10/2/2013

兩個女 – 大女篇

登出這篇網誌時,大女兒應該已經搬走了。(照片拍不到衣櫃套廁,但她的房間有幾百呎,比我們的主人房還要大很多!你看那張雙人床這麼細小就估到房有幾大!)


個多月前,大女兒找到一份在大機構當傳銷的全職工作,賣的是公司用高科技產品,所以也不太算拋頭露面,雖然公司規模大,但入職薪水低。

我跟老公都對這種傳銷工作的效果有懷疑,更懷疑大女的薪水不能應付自己的日常開支,所以一直想她繼續找其他工作,不要快下決定。

可能剛好細女兒上月大學畢業,未完成考試已找到工作,激發大女更想快點獨立,她就決定接受這份低薪工,二月初上班。

她公司在兩小時車程外,要另找地方搬。嫲嫲愛孫如命,當然自告相陪,以確保地方安全,還代付按金及第一個月租金,又找貨車及買了很多東西給她。


我平時偶爾在網誌寫25歲的她(細女也快23),都是寫她不成熟的一面,可能令讀者以為她只有自私懶惰不成熟的一面,其實也不盡如此,先說說她們的成長吧。

老公是當兵時在美屬波多黎各認識他的前妻,美國軍人都有早婚習慣,他倆認識不久,老公廿歲就跟前妻結婚了。現在看來當然覺得太快太年輕,但亦有很多軍人夫婦婚姻長久的。

如現在認識他倆,你會完全不能想像他們曾經是夫婦。我老公有很多奇怪習慣及缺點,但說到底是個正常人,而且非常聰明辦事能力亦高。前妻...... 怎樣說?她就有點像港產電視劇內典型的討厭女人,不是殺人放火那種,而且愛講是非,沒腦沒常識,凡事誇張誇大,一哭二鬧,貪心貪便宜那種八婆。我有認真問過老公一次當年看上她什麼?老公也很老實,說當年覺得她靚女。男人(應該是男孩子),果然是陽具控制腦袋!

婚後一年大女出世,大概同住後老公終於發現結婚是個大錯誤,也實在無法跟這女人繼續生活,在前妻第二次懷孕細女仍未出世時,他們就已正式離婚了。

離婚後,前妻回波多黎各,誕下細女並住了一陣子,而大女就交給老公的父母照顧,直至細女差不多一歲前妻才帶細女回美,並接回大女,兩個女兒的撫養權屬媽媽,爸爸只可週末相見。

這就是兩個女兒成長的起點。你們發現了什麼問題?

最大最大,影響力至今仍存在的問題,就是爺爺嫲嫲對兩個孫女的相處與態度完全不一樣。道理很簡單,爺嫲在大女二三歲時一起生活,全天候照顧,就像自己女兒一樣(嫲嫲當時四十出頭),另外大女小時候病痛多,時常要他們送到不同專科看醫生接受治療。一般的家庭也有這種情況,就是子女中誰身子弱,誰就特別被寵,要什麼有什麼,犯錯也不被責。即使現在25歲,爺爺嫲嫲仍是這樣對待大女的,試問小朋友在這環境長大又怎可能變得獨立?

大女其實真的不算過份,在被寵壞的人當中,起碼她心地很善良,看到不公平的事會氣憤傷心,也樂意助人,除了高中階段有過反叛期常逃學外,在學業或工作上也很盡力。她的不成熟,主要在日常生活上,在思想上,有時好像停留在十二三歲小朋友那樣。例如亂放東西,生活細節常識不夠,自己玩樂不理是否影響別人,行動不太顧及後果,廿幾歲人可能很多應該自己懂得的事都毫無頭緒(每年檢車續牌,每學期買教科書,搬宿舍搬家等),你可能怪罪她不負責,但更應怪罪的是仍自告相助,出錢出力的爺爺嫲嫲。前幾年她撞爛兩架車後老公沒再買車給她,一年後爺爺嫲嫲買了一架給她還幫她付昂貴的保險。

我有問過老公是否可以拒絕接受父母的好意,因為長遠對大女不好。老公坦白說不會為此與父母爭執我其實是明白的,始終,老公當年的錯誤如果不是父母出手相助多年,一定沒有今日的他,到現在他們都是時常幫助我們的。而且西方文化跟東方文化有點不同,祖父母跟孫兒的關係是很獨立的,很多時即使父母也沒權過問。而且大女現在也廿多歲,也不是他說拒絕就會成事。爺爺嫲嫲好強,要幫的話一定幫到底,不需要我老公出動任何時間金錢或決定,你要影響他們也很難。就像大女今次搬家,因這新屋在上班後幾天才可入伙,他們就先幫她在公司附近訂了一星期酒店讓她安心工作一星期,等爺爺嫲嫲外遊回來到週末再幫她搬屋。老實說,如我有這樣的長輩,我也不會長大獨立。

