9/11/2012

同住一定難

自去年六月,大繼女(以後都簡稱「大女」吧)完成西班牙交換生計劃之後,就搬了回家跟我們住。

先講一下我自己的缺點,我很怕跟人同住,自大學畢業後,除了跟前夫仍在一起的一年,其餘十幾年來我都是一個人住的,即使當中大部份時間我都有不同的男朋友,而且每一個都是自己住,我亦沒有為方便或慳錢而與任何一個同居。

我喜歡獨居,因為我覺得「家」應是一個最舒服、最自在的地方,不用理會任何人,不用向人負責,不用向人交代日常習慣行程。什麼時候起床、什麼時間吃東西、看什麼電視、一日上網八小時等,通通不用向人交代。而且我是一個睡眠質素不好的人,睡房一定要漆黑一片沒任何聲音,不想身體接觸到其他人,而且氣溫要很低(我在香港時為了恆溫一年四季睡覺都開冷氣)。最重要是,我本身是很不關心別人起居的大懶人,實在不想動腦筋去照顧及理會任何人(包括伴侶)的起居飲食,但如果有人在我家,我又做不到不理會他(們)。

我亦有幾個怪習慣,第一就是我在家穿得很少,這跟我一向不喜歡帶手袋,從不帶手錶,不喜歡冬天要穿厚衣服的個性貫徹始終,總之不想身上有東西「癡住」。我一個人住時,大部份時候只穿內褲,亦因為這樣,在香港時我都會把所有鄰居可看到的窗戶拉上窗簾。另一習慣就是「只有有機會看我裸露的人,才有機會看到我素顏」。自17歲起,無論上學上班週末出街,我每天都會化妝,回家後脫下衣服落妝後,就是我最舒適、最自在的享受時間。我過去十幾年,都是這樣過的。

從以上種種看來,現在跟老公及大女同住的安排,簡直連我自己也嚇了一跳,起碼現在在家每天都要穿衣服!可能人的適應能力,真的比想像中要強。

這篇主要講大女,就先不提與老公同住的磨合吧。

大女剛滿25歲,大學畢業已一年,仍未找到全職工作,她上大學時已在一間護膚化妝品大連鎖店當兼職銷售員,畢業後就繼續在那裡上班,所賺到的薪金只用於自己出街購物之用,家居的任何開支不用分擔,連自己的手機月費都是爸爸付的。

我家二樓有兩個房,一個正常面積,另一個超巨型,足有四、五百呎,又與浴廁相連,比主人房還要大很多,也可以當家居室(family room),大女回來住時,老公把大房給她當睡房。

美國的小朋友/年輕人,大多有這個習慣,就是喜歡將東西隨地放,大女也有這個習慣,所以她的房間長時間都是滿地東西,搬上二樓後更漫延到房外,衣服我不說了,但我是十分不明白為何風筒、文具、筆記本等會放在地下,大家也記得這張相片吧!


另外一樣令我苦惱的,是她的作息時間,她很多時都會清晨五時多起床用個多小時準備上班,她的浴室就在我睡房上,有時間關門、洗澡等聲浪會吵醒在熟睡中的我,但因為與工作有關,我是可以理解的。我最不喜歡是她同時又常在晚上出街「蒲」,然後午夜過後回家,因為她去「」而凌晨兩三點被吵醒是很不爽的!

當然還有以下種種一般與年輕人同住的問題:用完碗碟不清洗或隨處放、洗衣乾衣未完成就離家、不關燈不省水、出外不關冷暖氣、忘了鎖門等等。自從她來住後,水電費每個月都升了一倍!

以上一切,其實我基本上都忍,我從不與大女正面衝突,因為1)我不是她媽媽,2)老公基本上維護她多過我,3)講了也沒用,無謂嘥氣。大女有ADHD,即使每天服藥也比常人心散無記性。有些經我向老公投訴後是有改善的,例如她早上準備出門時輕聲一點,東西隨便亂放盡量不要放到房外,自己弄髒的碗碟要清洗等。

唯有一種情況,是我一直十分討厭而最後也忍不住向老公發最後通牒,就是我不容許她帶朋友回家。

她帶朋友回家都只會在二樓她的房間活動,也沒有什麼噪音,基本上影響不到我,那為什麼我的反應如此強烈?

