14/5/2013

世上只有媽媽好?

母親節剛過去,希望各位媽媽母親節快樂。

我就一早訂了位,母親節與老公跟奶奶老爺食自助餐,那家酒店在本市算出名,總統奧巴馬來訪時都是住那裡。奶奶吃得好開心,又收卡又有小禮物,我們任務順利完成。

講開母親,再提兩個母親,讓大家評評世上是否真的只有媽媽好。

繼女自從搬走後,一次也沒來探望過,當中過了復活節、爺爺生日。我相信老公是些少失望的,但當然不會責怪女兒或向她提出什麼要求。終於奶奶出手了,最近寫了一封帶責罵性的電郵給兩個孫女,而且她們自己的親生媽媽也是不好惹的,所以今個週末大女就回來過週末,細女要連續四晚當通宵更就沒有回來。

大女週五跟我們吃晚飯後與朋友外出到深宵,週六中午睡醒後第一件事就是投訴,因為她媽媽晨早打電話罵她為什麼母親節週末要在爸爸家裡睡?老實說,大女18歲被她趕了出家送給爸爸後,她就視我們的家為唯一的家了,她在我們家有自己的睡房,如我是她要回家也只會回這個家,大女說不甘被罵就快快收線了。

但這並不代表她不會為媽媽慶祝母親節啊!起床後她就先探爺爺嫲嫲,然後去買母親節禮物,再駕駛半小時去媽媽家,我準備煮晚飯時她還回覆短訊說不回家吃飯。

怎料差不多開飯她突然回來了,原來她到達媽媽家時,發現家裡沒有人,打電話給媽媽沒接聽,最後唯有打給繼父,繼父回答:「噢,我們出國了,現在在波多黎各!」大女打了一個突,因為當天早上被媽媽罵時,她也沒有提到自己會出國旅行,一心只是打電話罵女。當然大女平時少與她聯絡也有責任,但如果你自己母親節已有節目,就無謂特意罵女兒要女兒難做吧。

我老公一家人的關係與溝通是很奇怪的,很多應該要說的沒說清楚,小朋友們又不成熟沒什麼自我要求。唉,我做好自己新抱繼母的份內事好了。

另一個媽媽,當然就是自己的。今天打開FB,見到爸爸一個留言:「XXXX (四個女的名字):你們對爸媽都忘記了。我們都七十過外,身體已多毛病了。希望你們按時多打電話給爸媽,尤其是媽媽。對你們已盡了一些責任,想你們生活愉快!爸媽上。」

是否覺得我們四姐妹很不孝?我看到後的唯一感覺是「噢,老豆好無辜又被迫聽說話了!」

我爸爸是不會寫得出以上這些要脅性罪疚性的說話的,不是他不懂寫,而且他不會這樣想,要被迫寫出這些,昨日的日子一定不好過,其實他的日子一向不好過。

平常人一講世上只有媽媽好,什麼母愛真偉大,無條件付出等等,我通常都回應:「咁梅媽呢?」

我們幾個當然不是梅艷芳梅愛芳,我媽亦不是梅媽,但小時候她的確對我們說出她生小孩是為了投資。她的投資多年賺到,從小所有家務都是我們做,小學就兼職暑期工薪水上繳,讀書靠書簿津貼車船津貼,四個讀大學學費生活費也是政府貸款自己慢慢還。她沒有上班,有時在家車衫幫補,但每朝自然醒從不為我們準備早餐午餐,自己去飲茶嘆報紙。

我是細女,比起大姐二姐幸福多,大姐大學畢業一半薪金上繳之餘,還要下令三十歲前不許結婚因為怕少了家用。大姐很聽話孝順,多年後我們全出身了,決定不再工作全職照顧姨甥時,就是因為不想停家用怕被罵而私下當補習,她說補到足夠給媽媽的家用就算,我有勸她不要理媽媽的,大姐說不想煩。



最過份的,至今也令我無法原諒的,是大姐剛結婚不久後意外懷孕,其實已結了婚也沒什麼大不了,但當年她家庭環境不能支持家用又請家傭照顧小孩,就開口希望不用上班的媽媽幫手湊孫子。你以為我媽媽會怎樣回應?她叫大姐打掉孩子,因為不會幫她帶小孩亦不容許少了家用,大姐求救無援,無奈把孩子打掉。如果我們幾姐妹知道,一定會想辦法不容許這事發生。我是什麼時候知道的?是幾年後大姐第二次懷孕我媽才告知我,她還說大姐若再打胎就很難再有小孩,她免為其難幫大姐忙讓她把姨甥生下來,家用當然不能少。