很多讀者說,我要跟大女同住是犧牲,其實並不是這樣。生活上當然有不方便,也有令我氣憤的時候,但大家要明白,我老公有兩個女廿幾年,從未跟她們同住一起生活(細女更不用說),小時候即使可以週末相見或接回家,前妻亦常阻撓,老公不想女兒夾在中間為難或無辜被罵,都不會跟她吵,可相處的時間更少。兩個女兒十多歲時曾忍受不了媽媽,離家出走搬到爸爸那裡,爸爸立即找律師準備取回撫養權,怎料媽媽每天電話強攻又跟女兒說要自殺,女兒很為難又害怕就回媽媽家。你以為媽媽真的活不了?活不了的只是女兒扶養費,因為大女一到18歲不可收扶養費後,她跟她現在的老公就把大女趕出家了。

可能有人會批評我老公,說一般人以為愛惜子女的父母就不會離婚,但如果你認識我老公跟他前妻,若為女兒勉強在一起,相信其中一方一定會成為家暴受害人,女兒在那種環境長大後果可能更不堪。跟她們聊天時她們自己也會提起,父母離婚是應該的事。

離婚不等於不愛惜女兒,我老公基本上凡事以女兒為先,居住的地方,工作的選擇,伴侶的選擇,一切都以兩個女兒為先。他有說過女兒仍小,仍住在前妻家時,他要住在車程20-30分鐘以內,萬一有事可以立即趕到,他因為這決定跟同居多年的女友分手,其他批評或企圖影響他教養女兒方法的女伴或前女友更一個不留,他過去20年沒再婚不是他沒機會,而且他個人的選擇。如果我不明白這一點,跟本不會跟他拍拖,更何況結婚。可以說,他做父親的責任感,比很多勉強為子女而不離婚的爸爸高很多。

所以,過去年多能跟大女同住,對老公來說是廿年來的夢想終於成真,應該比有個老婆更重要。你如果見到大女在家時他笑得多開心多滿足,你可能會明白多一點。從來,在這一個家庭,我都是「外人」,這是我認識老公第一天已經知道,亦沒有想過跟他結了婚會有所改變。即使現在大女為工作搬走,我仍有心理準備在老公有生之年,任何日子,若兩個女兒(或將來她們的子女)有需要,沒工作又好,離婚又好,我們家的大門永遠歡迎她們,這是做現代父母基本要求啊。

我有時候不明白讀者為何覺得這樣有問題。純粹因為是「如果是我自己的仔女就無問題,不是我的仔女就不可以」,但他們是你伴侶的子女啊,人不可凡事只想自己吧,更何況要這樣為難應該是你愛的人?我有時因為同住不方便而氣憤之時都忍都是不想為難我老公

下次有機會寫寫細女,她也是個獨特人物。

9 則留言:

  1. Mrs. Tin Tin11/2/13 02:46

    You and your husband think that her salary may not pay for all her expenses. So, what is she going to do? My husband's 2 boys are similar in age to your husband's daughters. I respect them but see no hope that we can ever feel like family. My husband feels unhappy that i have this attitude. The boys and I have totally different cultures, habits, backgrounds etc. For example, one boy smokes 20 cigarettes per day. All his clothes and his skin smell like cigarettes. I don't even want to get near him, let alone to talk with him. Also, their manners are different from mine -- perhaps from upbringing!? For example, we went to Hermes shop and the boy touched all the displays!! (until the sales lady finally stopped him). My husband thought it was no big deal (he loves his sons and thinks everything is no big deal). For me, i thought it was not appropriate manner from a 20+years old person. Wonder if you have similar situations or if you agree with your husband that her girls are simply perfect.
    [版主回覆02/11/2013 10:07:08]~ 大女要改變自己生活習慣,例如唔可以用十幾蚊美金嘅洗頭水等等,要幾慳先可以夠錢洗,睇頭幾個月啦,我估佢如果真係唔掂,一係嫲嫲會出手,一係爸爸會出手,但長遠如果佢都係唔夠錢洗,佢自己都會想搵過第二份工。

    ~ 我老公比較講道理,兩個女嘅缺點佢唔會否認,有時佢都會自己提起,例如同住大女如果俾爸爸見到個房太亂,佢都會話佢,當然我批評或者評論佢哋時用詞唔會太offensive。

