8/5/2013

美國的季節性敏感 (Allergy Season)


因為剛過去的冬季下了很多雨,而且氣溫持續又冷又暖,樹同花都開得較平常長時間,今天春季的季節性敏感(allergy season)好嚴重啊!


今日在CNN網站看到有篇報導,是寫「小童患敏感與出生地關係」的研究。研究訪問了差不多十萬名0-17歲,現時居住在美國的兒童及其家長。

研究結果一點不意外,就是在美國出世的小童患敏感(包括濕疹皮膚類敏感)較其他地方出生的小童高。

現在在美國生活,但在海外出世的小朋友患哮喘/敏感比率:20%,如父母也在海外出世,小朋友患敏感的機會率更低。

在美國出世的小朋友:34%,即3個小朋友就有1個。

只計哮喘就更嚴重,海外出世小孩比美國出世小孩低47%

不只出生地有影響,居美年期也有影響,住了十年以上的受訪者患敏感比只住了兩年高出3倍。(我剛來的頭三年也完全沒有任何敏感,去年春季開始受季節性敏感影響眼睛會痕癢。)

敏感主要是身體免疫系統無法接受一些外界刺激物(如花粉、塵蹣、寵物毛髮、甚至某些食物),但出生地跟小童免疫系統有什麼關係?

研究人員指美國的先進衛生狀況,減低了小童接觸到細菌或其他外界刺激物的機會,仍然在發展的免疫系統沒有受到適當的暴露(exposure)及訓練去面對它們。

另一因素與飲食習慣有關,父母與小孩如是海外出世,飲食一般比美國本土人均衡,使用香料/綠茶亦有助對抗敏感或有消炎作用。

研究就寫完了,其實大家都知道,不只美國,香港的小朋友患哮喘及敏感病症的比率亦愈來愈高,香港父母對小朋友的飲食超緊張,所以這方便的影響應該不太大。

我知道自己不是媽媽,好像沒有資格說三道四,但我是十分同意現代父母太緊張衛生。不說別人,就說我自己弟弟,全家人每次回家要即洗手,父母可能要換衣服才接觸小孩,每個週末菲傭要消毒軟地毯及所有玩具,小朋友外食又一定要用自己的餐具。小侄仔才兩歲,父母要上班,出街玩的機會當然不高,在街爬爬跳跳更是沒可能,你說這樣生活的小朋友,如何能適當地暴露到外界刺激物,建立良好的免疫系統?我的大姨甥的成長就相反,由出世到上幼稚園前他跟公公婆婆住,嬰兒階段就每日跟他們去飲茶去街市買餸,幾歲時姐姐把他接回家後,因她比較另類,就租了一小塊田跟姐夫姨甥玩種菜,姨甥從小到上學到現在十幾歲一直沒有什麼病痛。

可能你會話香港人口密集,受病菌感染機會高,這點我亦同意,就以我們這些海外人士差不多每次回港探親也會患小病就知道,但這亦更證明免疫系統是需要長年不間斷地訓練,不是人大了就可輕視的。

現代小朋友,不論生活在那裡,在家看錄像打機玩電話的時間,一定比在外跑跑跳跳多,這有時跟家裡有沒有全職照顧者沒太大關係,我們小時候也沒人照顧,但就可以在走廊或家的樓下通處跑一整天。現在雖然生活環境不一樣,不可再沒管束地在家外遊玩了,但又有幾多全職母(或傭人)每天定時帶小朋友出外玩?有傭人又信不過,自己又沒精力沒時間,只花金錢在家居衛生及飲食習慣上嚴謹,但又不明白小朋友為何仍時常生病(尤其是初上學及集中在氣管類病患),父母們是否將所有心思投資在錯誤的地方?

另外一個香港人(亞洲人)養成的壞習慣,就是用盡一切方法避免曬太陽,把自己及小朋友極度防曬,一見陽光即帽/傘子/防曬樣樣做齊。但媽媽們是否知道,人體鈣質的吸收,是必須要有維他命D才能吸收得到,而維他命D的來源,最主要是靠接觸陽光。每天接觸陽光10分鐘,比你讓孩子吃鈣片喝加鈣奶有效得多。媽媽們自己若不想四五十歲就骨質疏鬆,打傘不打傘自己決定吧。

同樣道理,懷孕的大肚婆們,多出外散步種花呼吸新鮮空氣,小孩出生後受患感敏/哮喘/濕疹等的機會率會減低(遺傅性除外),這與你吃葉酸喝牛奶一樣重要。


10 則留言:

  1. Southerngal8/5/13 13:21

    You know more than most moms... and can you tell my parents about this when we come to visit you! lol...trying to tell them it's not necessary to be TOO CLEAN! lol... :-)
    [版主回覆05/09/2013 01:24:18]哈哈, 你同uncle autie講, 生活喺一個地方, 如果平時出街係有一個6 feet radius都接觸唔到其他人, 例如一般美國鄉鎮, 咁基本上係你好少機會感染傳染病嘅. 香港唔一樣, 無可能你行街時6 feet radius都無人, 所以喺香港要保持警惕同注重衛生多啲, 美國就唔駛...