其餘的我不多講了,始終也不是值得慶幸的事,但現在我每年回港寧願住賓館不回家不無原因。

不要以為我媽是什麼傳統無知婦孺,她受過良好教育當過老師的,我們的世界觀都是受她影響,她只是私低下是個非常自私的人吧。對愛護子女後輩的父母長輩,我一向非常敬重,幸好我們幾姐弟都沒有遺傳她的自私無情,姐姐弟弟都成為有愛心付責任的父母。

世上只有媽媽好非必然… … 如你有好媽媽,一定要讓她知道。



18 則留言:

  1. 我亦身同感受~
    所有事都不是必然、亦求不來!
    真的要學會感恩
    [版主回覆05/15/2013 02:22:52]求不來是真的,亦都要學會保護自己。

    回覆刪除
  2. Southerngal15/5/13 00:47

    我很感恩我有一个对家里负责, 全心全意爱我们的妈妈...
    最近跟我一个新认识的朋友说起, 她的母亲也是不一样的母亲...
    [版主回覆05/15/2013 02:24:02]係呀,其實好多人都有非常父親或者母親,比想像中要多。

    回覆刪除
  3. Mrs. Tin Tin15/5/13 01:13

    your father wrote the email to the girls in the family. How about your brother?
    [版主回覆05/15/2013 02:28:38]我媽每日都會去我細佬屋企睇我細侄仔,所以母親節我細佬應該有同佢慶祝。我細佬超孝順,係非常之好嘅好仔好人,不過同佢係男仔無關係,我父母都唔重男輕女,我阿媽最錫我三家姐。

    回覆刪除
  4. I should be thankful for my mother.

    She is the type of mom who is willing to sacrifice everything she has for her children.

    The unconditioned love we get from her is unbelievable!
    [版主回覆05/15/2013 07:25:58]咁就一定要好好話俾媽媽知,因為媽媽會為仔女犧牲唔係必然架。

    回覆刪除
  5. TsangAnna15/5/13 11:59

    係喇點解D人覺得所有年過六十的人青年期時對社會對家庭一定有貢獻,如果係死人嗰個一定係好人,真係好其怪。
    [版主回覆05/16/2013 01:46:11]多謝留言.

    回覆刪除
  6. 你終於寫了出來...
    我小時侯不太懂得愛我父母, 總覺得佢地好偏心又貪錢, 唔錫我, 大咗做咗人媽媽就明白了, 我地六個無可能對個個一樣, 我硬頸又懶又少少蠢, 無咁錫都好正常, 但我記得生完仔第一天, 媽媽拿了粥俾我, 見到我就喊, 話我痛咁耐仲要開刀一定好傷, 買咗好多補品俾我, 那一刻好好感動, 覺得以前唔應該咁諗,一般媽媽都會好錫仔女, 因為悽胎十月生出嚟, 可能有些唔識表達, 你媽媽識錫三家姐同細佬, 佢都未算太差哩!! 當然家家有本難念的經!!
    [版主回覆05/19/2013 01:29:03]為人師表真的唔代表啲乜架!我阿媽表面好講道理好正常, 懶民主咁架, 都呃到吓人.

    其實佢就似嗰啲落魄嘅少爺咁,細個時富有(文革前未落香港時),大個無錢無工人用就一啲都適應唔到,佢就決定生啲細路出嚟做佢妹仔同供養佢。其實呢啲人一向都唔少, 但多數都係「父親」角色多,可能啲人成日以為懷胎十月生個細路出嚟點都唔會咁無情掛..... 但世界乜人都有嘛。
    [小雲回覆05/18/2013 12:08:06]查實我都唔想搭咀,不過您一提到「有一種人, 總係覺得全世界欠咗佢咁, 我阿媽就係嗰種人喇.」我就諗起我阿媽。
    好死唔死,我媽媽又係受過良好教育當過老師的,又會咁岩既。
    [版主回覆05/17/2013 00:58:04]正如我上面寫, 好多嘢我都無寫出嚟, 但唔等如佢年紀大咗就有改善, 如果唔係我都唔駛住賓館啦. 你媽媽個個週末住飯俾你哋成廿個人食, 我返香港都要上你屋企食. 我阿媽厭我返香港佢要煮多樣餸好麻煩唔想我喺屋企食.

    有一種人, 總係覺得全世界欠咗佢咁, 我阿媽就係嗰種人喇.
    [版主回覆05/17/2013 00:15:33]哈哈, 佢雖然叫做錫我三家姐同細佬, 其實都唔係一般媽媽嗰種錫, 佢係一個一定唔會為仔女付出任何嘢嘅人(包括我三姐同細佬), 仍哋兩個叫做好啲, 可能只係阿媽對佢哋兩個無對其他咁刻薄, 但係都無著數架. 懷胎五十月都無改善佢呢一點.

