2/2/2010

代價

今個星期日是一年一度的美式足球超級大碗賽(Super bowl)Indianapolis ColtsNew Orleans Saints我看好Colts

但我要說的不是Super bowl而是腦震盪(concussion)

最近在HBO的體育新聞節目報導有關美式足球員因承受重複腦震盪而引起的腦部損傷實在令我心寒!

節目引述有8名已故職業美式足球員在死後捐出腦袋進行醫學研究他們不單比正常年齡提早離世研究人員亦指出8位運動員的腦袋全顯示腦部受到嚴重損傷淡白的腦組織中明顯有多處深紅深啡傷痕

美式足球聯盟以前一直否認重複腦震盪會令大腦受到永久損害強調只要在腦震盪後球員得到適當休息腦筋清晰即可繼續參與這動機很明顯就是不想有潛質球員卻步亦不想有價值球員因傷休息太久令球隊損失

節目中震撼的一環不是見到腦袋中的明顯傷痕而且一名四十多歲退役球員接受診斷的過程

他接受訪問時指自己已患了抑鬱多時每天只是在家看電視提不起勁外出及過正常人的生活最近得知當年另一隊友自殺身亡後就同意接受診斷

他一直對答如流我也不以為然直至醫生叫他順序講出每年的月份他就神情呆滯的看著醫生完全答不上醫生之後提醒他「即一月二月三月四月... ...他可即時重複「一月二月三月四月」跟著就接不上醫生再問他「四月之後是什麼」他答:「六月」醫生再問「六月之是什麼」他答「七月

看到這刻我的眼淚就忍不住

節目之後亦訪問了兩位年紀較大的退役球員他們都由太太照顧一位的老人癡呆程度已達對周遭沒反應的地步另一位就無論你跟他說什麼他都只是重複回答「汽車準備好沒有可以啟程嗎」他太太說每天他都只是說這幾句

最近一兩年美式足球聯盟終於抵受不了科學媒介甚至國會的壓力承認重複腦震盪有機會令腦袋造成永久性損傷最常見的病患包括抑鬱症記憶遺失及腦筋呆滯聯盟承諾會更重視球員受傷後的治療確保球員受腦震盪後不能在同場繼續作賽及投放資源研究腦震盪的長遠影響

我明白這報導對一般人很抽離因為有幾多人有資格成為職業美式足球員

或者報導的最後一節會令人三思捐贈腦袋被解剖研究的球員中有一位在職業生涯中沒有幾次腦震盪但腦袋一樣嚴重受損

研究人員於是將重點放在日常練習上要求大學美式足球隊員帶上特製頭盔用電腦量度一般身體撞擊令頭蓋承受的力度這些撞擊是恆常練習的一部份球員用力向前衝用身體擋著對方前進這些撞擊不會令球員跌低不會思覺失調但電腦顯示一般撞擊已輕易令頭蓋受到65G75G的力度!即是像在沒有帶安全帶的情況下把汽車以中速撞向硬物時頭顱被撞所承受的相約力度!

所有球員每週受訓每次閑閑地承受幾十次這樣的撞擊!美國差不多所有中學都有球隊還有很多地區性課外活動隊伍很多球員是從小即小學初中高中至大學一直玩的

今期「時代雜誌」的封面專題亦是美式足球引起腦神經的長遠傷害文章指現時美國有超過三百萬兒童及青少年參與各組別球隊額外再有約一百二十萬青少年屬於經常作賽的高中校隊就單是有正式呈報的高中球員中一年平均承受共43,00067,000腦震盪!(已不計算平時練習的推撞及球員/學校不敢呈報的數字!)

四百多萬個兒童及青少年啊!

如所有家長都知道長年累月玩美式足球對兒子可做成的潛在危險還會讓他們人玩我又玩嗎?

