8/8/2014

雜記 :做自己好難嗎?

最近工作終於比較忙,因為11月底要搬辦公室。現在同時要商討租約,與新業主/設計師/裝修承判商確認我們的需求,還有幾十樣不同的搬遷/買東西/聯絡XXX/YYY的安排。我在香港也搬過兩次辦公室,但都有手下幫手,而且香港人的辦事效益跟這裡不一樣。

我很多時間都花在「等待」回覆上,我對自己的要求是,任何經我的查詢/審核/資料要求等等,不論複雜程度,都要在同一個半天內完成(我是從來都沒有「未閱讀」電郵的那種人)。可惜的是,這種速度不單不可以同時要求在他人身上,更會對其他人構成壓力(因為波太快拋翻去對面)。唉,在美國工作真的要有無比忍耐力。

雖然這星期較累,但昨晚外出至深夜才回家,因為昨日在FB看到廿多年前一起在此當交換生的日本朋友回來探接待家庭,聯絡上後知道她跟兒子過兩日又離開去Florida,所以臨急臨忙的約了在我放工後吃晚飯。幸好老公剛好在家,因來回車程要兩小時。

我上一次見她兩母子約五年前,也是她來訪。可能亞洲人都比較念舊情,當年同組的5個交換生,就只有我兩個亞洲人,會每隔幾年回美探望接待家庭。我知道我的契爺契媽也很喜歡她,所以吃完晚飯就一起去探望,給他們一個驚喜。

跟他們吃了日本菜,幸好昨晚水準還可以。





下次跟老公回港可能會去日本一趟,會盡量安排去大阪見她,但我又想探望問候一下她在名古屋的媽媽,18年前我去日本探她是住在媽媽的家。我想我真是古老化石,好喜歡探望長輩老人家。

最近常有想法,忠於自己,不理會別人(包括親友)的批評或意見,真的很難嗎?

我成世人,除了忠於自己,沒試過其他生活/生存方式,所以會有中學逃學、大學讀無謂主修科、未畢業就秘密結婚又離婚、只跟外國人拍拖/結婚、不高興就辭職不幹去海外流浪等等狀況。雖然不可以說生活平坦,但真的從未為他人壓力及眼光煩惱過。這可算是家教效果吧,我家的強人媽媽,也是寧願做孤獨精,也不理會看不順眼的親戚/鄰居。

所以不單是我,我的姐弟們也是這樣。例如大姐為兒子教育做的決定(見此),溫哥華的二姐是同性戀與伴侶一直生活在一起(我多年前知道的時候不知多高興,因為二姐不是孤寧寧一個人在異鄉有人互相照顧)最聰明的三姐16歲中五畢業不理媽媽反對不繼續學業,進入娛樂圈工作至今差不多三十年,仍然單身但好像有男朋友(我家傳統:當事人不透露其他人從不過問)。弟弟可算最正常一個,正常時候結婚生仔買屋買車,但這純粹是他的個人選擇,我們(包括父母)也從不過問。

我家雖然看似不太親密,因為對對方的日常生活可算全無掌握,我來美7年也沒跟他們任何一個通過電話,現在有FB好一點,都大約知道一些動向。但這並不代表我們不愛護對方,我很慶幸5個姐弟四十幾年來從未爭吵過,個個都是心地好有正義感的人,連各自選的伴侶都是好人。不是因為他們是我血親,即使不是,我也喜歡他們的為人及性格,也為他們自豪。如果任何一個家人生病要長期照顧或者要我器官的話,我不猶豫立即離開美國的。

因為我一直是這樣生活的一個人,所以我不明白其他人為什麼會為他人的眼光/壓力/批評而受困擾。我亦不知道沒有這種煩惱的生活是否差好遠,我只知道忠於自己的好處,是即使我明天患病或遇意外死亡,我對短暫的一生沒有任何遺憾或後悔,會死得好安樂。另經驗得知,要忠於自己,不等於會眾叛親離成為孤獨精。物以類聚,好容易你就會認識到其他「有趣」「有情有義」的人,甚至伴侶,有深交朋友的機會亦不低。

放開一點,顧慮少一點,其實比想像中容易。



16 則留言:

  1. 我最近都同舊友相聚,嗰種快樂係有銭都買唔到!好在妳老公喺到,可以車妳去,就唔洗擔心一個人揸長途車!