基本上大女現在的住宿安排,比自己租地方住更理想,整個二樓大約一千呎都是她的,雪櫃大電視俱備,睡房與浴廁比我們的還要大,出入去向沒人管,最理想是分毫不用付出,爸爸又不常在家,繼母可以不理。如果是你,你會有動力搬走嗎?平時如果只有我倆在家,我們都沒有任何交流,她連回家見到我也不會打招呼的(我也不會特別跟她打招呼)

就是因為她覺得這就是她自己的家,時常邀請朋友到訪當然沒問題!

起初,我雖然不高興,但也沒說什麼,畢竟她們都是在自己房間聊天看電視。但後來愈來愈頻密,我不下幾次叫老公向她說,要邀請朋友回來前,先向我們說一聲,她唯唯諾諾,但她會在老公也在家時(週四晚至週日晚)才會這樣做。平時如果只有我在家,她是不會事先向我說的,有時我晚上正在梳化食晚飯看電視,大門突然打開她跟朋友一起回來,我覺得很不安,在她的朋友離開前也會一直不自在。就是因為她的「窩」比所有朋友的都「正」,又沒人管,漸漸就變成了大家例牌的集中地,在最高峰時,她連續五天都有朋友到訪。

跟老公同住,跟她同住,對我來說已是極點,我真的很討厭自己的家有其他人,平時也是她不在家時我更自在,現在還要每星期幾天讓陌生人沒任何通知下出出入入我的家?

前陣子,我終於忍受不了,向老公下了最後通碟,說不容許她再帶朋友回家。老公最初不明白的,認為我要求過份野蠻,因為外國的父母都習慣了子女自小就有朋友會互相探訪過夜之類,他覺得我是想令他女兒不開心,趕走大女。

如上文所說,我知道他一定維護大女,他有指出這雖然是我的家,但同時是她的家,沒有一個的權利高於另一個。其實如果我不是忍無可忍,我也不會向老公提出這要求,如果她自律一點,如果她真的會事前向我提出,如果不是愈來愈頻密,我也可能不會一旨下令以後不准。但年輕人嘛,今朝有酒今朝醉,自己當前的享樂自由權利最重要,那會想到會影響其他人?在她心目中,我可能只是一個現時跟爸爸在一起的女人,爸爸以前也有女朋友呀,女人如衣服,結了婚也可以離婚(她媽媽就結了三次婚),自己跟爸爸的血緣關係才是永久的,連我老公也這樣想。

我不想跟老公爭辯於她是否自律,是否自私的問題,因為基本上任何人都不可以批評他的女兒。所以我就向他直說,是「我」不能接受陌生人在家,是「我」回家也會不自在,是「我」不喜歡陌生人看我素顏穿睡衣,是「我」在美國只有這個地方可以去,沒有朋友,沒有其他「家」讓我躲了,即使是「我」野蠻,要求過份,但我精神狀態已忍無可忍,下了這旨令是不會收回的,如果老公不向她下令,那麼下一次我見到她有朋友在家,我是會走上她房間向她朋友下逐客令的。我老公知道我講得出做得到,他又不常在家管不到我,如果不想女兒沒面尷尬,就只有乖乖遵從。

我不知道老公怎樣跟大女講,但我下最後通牒後,她就沒有再邀請朋友回來了。她當然有黑臉,也可能跟朋友、媽媽、老爺奶奶說我壞話就我獨裁。我理得那麼多,亦不見得我處處忍讓照顧時,她會對我客氣一點,黑臉就黑臉吧,起碼家裡少了陌生人出出入入。

你或許以為我討厭大女,但其實我一直都不怪她,她當然有不成熟之處,但冤有頭債有主,問題癥結在於她的成長及一直縱容她的爸爸及祖父母。如果我生命中有幾個像他們的人一直照顧著,我也會變成大女。真的要怪,也應怪自己,跟一個有子女的人結婚,就要接受永遠不會是伴侶的第一位。
家家有本難念的經,有機會再談談她的成長!

 

16 則留言:

  1. Southerngal10/11/12 12:36

    Oh goodness, it must be quite tough lately between you guys. Even I can tell you are not the kind give out ultimatum lightly...
    The thing is, even though none of this is your fault, and somehow you probably will be the one to be blamed in this situation.
    Breathe, and anytime you need a break, bring Blaze over! We're not really that far away from you :-) And maybe I can meet you in Atlanta too :-p
    [版主回覆11/11/2012 03:00:47]嘩,你住好遠喎!真係要離家出走都要同公司請定假!Hahaha!