我老公在中學時曾有機會加入球隊但奶奶認為危險不讓他參與他一直耿耿於懷看完這報導之後我即致電勸他應該感激奶奶當年的過份保護

(其實也不只美式足球所以身體撞擊運動如冰上曲棍球拳擊等都會遇到同樣危險。)

 

5 則留言:

  1. 嘩~~原來美式足球咁危險!!
    係我眼內好多運動都存在危險, 偏偏個仔就好鍾意運動, 他除了bowling同枱波完全無興趣外, 其他都去玩過, 當然踢波係佢至愛, 小時候成日見佢損手損腳, 都有D肉痛, 但無得阻止, 只提佢每次小心D....
    見運動員生涯唔長, 就知佢地大多內裹已經好傷
    [版主回覆02/03/2010 10:29:00]係呀,真係超級危險,有時我諗美國(外國)嘅男人有更高老人癡呆症患病率,除咗genes之外,會唔會有其他原因呢?見到啲退役球員話自己有抑鬱,講真好難喺電視一個訪問就睇得出係唔係真,但係見到個40幾歲大男人連數月份都數唔到,真係心都寒埋。
     
    我細佬都超鍾意運動、踢波游水樣樣齊,好在無乜玩過有經常撞擊嘅活動咋。

    回覆刪除
  2. 玩 contact sport 就好難避免受傷,不過望就望唔好咁傷。 我老公踼足球都試過頂頭鎚頂到視網膜脱離,不過好彩補得番。
    [版主回覆02/03/2010 10:40:00]踢波都會有碰撞,但起碼唔係練習一部份,如果我有仔,我都寧願俾佢踢波或是打baseball好過玩美式足球!(真係好在無仔咋,我絕對相信我老公一定想佢個仔打美式足球,因為以前亞媽唔俾佢玩!)

    回覆刪除
  3. 艾菲妹3/2/10 00:25

    估唔到咁危險呢...運動帶來的勞損我是可以接受, 但如果太危險重要受咁大的傷害, 真係唔好亂試...
    [版主回覆02/03/2010 10:42:00]唔住喺美國好難明白,因為呢面真係好common,好多小朋友(尤其係男仔)都喺成長時玩過,個個週末都會見到啲父母車啲小朋友去玩,你話幾得人驚?!

    回覆刪除
  4. 一直都知道玩美式足球危險,估唔到後遺症可以咁嚴重
    [版主回覆02/03/2010 10:46:00]真係愈睇得多有關報導,愈覺得恐怖,尤其咁多小朋友都有玩!

    回覆刪除
  5. 我覺得我地嘅文化分別真係好大!西人係無"身體髮膚受諸父母"嘅慨念,係唔會為咗呢個原因去好好珍惜保護身體,更惶論其他養生保健等等東西。再加上佢地要live life to the fullest,乜都要試乜都要玩,要佢地唔做呢樣,唔做個樣,為的就是唔好傷害到身體,真係天方夜談。佢地只會諗點樣做手術呀,整的藥出嚟食呀咁樣架渣。
    [版主回覆02/04/2010 13:10:00]我又覺得各有各好處壞處。有時我覺得中國人(亞洲人)成日俾壓力啲仔女好似生咗佢哋出嚟養十幾廿年就大哂,成日令啲兒女覺得自己欠咗父母好多呢啲文化一樣唔係好要得,好多舊一代仲有「養兒防老」嘅觀念,尤其係退咗休嗰啲,無乜計劃退休之後嘅生活,老馮預咗仔女養番自己,又無諗過啲仔女無得揀出唔出世!中國人好鍾意用罪疚俾壓力身邊嘅人。
     
    外國人(或是現代人)生兒育女比較講unconditional love,唔會俾咁多壓力啲仔女。所謂「身體髮膚受諸父母」......諗真啲,邊個又可以話係真理、或者理所當然呢?我只係希望啲小朋友知道,如果要保護身體,或是參與冒險活動,都係自己嘅決定,自己衡量過好與壞,亦要預料後果。
     

    回覆刪除