    ~ 兩個女嘅家教ok架,如果學足佢亞媽就差啲,但係我老公同佢哋爺爺嫲嫲家教都好好,如果我哋一切出街食飯佢哋講嘢太大聲爸爸都會話架,所以兩個女唔會喺出面失禮人,反而佢哋成日會笑佢哋媽媽點失禮,可能有反面教材掛。

    ~ 至於係唔係一家人,我哋比較簡單同現實,我老公知道啲女一定唔會當我係佢哋家人(I'm only the women their dad married to),所以我老公都唔會期望我會當佢哋係家人,喺呢方面我老公比較公平。亦都可以咁講,因為佢哋永遠都會係一家人,我永遠都會係外人,所以老公都唔會太理會我當唔當佢兩個女係家人,因為佢可能由頭到尾都唔會當我係佢一家嘅其中一個,咁講可能好似我負面,但實情亦都係咁樣。

    ~ 我嘅自我要求好簡單,一)唔好太為難老公,二)不插手老公管教啲女,三)盡量做到互相尊重。我可能永遠無辦法做unconditional love佢哋(我連對老公都做唔到),但係我喺老公身上學到佢咁樣愛護兩個女,對兩個女嘅好處,我都希望能夠多啲睇到佢哋嘅優點同好處,佢哋兩個都受軟唔受硬(其實大部份人都係),所以我都希望能夠搵到一個同佢哋好好相處嘅方法,因為始終長遠都會常見面嘛,而且我真心都希望佢哋好,所以如果搵到一個好嘅溝通方法,可能都會幫到佢哋。

    ~ 而且我自己無小朋友又好鍾意小朋友,我等佢哋有朝一日生小朋友等我有得玩吓湊吓嘛。

    ~ 法國人太「自我」喇,老實講就算真係好巴閉都係一個我唔太接受嘅文化,所以我無date過法國人。你要加油努力!

    回覆刪除
  2. Mrs. Tin Tin11/2/13 15:59

    my husband's son also does not earn enough money for his expenses. So, my husband gives him extra money each month. It has been one year! Well, this is not my problem, as long as he does not ask me for money. For christmas, my husband asked me to buy his 2 sons 2 gifts (but my husband already bought them many gifts). So, i did not. I see no point of spoiling the 2 boys. They are adults and they should think for themselves in the long run. I will never sponsor their expenses. They are not my kids. (I know i am not kind saying this, but they are not mine -- really and not my responsibility to raise them). Wonder how you feel about your step-children.
    [版主回覆02/12/2013 02:36:58]坦白講, 我老公喺呢方面幾講道理, 佢明知兩個月唔會當我係亞媽, 所以亦都唔會要求我啲乜嘢, 例如佢哋生日聖誕, 一定係爸爸攪掂哂, 但係張卡就會連埋我個名當我都有份. 其實咁樣可能仲好, 因為如果我真係買嘢俾佢兩個女, 我係心甘情願, 我自己買得開心, 我老公亦會覺得我nice.

    我老公從來無要求我要點樣照顧(生活上, 金錢上)佢兩個女, 佢知道呢啲完全唔係我嘅責任, 反而咁樣我對佢兩個女仲好啲. 你有無辦法同老公溝通吓, 佢咁多多要求其實令你對佢兩個仔更討厭. 講到底, 人與關係要互相尊重同付出, 唔可以因為有血緣關係就老奉或者只係單方面. 以你描述你老公嘅多多要求同佢係唔係法國人無關, 同文化背景無關, 只係佢自私想你單方面付出哂妥協哂啫.

    回覆刪除
  3. You are so understanding!
    [版主回覆02/14/2013 23:19:54]哈哈, 咁樣唔算understanding, 只係食得鹹魚抵得渴, 無人迫我揀佢做老公架, 揀得就要預咗. 就正如有啲人會接受做二奶, 無名份又唔可以擁有個伴侶, 佢哋都無資格多多要求, 我諗無人會話二奶understanding掛. 你一埋位個客觀環境已經係咁, 就好睇你選擇.
    [HM回覆02/14/2013 03:05:57]You are understanding because you are OK being regarded as a “外人”

    For one, I can’t do that.

    I understand your husband’s position, but I won’t be OK with it.
    [版主回覆02/12/2013 02:42:53]我其實真係唔覺自己好understanding, 我只係"怨有頭債有主", 好多時人唔想怪責自己伴侶(因為唔想覺得自己揀錯), 就將啲責任怪哂喺啲小朋友身上, 兩個女係有佢哋嘅問題, 但最終責任其實喺啲大人(爸爸媽媽, 爺爺嫲嫲)身上. 其實我真係覺得佢兩個算唔差架喇, 唔係我特別understanding.