    回覆刪除
  2. 我都係受害者之一呀。 對眼又痕又痛又流眼淚, 慘絕人寰~~~
    [Angela回覆05/09/2013 19:24:52]有呀, 本來一向朝早洗頭,依家一返1K都洗,等我叫埋DONDON都洗先。
    [版主回覆05/09/2013 10:22:06]唔記得同你講,你朝早家夜晚洗頭架? 依家allergy season一定要夜晚返到屋企後洗頭,因為頭髮吸花粉特別勁,唔洗頭瞓覺時會好辛苦,枕頭袋都要多洗呀。同時叫埋Dondon夜晚洗頭,我老公習慣朝早沖涼洗頭,但最近花粉勁,佢唔洗的話我對眼痕佢自己又stuffy nose瞓唔到,我同佢都洗乾淨後夜晚瞓得好好多。
    [版主回覆05/09/2013 01:37:05]我唔駛喇, 啱啱買咗一支, 同埋我再refill都唔駛再見醫生, 打過電話就得, 好方便.

    你快啲買啦, 比其他普通over-the-counter嘅allergy eye drops好用好多.
    [Angela回覆05/09/2013 01:23:05]等我依家日日用水沖眼幾次, 粧都唔咁化。 唔該哂CECI, 即刻EMAIL比細佬先, 你要唔要一支呀?
    [版主回覆05/09/2013 01:20:28]咁快啲叫細佬幫你喺香港藥房買呢隻眼藥水, 叫Patanol, 美國要醫生至開到, 我今年就去睇醫生叫佢開呢支, 我co-pay$20, 支藥水$5, 加埋US$25.

    香港唔駛醫生紙, 去Watson's有藥劑師哥哥counter嘅舖位都買到, 無副作用, 止痕勁得, 我兩年前喺香港買過, 好以$80一枝. 快啲買定旁身

    回覆刪除
  3. Ceci:
    ~咁你依家敏感點呀??
    ~我係香港都無咩野, 但住耐咗加拿大, 依個時候都有輕微鼻水流or 鼻痕, 醫生都說是敏感. 過咗依段時間會ok!!
    ~我記得有啲外籍人士問我, 點解亞洲人有太陽晒, 又無落雨,為何會膽傘??啲外籍人士, 覺依啲膽傘亞洲人好奇怪. 亞洲人太錫身. 其實晒下太陽好舒服. 我早兩日見太陽高掛, 我同Brian 去咗公園野餐, 哈哈~~
    [版主回覆05/09/2013 10:36:05]我敏感滴眼藥水就OK喇。

    香港唔同,花草樹木都係後天種,香港唔會俾種太多會開花落葉嘅樹(你見香港無紅葉樹),因為跌落馬路行人路清潔唔方便,所以只會種無乜花粉嘅長春樹。香港人亦唔會有seasonal allergies,敏感多數係塵蹣、寵物毛髮或其他至敏源。

    海外(美加/日本)好多開花樹同落葉樹,花粉度高香港好多好多,所以我哋嚟咗一陣就多多少少都會開始敏感,春秋季最出現...

    我唔介紹啲人喺臉搽防曬去防色斑,或者全日都戶外時(行山/去沙灘)搽防曬免曬傷,但我好唔喜歡喺行街行返工放工in city幾步路都要開遮嗰啲人,真係骨質疏鬆時就抵死。

    回覆刪除
  4. YuenYo ko9/5/13 13:22

    是咯!我都甘觉得呀。唔怪得啊呔仔会有哮喘。细细会有湿疹啦。。。。真是要好好讲比佢地知先得啦。。。 但是我又觉得kelly 又好似无太过于唔比佢地接触 反而比佢地多摸同埋多尝试。。。
    [版主回覆05/09/2013 22:39:05]我寫呢篇唔係要講任何人, 我以上例子都係我自己屋企人, 唔想其他人對號入座.

    敏感仲好另一大原因係遺傳, 如果係遺傳就點準備都無用喇.

