4/12/2009

恐懼症

你有沒有恐懼症(phobia)

不是見到曱甴老鼠會叫或怕黑怕鬼那種恐懼而是遇到別人覺得平常但對你來說卻怕得手心冒汗頭暈心跳雙腳無力那種恐懼

我有一種恐懼症Climacophobia

沒有正統中文譯名意譯為樓梯恐懼症

也不是見到樓梯會怕我只是怕「落樓梯」

我不是從小就怕落樓梯小時候住在沒有電梯的七層公屋穿著人字拖跑上跑落跳上跳落完全無難度

我的恐懼症是完成美國交換生計劃回港讀中六那一年開始的

我的中學分新校舍與舊校舍舊校舍有點英國殖民地建築特色而直通飯堂的一段樓梯階級比一般樓梯窄一點之前走了幾年都沒有問題但在中六那一年我就在那條樓梯跌了幾次幸好只是稍為扭到腳踭痛幾天沒事

身體上的痛楚真的不嚴重但在跌倒的一剎那尤其是未著地凌空的一剎那心靈上的恐懼卻長久揮之不去

我的恐懼很具體我一直幻想差錯腳跌落樓梯會是尾龍骨著地痛得入心入肺尾龍骨跌傷了之後就會半身不遂

有點誇張吧!理性時我也知道這樣想很誇張但從此以後每遇到要下樓梯時恐懼就會蓋過理性基本上只要有三級樓梯或以上我就要在下樓梯前停一停定一定才會再踏步

在香港生活沒可能逃避落樓梯但跌過幾次之後我的日常生活就起了變化

如果你見過我落樓梯你會以為的「有病」!

無論樓梯有幾闊我一定會走到有扶手的一邊緊握扶手一步一步慢慢走有時候遇到沒有扶手的樓梯例如地鐵站入口我就會用手扶著牆邊慢慢落再其次就是握著朋友/伴侶的手臂(因為他們的手會動不及扶手或牆壁穩陣!)

另一特點就是在落樓梯時我會變啞巴!即使沿途口若懸河一到落樓梯之際我就會像突然被按了mute制一樣暫停說話因為我需要全神貫注集中精神望著樓梯一步一步走其他人跟我說這說那我基本上是聽不清楚的任何交談都要在我完成挑戰後才繼續

當然有時候尤其是一會人時我會選擇走遠一點的路程避開落樓梯

為何一定要扶著才能落樓梯因為到今時今日我仍然會偶爾差錯腳若不是靠用手緊握著扶手我已跌倒多次可能尾龍骨真的受傷了所以即使扶手被曬得多熱被雨淋得濕透有塵有香口膠我仍是會毫不猶豫伸手去握著

差錯腳多次我已了解當中原因平常人遇到樓梯腳會自然調整步跨的長度即是每踏步就是一級樓梯的闊度我時常差錯腳就是我會突然不自控地跨出「一級半」的闊度

「一級半」即是在以為著地的一刻我的腳是凌空的!若不抓緊扶手整個人就會向前傾跌倒試過幾次在朋友面前抓緊扶手慢慢落的情況下仍現「一級半」狀況他們也覺得很奇怪又擔心所以我的朋友都已習慣了要給我時間空間讓我好好落樓梯!為何會出現「一級半」現象我唯一想到的解釋就是在美國生活的一年本來高定的我突然又高了一吋左右而且美國的梯級比香港的闊少許可能我當年自動調教了「一級半」步伐回港後回調不了跌了幾次就出現落樓梯恐懼症!

其實我現在的情況已比當年好多了心跳可能仍然會加快但已經不是真的腳震不是龜步速度了有扶手我只是比一般趕時間的香港人慢一點(雖然下地鐵站時仍然會阻礙其他走得快的途人)而且只要我在落樓梯時在心著跟著每一步一數到十(重複又重複)就會減少「一級半」的情況出現

在美國居住的好處就是少走樓梯了但我卻不會因此而喜歡香港少一點畢竟我覺得香港才是家對生活最大的影響可能是工作多年我也特別向公司申請不走火警如果不批准我就會在當天申請大假或病假亦沒有行山多年了不是怕上山而是怕落山會遇到沒扶手的樓梯




你又有沒有令你心跳頭暈雙腳發軟的恐懼症

10 則留言:

  1. Fatgarfield 肥加菲4/12/09 08:59

    First time hearing about this phobia, although when H goes down long stairs (or ones that are made of glass and transparent), he has to walk like you too. But that's because he's afraid of heights... I always laugh at him!
    [版主回覆12/05/2009 05:00:00]畏高又唔同,起碼日常生活唔會受咁大影響。你唔好笑佢啦,佢真係驚架!

    回覆刪除
  2. 口水禧4/12/09 09:53

    望到你呢張相﹐莫講話你﹐我都會驚PK﹗嘩﹗一叉錯腳嘅話﹐就會由最頂一路碌到最低嗰級架喇喎﹐唔爆缸就奇喇﹗ 不過落樓梯嗰陣專心D都好嘅﹐喺樓梯跌落嚟真係唔講得笑架﹗ 我以前都唔怕高﹐而家會畏高﹐連口水禧都玩到嘅frog hopper我都驚。真係越老越多野驚﹗
    [版主回覆12/05/2009 05:12:00]張相係中上環嘅「樓梯街」(夠貼題嘛!)。我香港屋企就喺樓梯街其人一段側邊,成日都有機會行到見到。有一段時間我每日放工都要由堅道行返落荷里活道返屋企,四、五十級架,咪一級一級數慢慢行囉!我唔會望得遠架,淨係敢直望前面嗰兩三級咋!
     