    回覆刪除
  4. Jo 姐姐12/2/13 04:15

    妳好理智, 亦分析得好仔細, 人同人相處確實係一門大學問
    可能係我懶, 少爺們自細就要學懂自理, 幫手做家務同學煮飯, 只要佢地做得到我都會俾佢地做,
    到依家雖然一齊住, 但我從來都唔會幫佢地執房, 連洗衫都係佢地自己搞掂架咋
    [版主回覆02/12/2013 05:26:42]我乜幾都唔強, 理智算係比較強, 我成日覺得自己可能係一個女人身體嘅男人, 因為我諗嘢好男人!!

    啲女都係自己洗衫自己執房架, 如果爸爸唔喺屋企兩餐飯都要自己攪掂, 我唔會煮埋/買埋佢份架. 當然佢哋嘅執拾頻率可能比我哋低好多呢!

    回覆刪除
  5. 我再幼稚啲添, 我想像唔到自己老公會愛另一個女性多過我。 雖然好無稽好小氣, 但呢個係我的真心感覺。
    好彩你決定唔要小朋友, 如果唔係關係會唔會更複雜呢?
    [Angela回覆02/12/2013 05:56:34]咁又係, 美國家庭關係想幾複雜有幾複雜。
    我有個 gay 同事有次比相我睇,"呢個係我同前妻嘅仔,呢個係我依家 partner 同佢之前 partner 領養個女。"
    [版主回覆02/12/2013 05:46:25]唔同架, 如果你生個仔, 可能你都會突然愛個仔(男)多過Dondon架. 雖然唔係一定會, 但機會率都幾高. 我估如果我生個細路, 不論男女, 都可能會愛佢多過我老公.

    如果我有小朋友, 都未必好複雜嘅, 兩個女都有個同母異父細佬, 細佢哋十幾年架, 不過佢哋都好錫細佬, 同佢感情好好.... 我都話佢兩個其實心地都唔差. 美國家庭大部份都有step this step that, 都習慣哂喇.

    回覆刪除
  6. Southerngal12/2/13 13:46

    It's probably because the way he loves and treats his daughters make you love him more... when I first met Brian, I told him my family is the most important thing to me. He wants to be with me, then that means he also needs to understand I will never not take care of my parents. I also know Brian's family situation and I told him before we will take care of his parents and sister... I understand what you mean...
    BTW, love your outfit (the one you wore to have chinese dim sum!)
    [版主回覆02/12/2013 23:53:19]都可能有啲關係架, 起碼一識佢時就知道佢係一個好老豆同孝順仔, 咁知道佢個人差極有限嘛. 不過可能亦都係慬止於此, 因為佢對老婆一定唔夠對家人咁好架!

    回覆刪除
  7. Mrs. Tin Tin14/2/13 15:50

    how come her room is bigger than yours?
    [版主回覆02/14/2013 23:30:08]oh... 係個細房"無"連住嘅廁所.
    [版主回覆02/14/2013 23:27:11]因為主人房喺地下. 客飯廳同廚房都喺地下, 我當然唔想行上行落啦.

    其實佢間房係一間多用途房間, 你見個形狀唔係正正方方就知. 有啲家庭會當係den(電視房), 有啲會係home office或者大書房(我老爺就係咁), 又或者俾兩個小朋友share嘅睡房, 其實二樓仲有一個客房, 不過嗰個房細好多又連住嘅廁所, 所以就俾個大房個女, 細房我哋依家做書房.

    大女住大房我又無乜所謂, 因為屋企大我哋都用唔哂, 我係唔鍾意佢即使間房咁大, 佢亂都要亂到出二樓個loft area啫.

    回覆刪除
  8. 艾菲妹15/2/13 15:27

    每個人命運也不同, 我不會感到奇怪, 反而更欣賞你這份情操~

    有時環境會寵壞人, 但我也信命運要靠自己, 有一天大女有不同經歷, 便會成長...

    新年快樂!! 新一年要繼續開心幸福健康~
    [版主回覆02/16/2013 00:38:27]食得鹹魚抵得渴嘛, 無人叫我一定要嫁呢個老公架. 我唯一嘅正常之處, 就係唔會以為結咗婚就企圖或期望老公會改變. 大家都幾廿歲人, 要變得嘅自己一早變咗啦.

    回覆刪除
  9. 有句說話叫“愛屋及烏”, 而且家家有本難念的經。
    [版主回覆02/19/2013 23:05:35]多謝到訪留言.

    愛屋及烏就未必係, 可能我比較容易walk on other people's feet, 就算佢哋係唔係我老公個女, 我估我嘅諗法都一樣.

    回覆刪除