    回覆刪除
  5. I have 2 children, and both of them have severe eczema. It's heredity for us :(

    They had it since they were less than one month old.

    It's a constant battle for them and my husband.
    [版主回覆05/10/2013 05:42:46]濕疹係好難攪嘅病, 我覺得比哮喘更麻煩. 我都有朋友好嚴重, 佢仲同時有哮喘, 後來喺台灣睇中醫針炙咗好耐, 有幫助. 不過美國好難有中醫睇.

    不過好多人都話濕疹會愈大愈好, 希望你嘅小朋友都係咁樣.

    回覆刪除
  6. Jo 姐姐10/5/13 21:56

    對呀, 小朋友太乾淨都唔係咁好, 反而更加容易病, 適當運動亦好重要, 可以增強抵抗力, 點都好過食一大堆保健品啦
    [版主回覆05/11/2013 01:51:52]依家啲小朋友, 雖然有好多好多活動興趣班排滿哂, 但係大部份都係室內, 連小童gym, playgroup都係室內, 唔似得以前我哋細個會日日定時定候通街跑, 差好遠.

    回覆刪除
  7. 我自己的觀察是學生患濕疹的情況愈來愈普遍, 有時見到他們的皮膚影響他們的儀容, 只覺可憐. 同學都是小孩子, 不能說沒有排斥的.
    [版主回覆05/11/2013 10:31:54]我小朋友時候,有個鄰居嘅孫(小學生)有好嚴重濕疹,係全身皮膚都乾哂裂哂,夏天都要著長袖衫長褲包住,但個面無包所以我哋都見到佢塊面爛哂,我當時都覺得佢好可憐同一定好辛苦.....

    香港無花粉,所以無季節性敏感,主要都係濕疹同哮喘多。

    回覆刪除
  8. 口水禧13/5/13 15:12

    我自己對號入座先,呢篇野講嘅潔僻媽媽應該有我份啦,係咪呀?


    唉!返左學之後閒日真係好難有時間帶細路去公園玩,乜都趕頭趕命,真係無計喎!
    [版主回覆05/13/2013 22:42:39]你就唔好講啦! ....不過我覺得好多香港父母係因為SARS後變咗嚴重潔癖, 自己一家人食飯都要用公筷, 我覺得有啲過份囉.

    不過口水禧敏感已成定局, 可能有啲都係遺傳(雖然唔同種類). 我依家都盡量唔想花粉入睡房架, 平時接觸眼痕都無乜所謂, 但係瞓覺時唔想痕醒瞓唔著影響休息.

    回覆刪除
  9. My baby has allergy this year. sigh
    [yanyan回覆05/30/2013 11:38:07]我宜家都成日比BeBi 出街玩,希望佢能夠提升免疫能力,將來同敏感絕緣
    [版主回覆05/29/2013 23:59:29]你bb喺美國出世, 多數都會有, 不過都唔駛太擔心, 美國敏感藥研製好發達..... 不過如果你小朋友唔係好嚴重嗰隻, 我建議你仍然要脅佢出街多啲, 始終佢仲細, 抵抗力仍然發展緊, 多啲接觸至敏源可能有幫助, 當然要睇佢情況, 嚴重嘅就唔好喇....

    回覆刪除
  10. 記得我細佬由出生到中學畢業每日都不停呻鼻涕, 嚴重鼻感敏, 小時又患過鼻竇炎, 反而去咗美國後不藥而癒, 可能佢好彩, 住的地方接觸花粉較少, 又無對花粉感敢吧.
    不過無錯, 現今的怪獸家長真係過份保護小孩, SARS年代, 朋友自己在醫院做, 生咗BB, 一歲都未去過公園! 狗狗當然打入冷宮, 無比個仔掂啦, 繼而唔要佢添.
    噚日在街有個小朋友問佢爸爸, 我可唔可以摸下隻狗呀? 答案當然唔得啦, 超, 我都唔恨佢摸, 第日睇狗, 去動物園啦, 再咁落去我真唔敢想像將來一個二個的社會棟樑係點.
    [版主回覆06/13/2013 21:58:35]你細佬嘅致敏源頭可能唔係花粉, 而係其他嘢(例如塵瞞), 所以有時轉生活環境係會不藥而癒架.

    美國有度好, 動物已經成為大家生活一部份, 即使有啲人會敏感都知道係自己問題, 唔係啲動物嘅問題, Blaze好鍾意小朋友架, 啲小朋友都好鍾意Blaze, 大部份都好有禮貌問我可唔可以摸佢.

    回覆刪除