3/2/2013

哥基犬簡介(四):飲食篇

貪吃

哥基是出了名貪吃而且永遠吃不飽的狗種,任何食物,你認為好吃不好吃牠們都吃,我的Blaze連一塊冰或青草也吃得津津有味,也有很多哥基會把放在洗碗碟機等待清潔的碗碟舔得乾乾淨淨,你看!


所以(1)哥基超容易過重,控制牠們的體重是你養牠一生的經營。(2)如果發現哥基失去食慾,牠們一定是身體有毛病不舒服,要盡快求醫。

標準身型

因為每隻哥基長度骨格也不同,不可以以磅數決定是否過胖。一般繁殖家會教主人,哥基站立而主人向下望時,腰部的線條要明顯,如下圖Blaze作示範。

另外,雙手輕放在哥基身兩旁時,即使不用力,也要輕易感覺到每條肋骨。如兩個測試都不合格,你的哥基就是太重要減肥了。

減肥

要為哥基減肥,跟人一樣,節食與運動。不是每隻哥基都可以常運動,但每隻哥基都可以節食!好多狗主不忍心減狗糧,怕餓壞狗狗,又或者以為狗狗煮人吃的東西比狗糧健康。其實質素好的狗糧,已包含狗狗成長需要的所有營養成份,自煮的狗糧有無限愛心,但營養成份容易不足。其實要節食又怕狗狗餓壞,只要將減去的份量加回同等份量的豆角(green beans),狗就不會餓。Green beans diet是哥基一族很常用亦很有效的減肥餐,經驗所得,豆角的質感與纖維最飽肚,營養也很好,是最理想的狗糧代替品。要注意,豆角是淺色較粗身那種。Blaze約一年前被我減糧,每餐由半糧杯變三份一糧杯,最初我就是用豆角混合,她還以為我加餸食得開開心心,後來慢慢減少豆角直至完全不再加。

零食

如果我煮食時洗切蔬菜,不論是椰菜、芥蘭、紅蘿蔔、西芹、薯仔等,我是會切一些很小塊的菜頭菜尾給Blaze當小食。我比較喜歡餵未經煮熟的蔬菜給Blaze,因為營養好一點(我知道很多香港狗主習慣把蔬菜蒸熟)。狗不能吃的蔬果只有洋蔥、蒜頭、葡萄、牛油果,其他的基本上沒有問題。永遠處於飢餓狀態的Blaze,一聽/聞到我切菜,就會忘掉一切跑到廚房等。她仍是很乖的,不會跳也不會吠,只是企/坐在地上默默等,我通常都會給她三幾小塊當小食。(她好聰明,一見我開始洗刀同針板就即時走人,因為代表媽媽切完了!)這樣的小食即使多吃一點也沒大所謂,因為卡路里極低又沒有不健康的成份。

週一至週五我上班前,我會剪一小塊(一兩吋長)的蕃薯乾小食給她,另每隔一個週末,我會給她一條骨骨,另偶爾我吃生果時會給她一兩口,她的零食就是這麼多。我是不會買含小麥(wheat)成份的零食給她,因有不少哥基都對小麥感敏,所以Blaze沒有像餅乾及曲奇等零食。


當然也不是每隻哥基也要像Blaze的飲食那樣嚴格,但起碼我養了Blaze差不多兩年,她大小便從未試過不正常,沒試過痾或嘔,沒試過有意外。我管得這樣嚴,其一是我想Blaze長命百歲,可以跟我們一起的時間愈長愈好,另一原因是我不想因為她貪食我又心軟而令她腸胃或身體不適。

哥基一般壽命有12-15歲,狗隻聰明度排第11,是容易訓練,喜歡取悅主人,友善可愛的狗種,日常照顧很簡單,兩餐飯去便便梳梳毛,沒什麼難度。當然哥基是活躍的狗隻,不是玩具狗,是需要適當的運動,如果你是住在高樓大廈的人又不想每日帶狗出街,我勸你不是考慮哥基,一定有其他狗種更適合你。


 

6 則留言:

  1. Jo 姐姐5/2/13 01:49

    Blaze飲食同生活習慣都咁健康, 難怪妳地一樣咁FIT啦
    我好無用, 成日都受唔住KUMA好悽涼嘅眼神, 縱壞晒佢喇
    [版主回覆02/05/2013 02:09:25]哈哈, 咁你就俾Kuma嘅詭計呃到喇, 狗狗悽涼嘅眼神係佢哋常用嘅招數. Blaze個樣長時間都好似好悽涼咁架. 如果我妥協, 真係餵足一日都唔掂呀!

    回覆刪除
  2. 其實冬冬的零食都係食來食去都個幾種,因為我都聽過人講狗腸道吾係咁易適應新野容易痾,所以無咩必要我吾會轉佢d糧食.
    [版主回覆02/06/2013 06:00:41]哥基都幾容易皮膚敏感, 太為食又容易亂食嘢攪亂腸胃, 真係要小心.

    回覆刪除
  3. 哈哈哈哈環保洗碗機!
    Blaze 條小蠻腰好性感啊~~~
    [版主回覆02/07/2013 11:19:07]Blaze每餐都舔到個狗碗立立令架!

    哥基真係乜都食架,連狗屎都會食架!所以真係要甘正火眼睇住佢哋架。

    回覆刪除
  4. Southerngal8/2/13 03:00

    She's so fit... like you!!! Maezie likes to eat too... and lick all the plates clean! But she doesn't like veggies! Stuerm used to like vegetables/fruits or anything... Maezie just tastes it and walk away! lol...
    [版主回覆02/08/2013 10:26:27]哥基唔同嘛,哥基真係乜嘢狗屎垃圾都食架。

    回覆刪除
  5. 我的哥基已六歲了,我要幫牠減磅。
    請問食豆角要食幾多個月?
    我又想問下要每日行多少運動才夠呢?我見牠不太喜歡行太耐,所以我只帶牠行十五至二十分鐘。
    請多多指教
    [版主回覆06/25/2013 22:06:13]其實無話一定要食幾多個月架, 例如我幫Blaze減糧, 由半杯減到三分一杯, 最初每餐麵加翻同量嘅green beans, 等佢覺得同平時一樣咁飽, 都要加幾星期, 之到佢真係減咗磅, 就逐少逐少減green beans (每日減幾條), 直至完全減哂. 但係我知有啲狗主係會一直維持住有啲green beans, 一來多啲fiber, 二來等狗狗覺得飽肚啲. 又要睇要減幾多磅, 如果只係幾磅就可能一兩個月都得, 但係如果有成十磅八磅就要長啲時間.

    我隻Blaze每日行得仲少, 佢一至五只係出街去便便, 五分鐘攪掂, 喺屋企我哋會同佢玩拋波波, 等佢郁吓. 佢只係星期六日先會真係散步, 都係大約15-20分鐘. 所以我家Blaze運動量算好低, 所以佢只係食好少. (每日兩餐都係1/3杯).

    回覆刪除
  6. 感謝你的回覆。
    我想問下你指的 “green beans 豆角”,係咪係菜檔買,然後回家煮熟佢,嘆凍就食得呀。
    唔該

    lulu
    [版主回覆06/26/2013 23:37:22]我唔知你有無睇清楚我個blog內容, 我唔係住喺香港, 無菜檔架, 我係超市買急凍green beans. 總之你買到粗身嘅green beans就得喇. 其實切短咗生食熟食都無問題, 狗唔係人, 所有蔬菜都可以生食架.

    回覆刪除