻咗定咗乜反應都無囉.
    [HM回覆12/28/2012 02:39:28]I agree.

    For one thing, how many people read newspaper in the US on a daily basis? How many people in HK *not* read newsaper on a daily basis?
    [版主回覆12/28/2012 02:33:58]我篇blog叫大家接受現實, 主要係唔想住喺美國嘅華人(香港人)有無謂嘅幻想, 以為加強槍械管制就會改善個問題, 主觀意願幾強都好, 有時有啲情況改變唔到就係改變唔到.

    我反而想大家快啲面對現實, 再去諗方法自救, 將情況想到最壞, 就會容易啲做好心理同其他準備. 如果環境無法改變, 咁就要改變自己嘅反應同危機處理方法. 幾細個小朋友都好, 識聽懂性就可以開始教(今次事件第一個班房就死淨一個小朋友, 因為佢扮死). 我知道有好多父母唔想大早俾小朋友面對殘酷現實, 但我個人覺得基本求生技能, 幾細都要教. 我依家都係一日到黑問我老公, 如果遇到咁咁咁, 應該點做? 佢係前marines, 好多嘢都會提點到我, 我亦時常八卦會問.
    [版主回覆12/28/2012 02:25:00]我估有好多人唔特別為意, 美國係一個好大好大嘅地方, 面積同全中國差唔多, 有三億幾人口, 即使幾現代進步, 其實國民質素都差好遠好遠. 喺大城市嘅人嘅所謂"常識"同鄉下小鎮嘅可以差到你唔相信. 即使父母受過高中或者大學教育, 都唔等於識做識諗. 地方太大, 唔似得香港咁就算幾貧幾忙都好容易接受資訊/受資訊影響/受周圍環境監察. 我出出入入美國咁多年, 五十個州無一半州份都去過三份一, 真係乜人乜事都有, 美國人嘅物質享受可能係廿一世紀, 但係人民質素仍然好落後一啲都追唔上.
    [口水禧回覆12/27/2012 14:11:14]呢排重有雜誌登晒全部槍擊案死咗嘅細路同老師嘅相喺封面﹐去超市去target排隊企喺收銀等比錢﹐真係望一次個封面就標一次眼淚﹐個個細路同我仔差唔多大﹐諗起佢哋D父母呢個聖誕屋企少咗個人就真係慘﹗

    回覆刪除
  4. 我就係嗰種"接受"型。我返對死刑,贊成槍械管理,但如果法例同我心中理念不同我亦唔會拗.
    [版主回覆12/30/2012 03:46:40]接受咗之後,就要做準備,出街時多啲留意周圍環境,出入小心。

    回覆刪除