    其實我哋關係五年嚟一直都係咁架,佢爸爸喺度時大家客客氣氣都會傾兩句,爸爸唔喺度就互當透明。咁我都好明白,有邊個離婚父母再婚前會先問問啲仔女點諗?好地地點解要多個女人?對佢哋嚟講,真係硬食。所以我一向都唔會太怪佢。

    回覆刪除
  2. Mrs. Tin Tin10/11/12 14:28

    Every family has a story. I told my step children to rent their own place, they can come for dinner. But they sleep at their own apartment. I have other friends who say to their step children they can bring friends on friday and saturday, but not on other days. It would be better for everyone if you can talk to your daughter directly!?
    [版主回覆11/11/2012 03:08:07]就算我俾錢,我老公都唔會同意,因為咁樣仍然代表我哋「唔歡迎」佢返嚟屋企。係我老公心目中,兩個女幾時要返嚟屋企住,都要歡迎。而且佢哋自出世後一直同媽媽住,我老公好少機會同佢哋有比較長時間嘅接觸,我睇得出老公見到佢哋,照顧佢哋時好開心!所以除非大女自己話要搬走,如果唔係就一定唔會有其他可能性佢會搬走。

    我老公唔鍾意我直接同佢個女講,因為佢覺得我會令佢唔開心,會太直接。佢平時同女講嘢都係當朋友咁,一定唔會有老豆款。就係因為佢咁過份保護個女,所以我怪我老公多過大女,我覺得真係唔關個女事。

    回覆刪除
  3. 佩服得我五體投地! 要我同與我無血緣的繼女一齊住已經一定無可能(我永遠做不到愛屋及烏), 莫講話佢唔尊重我, 仲帶朋友返嚟住!
    希望你個'大女'快啲嫁出去, 外國人通常卅歲前會結婚, 佢仲一定要嫁得好好哋唔好返娘家!
    CECI 你嘅EQ一定係奇高。
    [版主回覆11/12/2012 01:08:46]其實我唔覺得自己EQ高,如果真係高應該唔會下最後通牒。

    某程度上,你同我處境有啲似,就係個老公照顧家人感受多過老婆感受,老奉預咗老婆要遷就配合,有啲嫁得我就預咗嘅態度,要硬食。

    佢又唔算帶人返嚟住喎,不過啲年輕人又一定要人陪,但又唔想晚晚出街wet,咪叫啲朋友返嚟坐,大部份時候坐到三更半夜就會走。

    所以你老爺奶奶停電嚟住一兩日好少事,我估佢哋自己都想快啲返屋企自在啲。不過我知你都係好新抱, 呻都係喺blog呻,但照顧佢哋一家做足。

    回覆刪除
  4. Lili Marleen11/11/12 15:46

    三日唔埋兩日就無端端有d陌生人嚟目己屋企, 俾著我都唔得, 尤其係我都同你一樣, 响瑞士無家人, 無娘家可返, 個窩真係好重要! 不過, 先小人, 後君子都好, 有咩不滿襯早講出來, 好過積埋一次大爆發.
    [版主回覆11/12/2012 01:12:58]無其他地方可去,同無本地朋友真係一個死穴,令整件事難忍好多,而且我同常人有啲唔同,好著重自己喺屋企應該最relax,最自在,呢點我真係忍唔到。

    回覆刪除
  5. 你既個人習慣都幾 "啃" :D. 我同你岩岩相反,好想家裡時時有人好熱鬧,但成世人都好似整定無物人氣. 我們局外人不是很清楚你家裡的全個局面,我也不是鼓勵你反抗,不過我覺得你有時太就你老公同佢兩個女. 外國人一般重視夫妻的關係在子女和自己的原生父母之上,即是說夫婦對方才是第一位,其他再親的,也不能介於其中. 即使你的前夫因為離婚內疚而過份疼他的兩個女,也不能把他們和你平等.大女住在你家,也不可能可以和你平等權利. 1. 她是子女,寄居在父母的家就應該尊守父母的 rules. 2. 外國人子女滿21歲成年就應該離家,她仍借住在父母家,就更應該尊守父母的rules. 就算是親生的,更應該是那樣. 你太為老公的想法著想.但他與你結婚,就在心態上應以你為先,因為這也是你們結婚的vows. 他可以愛女兒,但也不可以把她們放在他自己的婚姻之上.外國人一般是很信俸這一套的.或訐要和老公慢慢溝通這一點(不是說誰最重要那種事,而是你之於他根本就應該是最重要,這是婚姻之本).如說太多多嘴請不要介意.
    [版主回覆11/13/2012 23:45:25]哈, 你一定唔係睇我個blog好耐喇.