    無計!我覺得中國人嘅傳統思想有時帶來好大包袱,令好多人有意無意幫自己加添許多規限,好似要得到人家認同比自己嘅快樂、所需更為重要。以前嘅身邊人勸我,我都係唔明、亦唔認同。但當行到無路可行,就會有情願"斷六親"都要忠於自己嘅意智,但當然這只是我,要碰壁無限次才明白,而妳就能一直以這態度生活,可每個人的思想、感受也不同,作為旁人,就算睇到咬牙切齒,都只能尊重人家的選擇,若是困局,也期望很快到能解決的一天。:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,如果老公不在,我可能見唔到,或者要約第二日喇,因為我唔會揸咁遠車,仲要係夜晚。

      其實唔單只中國人/亞洲人,外國人都有好多keeping up with the Joneses的人,你見啲teenagers讀書時幾大壓力去融入就知。

      我寫以上嘅感覺,唔係為咗表示大家都應該要咁做,而主要係因為我實在唔明白,喺我四十幾年人生中,無經歷過,我真係好唔明白點解其他人,承受別人批評/眼光而受困擾.......點解?點解唔可以唔理會?真係咁難?

      刪除
    2. 如果選擇忠於自己嘅同時會失去一些連自己也"放不下"的事物,就會在意人家的看法。

      刪除
    3. 人生係充滿選取嘅,對於我嚟講,無乜嘢放唔低,親人?朋友?錢?工作?健康?甚至生命?有需要時我放棄所以都得,好小事啫。我覺得太多人將「自己」放得太大。

      刪除
  2. 哈哈,我同你性格都幾近似,由細到大都不理人,結婚只要自己鐘意話結就結....依點我同自己父母吾同,我父母反而成日理人點睇自己, 但我就吾會!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得家庭成長環境都幾重要,可能我屋企一直比較另類,父母本身都唔太理會人點睇,又培養我哋好早就好獨立,所以「要信自己」從來都係我哋default setting。

      刪除
  3. I agree with 海豚兒, it's 中國人嘅傳統思想 esp parents usually give their children lots of pressure to confine to certain standards.

    Over the years, I have slowly learnt that I can't make everyone happy. If I do, I would be extremely unhappy. It also helps that I am stubborn, so people can't easily change my mind.

    BTW, is it legal to have same-sex marriage in Vancouver?

    回覆刪除
    回覆
    1. 加拿大同性戀係咪合法我又唔知喎(不過要google都好易),同性又好,異性又好,結唔結婚好小事啫,我無問我家姐有無或者想唔想結婚喎,我淨係知道時替佢高興同埋叫佢可以叫埋佢伴侶多啲出席家庭聚會咋(因為我屋企唔會唔歡迎佢)。

      刪除
  4. 有了互聯網, 看多了點別人的人生觀,對我也是有好處的, 或者, 我也在修正自己的一些觀念和想法. 其實我曾經也是個自由自在的人, 由十幾歲到二十九歲, 一直過自己想過的生活, 沒有正經做過一份工,但因為遇到不少好人, 加上香港那時經濟正值起飛, 我可以每天工作三,四小時,便足夠獨居的我交租和生活, 倒是廿九歲有了固定職業,人生慢慢有了枷鎖,最近我總是想: 其實我不是不能自由的, 就看我如何選擇.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我從來相信,一個人嘅well being (well being不是指快樂/幸福),係個人生存嘅最重要核心,個人well being受威脅/影響的話,就不能好好地去照顧/愛錫他人,亦唔可以好好對任何人與事付出。所以我如果覺得我well being不妥當時,我會用盡一切方法改變,當中包括放棄一份工,婚姻,錢,或者不見不接觸影響我嘅人(包括任何家人),我從來唔覺得放棄呢啲其他人可能好難放棄嘅嘢有乜咁難。

      我明白如果做咗父母,限制可能會多咗。但我相信,如果我真係媽媽,我都會繼續咁生活下去,需要時會放棄婚姻,更可能會為仔女長遠更好成長而放棄婚姻,因為我好認同,父母勉強一齊不快樂生活,仔女係會感受到嘅,如果可以分開地開開心心又和諧地照顧仔女,我唔覺得仔女長大後會抱怨。

      刪除
  5. 我情況跟 BBQ一樣,30 歲才正式做第一份 permemant 工作。可能上天要我定性。定性左之後,跟家人更加更加接近。而且多左返HK。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我無咁諗過,我一畢業就有一直做全職工,但我從來無諗過工作與定性/成熟/自由.... 有任何關係。工作,對於我嚟講,同一件衫嘅重要性可能差唔多,我只會返工時盡力負責任去收嗰份糧,但咁樣之後任何時候要放棄份工我都唔介意。

      刪除
  6. 我都忠於自己, 但不及你瀟灑, 要向你借鏡

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁係瀟灑嗎?我同我嘅好朋友,甚至我過去所有伴侶都係咁樣,完全係default setting,無其他選擇。

      刪除
  7. 可以做道不理其他人點睇真係好難,做到就會開心好多。
    我覺得喺美國已經好好多了,喺香港難做到。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我相反呀,我覺得喺香港仲易啲,可能因為喺香港時自己度仲大,幾時搬屋都得,幾時唔做都得,依家又有配偶又有寵物,我已經覺得束縛。

      刪除