    有啲人話長輩唔錫仔女, 但多數會錫孫, 我阿媽連孫都唔係好錫架, 我細佬大家姐每月都俾家用佢, 佢連買少少嘢俾三個孫都唔會, 相反就會怨我家姐點解要洗咁多錢送個仔去外國讀書, 佢最驚我家姐俾少咗家用啫.

    回覆刪除
  7. Jo 姐姐18/5/13 00:51

    咁我呢個無良阿媽, 都要自我檢討一下至得喇
    [版主回覆05/18/2013 02:24:19]你邊算無良吖, 你連仔仔女朋友隻狗仔都照顧, 煮飯又無投訴, 你知唔知一路食飯一路聽煮嗰個人怨要煮飯煮餸係好難消化架?

    回覆刪除
  8. yes it never a must, never
    [版主回覆05/19/2013 01:14:08]多謝留言.

    回覆刪除
  9. 父母對子女, 老師對學生的影響是很奇怪的, 有時可以成為榜樣, 有時又會是個反面教材. 我的養父養母就是個例子, 對金錢貪得無厭之極.
    [版主回覆05/19/2013 01:20:08]是的,可以成為反面教材,我試過有段短時間對伴侶的語氣態度似我阿媽,後來自己突然驚覺討厭自己對不得了,之後就一直都無再咁樣.

    我哋幾姐弟都好愛錫小朋友, 唔太在意錢, 亦都係受佢反面教材影響。

    回覆刪除
  10. Ceci 你的體會我不會明白的了。但好尊重你的感受。慶幸的是你現在活得幸福
    [Angela回覆05/20/2013 19:32:34]我又無膽心過呢樣嘢。 生老病死,預咗人老咗遲早都會有呢一日。我淨係盡量每一日都令我錫的人開心,同希望我係最長命嗰個,咁至愛就唔使傷心。
    [版主回覆05/20/2013 00:41:14]都OK嘅, 由細到大都未試過有「可信」,咁就會自然習慣自己顧自己,生存本能嘛。就正如你由細到大都有家人愛護,都習慣咗。反而最慘係嗰啲一向都有而突然無咗(例如家人去世,變咗之類),由有變無就最慘喇。
    [Angela回覆05/19/2013 20:57:53]真係好奇怪,我以為每對父母對仔女嘅愛都係無私,只不過係表達方式唔同。你一定好堅強。我一生完全可信我家人,我知無論乜事發生佢哋一定喺我身邊。如果無咗呢種感覺我會好無助。
    [版主回覆05/19/2013 12:13:43]都要加句,我依家老爺奶奶對我幾好架,我之前做交換生認識嘅host parents對我都OK架,所以我過去有失意唔開心時都會去搵佢哋,佢哋都會照顧我關心我。
    [版主回覆05/19/2013 11:58:49]我其實對佢已經無乜感覺,年紀輕時會傷心受傷害,依家睇化哂,我自己做啲認為應做嘅事,佢點睇我我唔介意。

    我哋小學已經要賺錢養家,我仲記得因為工作環境差三家姐背脊有兩個位瘀哂好耐好耐都唔退(其實我哋都有,不過無佢咁嚴重),當你細細個就咁捱,而同時自己媽媽唔駛返工,瞓到自然醒就自己去飲茶,然後留低個二女煮公仔麵俾啲細佬妹食完返學,你就可能會有唔同嘅諗法。

    一樣米養百樣人,就正如世上有你細佬(或者我細佬)咁嘅好人,又有阿炳呢類人,所有好人壞人都有親人架。

    回覆刪除
  11. Babyplace20/5/13 23:34

    身同感受~明天會更好
    [版主回覆05/21/2013 01:22:55]多謝留言, 大家咁話.

    回覆刪除
  12. Ceci
    -你繼女的親母, 明知自己會出國, 又為何打電話鬧女? 好啦! ....到女兒做足準備和心思, 先知母親出國了. ...玩咩?
    -我看完你依篇blog, 有點感觸,因我有點似你大家姐, 但我就冇你家姐咁,會放棄肚中的B. 但我好明白你大家姐當時嘅心態.
    -但我好好彩, 暫時我另一半的父母都好愛賜我, 真係估唔到自己可以得到依種愛護.
    [版主回覆05/23/2013 23:18:45]佢亞媽係咁架喇, 打親電話俾啲女都係埋怨呢樣或者鬧嗰樣. 不過個女都唔抵爭, 唔鍾意聽亞媽電話, 母親節又唔預早話俾亞媽知會返嚟探佢.