    首先, 點為之"婚姻之本", 每個人界定唔同, 亦無邊種定義先叫啱, 尤其係我同我老公呢啲兩個都離過婚嘅人, 對於"婚姻"嘅定義, 多多少少同你唔同.

    你上面所指嘅外國人家庭關係, 廿年前可能仲係咁. 我都有好喺美國又唔太認識美國現代文化嘅人仲以為美國家庭關係係咁. 我過去廿年數以十計舊男友都係外國人, 喺香港時常見面嘅朋友亦都係外國人, 我諗我唔會唔清楚現代西方家庭關係係點.

    其實依家全世界, 香港, 大陸, 美國, 歐洲, 都係"父母需要子女, 多過子女需要父母", 生得少, 多咗閒錢, 自然整段關係都改變. 呢個趨勢, 唔係父母理性地想仔女獨立就可以改變到. 你有無小朋友? 依家幾多大學入學及工作面試負責人要提醒啲家長唔好同仔女一齊去interview, 唔好做怪獸家長多多事實?? 如果我認為我大女係特別差嘅例子, 我都未必會遷就, 但我亦都認識兩個女好多同學, 同鄰居嘅年長仔女, 我知道佢唔係例外.

    我唔知你係唔係父母, 但如果做父母嘅, 離咗婚之後唔將仔女放第一位, 咁嘅人我亦都未必會嫁.

    有啲人選婚姻對象同"愛情"掛鉤, 我比較著重"人格", 對其他人自私, 無責任感, 無正義感, 就算永遠將我放第一, 俾哂所有錢, 聽哂我話, 我都唔會睇得上眼.

    回覆刪除
  6. 你忍到最後先出聲, 都算係咁啦。日日有陌生人出出入入屋企, 真係唔係個個得架 ~ 屋企喎, 又唔係公眾埸所。同住一定難, 都係要相就吓。
    [安 蕾回覆11/15/2012 01:17:32]
    [版主回覆11/14/2012 02:27:14]又唔可以咁講, 一般人都會保護弱同小多啲, 更何況自己仔女呢? 其實有更多男人投訴老婆生咗細唔之後完全唔理老公, 佢存在目的淨係賺錢同任老婆洗呢!!

    仔女係你老公嘅亦都係你嘅, 佢愛錫佢哋你應該高興, 佢又唔係睇重啲乜個人嗜好之類, 要睇開啲.
    [安 蕾回覆11/14/2012 01:55:46]咁都好D!唔通男人一般都係睇重仔女的感受, 多過睇重太太嘅?喺我屋企正正係咁。
    [版主回覆11/13/2012 23:48:21]係呀, 其實如果佢肯同我講聲, 或者自己自律啲唔係晚晚都有朋友嚟, 其實我都可能會無乜所謂. 不過大女有到好, 佢就算唔開心都好快就會唔記得, 佢本性好純, 唔會咁記仇.

    回覆刪除
  7. 相見好同住難嘛!希望不會因為她而影響到你和你老公的感情!
    [版主回覆11/13/2012 23:50:04]係呀, 唔好話大女, 我同我老公同住都難啦!!

    影響多多少少都有, 尤其我老公好保護兩個女. 不過又唔會太大影響嘅, 始終我同佢都係成年人.

    回覆刪除
  8. 妳都已經好忍得, 只係同老公投訴吓, 俾著我一早就發晒癲喇
    所以我已經講定, 少爺們結婚後唔會一齊住, 每人都有唔同生活習慣, 無謂大家辛苦
    [版主回覆11/13/2012 23:54:41]你啲新抱有得揀唔想同奶奶住呀! 尤其係中國人奶奶呢!