    我依家都怕高,以前無咁怕。我去過大峽谷幾次,91-92年去完全唔驚,勇到坐喺無欄杆嘅崖邊影相!點知2000年再去,唔好話崖邊,距離幾十呎我已經腳軟,完全行唔到埋去,連我舊男友走埋佢我都唔俾,因為我都驚!
     
    好在畏高唔係好影響日常生活,除非驚到唔敢住高樓大廈啦!

    回覆刪除
  3. 真人真事 ~~ 有人同你一樣有呢個恐懼症 , 就係男主人啦 ! 唔好話佢年紀大咗 , 好多年前已經有 , 佢估可能自己高喎 !! ( 佢 6 呎 1 啫 ), 佢又成日話我嫌棄佢落樓梯論盡 ….
    佢一落樓梯 , 就好易會 ” 差 ” 錯腳 , 同你情形好似架 !! 所以成日按住我膊頭 , 但我驚佢累埋我趺低呀 !!
    哈 ~~ 你地一齊落樓梯會點樣 ??
    [版主回覆12/05/2009 05:22:00]好易啫,一前一後兩個都扶住扶手囉!又或者一左一右各自扶一邊囉!
     
    你唔好嫌棄佢啦!我好好彩,我所有朋友同所有舊男友/老公都好好耐性,好關心我呢個困難架。佢哋會好主動扶我,俾我拖,同埋一定同我一齊慢慢行,唔會唔理我架!要知道有恐懼症已經好大心理壓力,如果身邊人唔了解或者唔支持,會好唔開心,好沮喪架。你支持佢多啲啦!

    回覆刪除
  4. 艾菲妹5/12/09 01:15

    原來有陰影可以咁嚴重...希望你有日可以沖破心魔...
    [版主回覆12/05/2009 05:25:00]我估都好難沖破呢個心魔,不過我完全唔會因為咁而「唔敢去邊」「唔去做乜」,所以都算解決到一部份架喇。不過有一個分別就係我好少去行山,上山唔難,我係怕落山有樓梯又無得扶,所以都無行山好多年喇。

    回覆刪除
  5. 我由細到大落樓梯都落得慢過人,一定要扶住先落,好笑既係我從來無跌過,都唔知點解咁驚青
    [版主回覆12/05/2009 05:28:00]hmm............咁你要留意吓你係唔係幾級樓梯都要扶,都會驚,我基本上三級樓梯或以上,已經會驚。如果你係長樓梯先驚,我估你係畏高多啲。

    回覆刪除
  6. 山蕃熊貓屋5/12/09 08:31

    每個人都有自己的恐懼~ 十零歲時, 任何機動遊戲我都夠擔玩, 以家人越大, 反而唔敢玩!
    [版主回覆12/06/2009 02:59:00]我就一直都唔玩機動遊戲,因為會頭暈!

    回覆刪除
  7. 我諗我都幾好彩,冇乜嘢恐懼症。 我大肚時落樓梯嗰陣會有啲驚失重心,不過我唔會掂啲扶手架,因為細個中過好多次招,啲扶手有口水痰,勁核突。 所以最多係放隻手好近個扶手,萬一真係跌時可以即刻捉住。 我唔係咁鍾意搭 lift, 唔環保,我又驚喺 lift 度撞鬼,最怕就係急時困 lift,唔知點好。
    [版主回覆12/06/2009 03:03:00]如果好似我咁真係有phobia,個扶手幾污糟你都會扶!我都試過摸到香口膠,大灰塵嘅扶手,不過落緊樓梯時,我即使摸到都唔會縮,亦都唔得閑諗係唔係核突,因為面前有更具體、更嚴重嘅挑戰:落樓梯!
     
    你一定好驚鬼,唔鍾意一個人住酒店同搭lift都係因為驚鬼。

    回覆刪除
  8. 我係好多級先會要搵扶手,可能係細細個輪輪盡盡,每次落樓梯,媽咪都會提醒我小心d啦 我又無畏高架喎
    [版主回覆12/06/2009 11:31:00]如果多級先要扶都好正常,我屋企大門有三級樓梯,我每次出門都要停一停先踏第一步架!

    回覆刪除
  9. 你真係好好人,但有時對住佢,真係火都嚟呀!!
    [版主回覆12/06/2009 11:30:00]火還火啦,我當然有時都同伴侶鬧交,但一到落樓梯位佢哋都仍然照顧我架。而且男主人係大男人一個,自己扶住扶手慢慢行好怪相架,又唔可以拖其他男人,你幫吓佢啦。

    回覆刪除
  10. 可能我畏高,有時都好驚行樓梯,因為周不時都叉錯腳,所以就算屋企樓梯行慣行熟都要扶住至行
    [版主回覆12/08/2009 09:35:00]我老爺奶奶家都有樓梯,我都係揸實兩邊扶手落架!

    回覆刪除