    我諗當年我家姐係無得揀, 人工得咁多, 俾咗家用剩低嘅唔夠請菲傭, 又唔可以唔做嘢(因為要俾家用嘛), 佢老公屋企都好亂同無乜聯絡, 完全無人幫手, 當然如果係我, 我可能同阿媽翻咗臉啋佢都傻啦, 佢如果唔俾家用一家請到人幫手湊bb, 但我大家姐好聽話, 又知道啲細佬妹仲讀緊書, 佢多數會覺得自己無選擇先會咁做.

    回覆刪除
  13. Lili Marleen31/5/13 02:39

    家家有本難念的經, 有時就算係家人或好親的親戚都可以好可怕(我去年就發生了一件很不愉快的家事, 激到我媽媽入醫院, 而搞到佢咁既人係佢家姐細佬), 只唯有嘆一句, 同父母或親人的情份, 不是必然.
    [版主回覆05/31/2013 08:44:29]係呀,人基本上只分自私同唔自私兩種,自私嘅人個個都有家人嘛。

    回覆刪除
  14. 看到你姐姐的經歴,很難過。
    我跟母親的關係算不上好, 自己的奶奶比她還懂得關心我。。。
    可能緣薄。
    [版主回覆06/02/2013 01:17:49]我奶奶對我都好過我亞媽架,不過差不多係人對我都好過佢對我就真嘅。

    其實我哋習慣哂,佢點對我哋基本上影響唔到我哋心情同生活架喇,所以都無乜所謂。

    回覆刪除
  15. 天下無不是的父母 ?

    如果不幸是非常父親大人, 母親大人的投資項目的話 ! 奉勸一句 : 孝順不等於順從, 亦不等於棄而不顧, 很多事上必需適可而止, 為自己留一線「生機」, 否則, 想孝不成反成 她, 他 們數個沒完沒了的無良心的忘恩負義 !

    盲目, 燒豬肉免吵式的順從, 只添加彼此的業障而矣!

    偶然上網找 Dyson 44, 看見此文, 有感而發, 幸勿見怪!
    [版主回覆06/05/2013 23:45:35]我嘅諗法好簡單, 就係如果今日我死咗, 或者我父母死咗, 我會唔會後悔, 如果問心無愧, 其他人(包括陌生人)點諗我唔太理會.

    我諗你憑一篇半篇blog下意見我唔會特別見怪, 但我唔係細路仔, 人生經驗好多, 乜場面都見過, 我知道自己做緊乜, 多謝留言.

    回覆刪除
  16. 我都覺得母親不一定偉大。
    我有四兄弟姊妹,小時候每個人都要分擔洗衫、晒衫、摺衫、掃地、拖地、洗碗等家務,我係大姐,所以會做多d,希望細佬妹唔洗咁辛苦。我媽不舒服的時候還要煮飯。小時候不明白,佢好似唔鐘意我地,成日罵我地,點解又生咁多個?大個左就明白,我地生出嚟係幫佢做野嘅。
    平日她煮飯的時候一定要有個人企係佢隔離幫佢手,唔係佢就會大發脾氣,仲要聽佢怨煮飯幾咁辛苦。佢俾的零用錢只夠係學校附近食最平的飯。中學嗰時覺得唔夠錢洗,咪出去幫人補習幫補下,結果我補習賺500元,佢會扣番我500元零用錢,當時真係嬲到震。
    係咁嘅環境長大,可以想像,四兄弟姊妹的感情一定會好,因為我們只有大家,同我媽的感情就一定比較疏離,但都算聽話,佢叫我地做什麼就做什麼。但佢仲會怨我地,話我地好似當佢係後母咁。
    [版主回覆06/06/2013 03:36:41]大家姐係慘好多, 我頭兩個家姐都係.

    老實講, 如果你哋都大喇, 又或是有自己家庭, 就唔駛咁理你媽媽點怨, 你哋都唔係欠咗佢嘅.
    [feline回覆06/05/2013 11:22:22]btw, "世上只有媽媽好?咁梅媽呢?"<--我都係咁諗

    回覆刪除
  17. 拖鞋貓11/6/13 04:16

    我都好明白, 每當講到錢, 阿母親都會變成另一個人.
    [版主回覆06/11/2013 05:23:05]我阿媽講唔講錢都唔係普通人.... 哈哈.

    回覆刪除
  18. Ms Big Chan20/6/13 23:20

    唉,真的個個都有自己故事,我都覺得自己奶奶比自己媽媽要好!!!當然我媽都不算是大壞蛋,只是,她是怨婦,咩狗屎垃圾大事小事都鍾意怨。
    [版主回覆06/21/2013 03:32:47]bitter的女人真係好難攪, 又唔係死人冧樓, 又唔係無錢開飯, 都唔知點得嚟咁多怨氣, 唔滿足嘅人我都好討厭.

    回覆刪除