    不過講開又講, 邊個有得揀會想同唔熟嘅人住吖. 但係仔女有時有需要, 例如失業, 唔夠錢交租供樓, 離婚或者想再讀書等....都無辦法. 你係媽媽又有比較年長嘅仔仔, 你會明白嘅, 如果遇到呢啲情況, 我相信你同大少都一定諗都唔諗就會開門歡迎佢哋.....

    回覆刪除
  9. Ceci, 你好少甘大段回覆,反應有點大,不知道是不是生氣了? 我有時會來看你的網誌,看你的近況,但沒有從頭到尾看完.因為從香港遠嫁他鄉到美國的香港人不少,但也不是隨街可以找到. 留言是善意的,沒有別的意圖. 我說的婚姻之本,是我個人的經歷和觀察,不可能每個人都一樣.但是美國人以夫婦為首是他們根深蒂固的觀念,因為老了以後,會和你一起渡過的,不是子女,不是你自身的原生父母,而是你的伴侶. 子女是一定要顧的,不可能只愛伴侶不愛子女. 很難用言語解釋.你不同意,我也沒有辦法.現代人因為環境事物變遷,雖然每個人都不一樣,但是約定俗成的觀念,是怎麼變,也是在那裡不變的,任我們就自己的立場作不同的轉變. 就像香港人本身都是信俸孩子有責任供養父母,兄長有責任照顧較年輕的弟妹,那是根深蒂固的觀念.但是時下有不少家庭都因應自身的環境事物而不一定實質上照顧父母之類的. Anyway, 如果不同意約定俗成那個觀念,再說下去也不會有交叉點了.
    [版主回覆11/14/2012 10:18:20]你最後一句講中哂!結果你有細心睇我寫嘅blog,你自然會明白我從來都絕對唔係約定俗成嘅一類。如果要將我該類,我成世人就係「反約定俗成」類。

    所以,簡單講,我唔同意你以上,同之前嘅講法,但亦都唔係生氣。我係一個唔易生氣嘅人,尤其唔會為blog回應生氣,不過我亦喜歡別人向我說教。我個人就係咁,我對每樣事、每種人都有自己睇法,但我唔會將自己睇法強加於人,又或者以此勸導他人,尤其係朋友同一啲我識當咗朋友嘅blog友。朋友blog友即使同我睇法唔同,我仍然只會支持幫助。

    可以話,我同你係好唔同類嘅人。

    回覆刪除
  10. I don't think I am saying what you mean. Anyway. 嘴型不對,再講落去都是會不搭調. 我來別人的 blog 留言,沒有讓主人不高興找麻煩的必要.我更沒有勸導的意圖,你看得太重了.
    [版主回覆11/14/2012 11:57:06]其實你唔需要每次再寫新留言,喺之前同一個留言度繼續按Reply就得。

    你兩次留言,其實主要都係講你認為「婚姻之本」係乜,同埋西方文化嘅家庭關係係點。我嘅回答,基本就係我以個人經驗唔同意呢啲觀點。再講根本啲,我連「婚姻之本」呢個用詞都唔同意,用得個「本」次,就係意味住得一種定義,一種價值。所以你一寫「婚姻之本」就係乜乜乜,就已經有說教意味。

    我係一個想法非常現代嘅人,有自己一套道德對錯準則,但唔會被一般所謂世俗倫理框框限制住。我喺大學用四年去讀哲學,就係唔想做一個「norms話要咁我就跟嘅人」。呢個唔係睇唔睇得重嘅問題,而係嚟得睇我個blog嘅blog友,我都希望佢哋起碼會了解到我嘅個性。

    回覆刪除
  11. 其實做父母愛錫仔女, 係好正常, 不過就真係唔可種到變港女囉!!
    日日有陌生人係屋企進進出出, 我都真係會頂唔住囉!!
    依d事真係要出聲, 唔可以忍!!
    [版主回覆11/15/2012 03:37:34]其實"港女"係咪父母縱出嚟, 我都唔知, 有啲港女可能無乜父母愛都仍然係港女.

    大部份人都係自己有機會做咗父母, 先明白乜嘢叫做unconditional love, 其他未做父母, 唔會做父母, 或者自己無乜父母愛錫嘅人... 係唔會明白.

