1/4/2009

難為正邪定分界?

最近一位年近20的晚輩犯了錯我聽到長輩這樣教訓他「為什麼做出這樣愚蠢(stupid)的事實在愚蠢!知不知道這會影響你的將來

我之所以有感而發是因為該長輩在整件事上只強調晚輩的行為是「愚蠢」好像若不被揭發或不影響將來該行為本身就會變得不再愚蠢變得「正確」

為什麼不直接訓斥晚輩「你做了「錯」事!」

要知道stupidwrong是有明顯分別的!

其實我想問現代的長輩及父母真的那麼難去教導「對」與「錯」嗎

20愈來愈少人有宗教信仰學校及老師也因為怕麻煩減少直接的道德教育餘下除了父母還可依靠誰教導下一代「對」與「錯」

有沒有發現現代的父母都在意小朋友是否聰明是否有競爭力甚至生活是否快樂但就不太在意小朋友是否會「做個好人」

而年輕的一代愈來愈沒有分辨簡單「對」「錯」的能力

多媒體/多觀點的生活模式個人權利和自由的抬頭贏」比什麼都重要的文化令「對」與「錯」的界線愈來愈模糊

有時我懷疑現代父母不教導「對」與「錯」是否因為只想當子女的朋友嘻嘻哈哈抑或他們也不懂又或者以身作則實太難為免成為偽善者還是不教為妙

要知道設計各種財務衍生工具令美國/全球經濟崩潰的一班人都是絕頂聰明的精英份子有報導指部份更是當年為Enron設計複雜期油買賣系統的同一班人他們都沒有犯法亦可能會繼續這樣子生活再找下一個「機會」

我懷疑他們是否意識到自己的行為除了贏」「輸」以外還蘊涵強烈的「對」「錯」成份他們的父母又曾否教導他們簡單又絕對的「對」與「錯」





5 則留言:

  1. 我希望我同老公可以做到菠蘿油嘅好榜樣,我哋睇得出佢第二時會係個挑戰權威嘅小朋友,所以我哋一定要身教,佢先會服。 我有個喺芝加哥做老師嘅朋友,佢叫我俾菠蘿油返香港讀書,等佢第二時多啲競爭力,但係我淨係想佢做個正正直直嘅快樂人。我諗每個人對自己嘅子女期望都唔同。我只要佢身心健康,叻唔叻都係其次。
    [版主回覆04/03/2009 05:46:00]我細個都成日挑戰權威架,尤其係中小學老師,好在我學校唔係好嚴。
     
    我其實都好唔明白,聰明與否其實大部份取決於genes,唔知點解啲父母點解覺得後天可以改變啲乜。反而「眼界」「心地」「獨立性」等就著重後天培養,而且對於子女未來好重要,但係啲大人就唔在意。

    回覆刪除
  2. 艾菲妹1/4/09 11:55

    agree...成日鬧人蠢其實係好不智...應該教佢分析對與錯, 等佢識得去分對與錯先係好事...
    [版主回覆04/03/2009 05:48:00]可能啲大人覺得要分析太麻煩,又驚啲細路問到自己唔識答,最簡單就係話人蠢,因為蠢天生,唔駛解釋咁多。
     

    回覆刪除
  3. 我真係從未介意過阿仔是否聰明, 但我好怕佢學壞....
    佢細個時好常常灌輸佢對人有禮,所以成日警惕自己以身作則, 幸好阿仔讀書唔叻, 但幾得老師愛錫, 做工老細對佢唔錯, 呢樣我覺得幾緊要, 你訓練到佢考第一, 但無禮貌, 點叻都無用

    回覆刪除
  4. 現今社會太複雜,好難輕易去界定一件事嘅對與錯,好似之前淫照風景咁,我覺得好多主角都係無辜嘅,但點解咁多人指責佢地做錯 教導下一代唔可以淨係話佢地錯,而係引導佢地去思考同分析成件事嘅前因後果
    [版主回覆04/08/2009 05:04:00]有啲題目,依家係難定對錯咗,但係例如唔好偷竊,刑毀,打人,吸毒,酒後駕駛等非常簡單嘅對錯,啲父母都唔願教,淨係唔好俾人捉到就無所謂,啲細路又愈來愈覺得犯過呢啲事無乜大不了,最慘係佢哋唔知自己會愈走愈遠,有時想番轉頭都太遲。

    回覆刪除
  5. Southerngal8/4/09 04:55

    I agree with you... Actually other than worrying about if baby Cole is healthy, smart, happy... I'm worried if he'll be raised correctly... if he has a kind heart and know how to think/decide independently (no peer pressure or stupid media influence). In our generation, life's simplier... and nowadays it's all messed up! You saw those college kids get wild in spring break and they're proud of it... hazing.... and many things that they know it's wrong, and yet they think if no one finds out, it's ok... !!! I hope I can be a good parent....
    [版主回覆04/08/2009 05:16:00]peer pressure係最難攪,因為小朋友返學去課外活動,大部份時間都會同同輩一齊,大過咗仲好多時間父母不會在場。
     
    要子女抵抗到peer pressure,我覺得要小朋友有strong identity,令佢知道有時候無朋友仔陪佢玩,甚至俾人覺得奇怪,都要夠堅強去接受,要知道,大部份「做好人」嘅人,成長時都係比較孤獨,要到上大學,甚至出嚟做嘢,生活圈子大咗,識嘅人年紀可能大好多,到時先會容易搵到志同道合嘅圈子。所以小朋友成長時,要令佢知道做「對」的事,心地好,即使暫時寂寞,但對長遠人生一定有好處。
     
    更重要嘅係從小令小朋友內化,做好人係做人基本的責任,就好似小朋友返學,大人返工一樣,呢樣一定要從好細BB階段個就開始。
     
    我相信你同Brian一定會盡能力做到最好,加油!

    回覆刪除