    回覆刪除
  12. Ceci:
    ~同人住, 永遠係一個學問﹐你應係好需要自我空間嘅人!!所以, 會對依件事, 有點上心.
    ~照你一個片面嘅說法, 我唔知你繼女, 係咪壞!! 但比我屋企, 令願啲仔女帶朋友去屋企,都唔比我哋出街!! 如果你繼女, 生在我家. 我父母一定覺這女孩超級乖!!
    ~但我想知, 你繼女啲朋友, 會在你家過夜嗎??
    [版主回覆11/16/2012 23:13:55]我一直都唔覺得我女大係"壞", 最多都只係自我中心, 但係依家年輕人無乜幾個唔自我中心.

    但我知道你父母一家唔會話我大女乖, 因為佢帶朋友返屋企, 唔代表佢唔出街. 其實大部份情況係佢啲friends呢我哋屋企, 同我大女一齊"裝身", 依家啲女仔"裝身"去浦玩吓手三四個鐘, 裝完身等時間過, 到差唔多午夜喇, 就出街去party去飲酒..... 然後三四點返. 你話你父母會唔會覺得咁係乖吖?

    正如我上面所講, 所以佢啲朋友好少過夜, 因為佢哋夜晚會出咗街, 跟住三四點各自返屋企瞓覺.

    回覆刪除
  13. 亂得嚟都算有紋有路, 起碼識得留番條路行.
    周末快樂!
    [版主回覆11/17/2012 11:51:56]多謝來訪留言。

    係呀,如果連路都無得行佢就出唔到街喇!

    回覆刪除
  14. Did your husband have full custody of your step-daughter when she was growing up?

    Is your hubby planning to take care of her until she is married? Or even after she has kids? Does he think she is being responsible?

    I can't stand people who don't put in the effort yet feel they are entitled to everything.

    That's not love. Your husband is just irresponsible as your step-daughter.
    [版主回覆11/21/2012 03:15:19]我唔覺offended, 不過亦都未切一定同意你睇法.

    應該咁講, 大女可能唔係self-sufficient, 但我好想講而呢篇blog無提到嘅係self-sufficient唔代表一切呀. 假設性講, 有好多人都self-sufficient, 但人品唔好, 心地唔好, 做人自私, 甚至故意傷害他人, 呢啲人都大有人在. 做人嘅價值, 有時唔係淨係睇可唔可以自給自足, 唔依賴人.

    我都係嗰句, 我呢篇blog, 純粹講我哋同住有磨合, 所以我唔會提大女嘅其他優點/缺點. 我自己日日對住佢, 我平心而論完全唔覺得大女係壞人, 可能只係細路女咗啲.

    你唔好話佢, 我老公依家可能係獨立, 但想當年佢25歲已經離咗婚有兩個細路, 如果老爺奶奶唔幫佢, 佢一樣唔掂. 唔同人成長經歷唔同, 我自己雖然小學已經出嚟做暑期工幫補家計, 但我唔會將我自己經驗強加其他人身上, 覺得咁至容易訓練獨立/自愛之類.... 有時, 好家教同經濟照顧係可以同時進行到....
    [HM回覆11/21/2012 02:13:00]Sorry if I offended you.

    This is a sore spot for me as I have a family member who is like that, and it just boils my blood.

    IMO, the difference between your husband and step-daughter is that he is self-sufficient and she isn’t.

    I am a firm believer in tough love.
    [版主回覆11/20/2012 06:52:52]從別人嘅眼中睇, 總係會睇到好多不妥當嘅地方.

    我只可以話, 我老爺奶奶亦都係咁養照顧我老公(即使我老公依家40幾歲佢哋仍然一樣咁照顧), 佢嫲嫲依家90幾歲無收入都仲會生日聖誕寄錢俾我老公買禮物, 但係我唔覺得我老公有乜嘢唔妥當或者唔獨立. 可能, 有一啲家庭就係可以一直好愛護照顧自己嘅子女/後代, 亦未必一定啲後代會變成寄生蟲. 一個家庭嘅教育/影響, 唔單只係生活/錢銀照顧分便. 我以上寫嘅只係同住嘅磨合, 我自己就唔會太單方面睇一件事就去judge一個人喇.

    回覆刪除
  15. 拖鞋貓1/12/12 13:27

    如果我係你,我應該已經癲左!
    [版主回覆12/02/2012 06:41:07]各人忍耐唔同方便嘅能力唔同嘛。

    回覆刪除
  16. 有時有外人來家住.真的很不方便和自在

    回覆刪除