26/1/2010

養兒育女:Nurture Shock


又到書評

今次是暢銷題目養兒育女

現代父母都非常愛惜兒女會盡一切能力令小朋友生活在愉快及充裕的環境中新一代的父母除了希望子女快樂及健康成長外更希望培育他們成為善良負責任的人

Nurture Shock這本書就是兩位作者解讀數以百計的養育研究後得出的見解及心得如果你對這題目有興趣這本書值得一看因它不是單一研究或單一議題而其見解亦見精確

以下是書本每章的主題

-  讚揚兒女聰明會令他們不願嘗試新挑戰及增加作弊機會

-  早上1小時睡眠對青少年的重要性包括影響車禍發生頻率及提升學業成績

-  安排小朋友從小在多種族環境生活及上學不會減輕種族歧視態度

-  所有兒女都說謊包括品學兼優的小朋友不要輕易以試探口吻查問小朋友是否說謊他只會說更多謊話小朋友及青少年愈與父母爭執說謊的頻率愈低

-  100個被視為資優接受資優教育的幼童到小學三年級時只有27個仍符合資格即是有73個實至名歸小朋友被拒於門外

-  小朋友兄弟姐妹間爭執主要不是為了大人注意幼兒讀物及電視節目(Nickelodeon, Disney Channel)內的「衝突出現頻率」比故事最終的一小段和解影響力重大因這些看似兒童適宜的衝突比大眾媒介的污穢及暴力更容易小朋友學會欺負其他人

-  兒女面前爭執沒有特別好處讓他們體驗父母如何在爭執中和解更重要

-  小朋友的自我控制(self-control)可被訓練嗎Tools of the Mind幼稚園課程可能幫到你即使你居住四周沒有這課程你也可以自我製造家居版

-  嬰兒時期愈懂得聽與講語文水平會一直優勝至小學三年級如何加快嬰兒的說話能力那就要學會如何與嬰兒聊天










11 則留言:

  1. 冇仔女消遙自在 小好多煩惱 (個人意見)
    [版主回覆01/27/2010 09:14:00]做咗爸爸媽媽嘅,又會覺得得到嘅快樂令幾多煩惱犧牲都值得呢!

    回覆刪除
  2. 阿仔永遠都係唔夠瞓一族呀!!
    其實以上有幾點我都做到架!! 所以佢又真係無種族歧視, 算自信, 同體驗父母在爭執中和解 , 不過勁講大話呀
    [版主回覆01/27/2010 09:17:00]所有兒女都講大話,可能有啲大話能力高強啲。其實所有父母都一樣講大話,但又期望子女全受自己控制,唔會講大話。

    回覆刪除
  3. 係呀 ~ 有兒女嘅個個都係咁講
    [版主回覆01/28/2010 09:31:00]就好似你認為養Shiro非常值得一樣啦!

    回覆刪除
  4. 口水禧27/1/10 20:01

    見你推介﹐即刻買咗﹗ 我哋呢D新手呀媽完全唔知點樣教仔先最好﹐又唔知自己點樣先可以了解仔女多D﹐真係要睇多D呢D書參考下學下野先得。唔想因為同仔女有隔膜而變得疏離﹐希望同佢哋嘅距離可以拉近D﹐大家親密D就好喇﹗
    [版主回覆01/28/2010 09:46:00]咁快手?其實好多父母擺好多好多心機同時間照顧小朋友,但係就唔識點同小朋友玩,亦忽略咗父母(成人)之間嘅相處同對話其實小朋友密密吸收。
     
    例如本書有講大人同其他人好客氣講啲無傷大雅門面說話(你件衫靚/依家唔得閑),,啲小朋友見到就以為「噢,媽媽可以講大話。」..... 咁我都可以講大話。小朋友唔識分white lies and non-white lies,只係知道爸媽講大話。
     
    我知道每日大部份時間你同口水禧一齊,佢聽慣你講嘢同發音,你可以試吓叫禧爸多啲同佢講嘢傾計,等佢聽唔同嘅人說話同發音,令佢容易啲掌握唔同聲線音調都可以講同一個字,希望令佢發音準啲。

    回覆刪除
  5. Thanks for your recommendation  I'll go check it out!! I'm sure mr. cocoa would be very interested in the book
    [版主回覆01/28/2010 09:51:00]真係幾值得一睇,你哋依家最適合睇BB學講嘢嗰章,平時無乜父母識得咁做,但係又好合常理同好有用。Tools of the Mind都係,自己喺屋企都做得到。如果我有小朋友,都會參考本書好多方法跟住做去試吓。
     
    學識同小朋友玩同溝通,會令佢哋學習事半功倍。

    回覆刪除
  6. 你唔介意吖嘛
    [版主回覆01/29/2010 06:28:00]當然唔介意啦!

    回覆刪除
  7. "不在兒女面前爭執沒有特別好處",但係我覺得係要睇吓係點"爭執"囉。 如果淨係討論就冇問題,但係如果係鬧交就唔好喇。 我小三時見到我阿爸阿媽鬧交鬧得好勁,不過我唔記得佢哋為啲乜鬧交,但係我淨係記得我當時好驚佢哋會離婚,返到學校喊到死死吓。
    [版主回覆01/30/2010 03:39:00]咁你有無見過佢哋「和解」?因為如果當住兒女面前就爭執和解,起碼令佢哋知道問題係可以解決嘅。當然如果只係得爭執,但係永遠都無和解,或者只用大人嘅方法「等時間過氣就會收」,咁就緊係唔見好過見啦。
     
    本書引嘅例子係,啲父母有時爭執,但係又唔想細路見到,於是講講吓(未勁鬧時)突然行開咗返入房先傾埋佢,其實對小朋友唔係咁好。因為小朋友只知道父母開始有不同意見,但又唔知之後發生乜嘢事。而且好多父母以前唔喺仔女面前爭執,啲仔女就會唔知,但係啲細路心水其實好清,大家都扮無事唔等於無事。
     
    個 chapter 嘅主題係"witness" resolution,當然如果根本無resolved過,就無得witness啦!

    回覆刪除
  8. 因為係返學前先開始鬧,放學返到嚟阿爸都唔喺屋企,所以最後佢哋有冇喺我面前和解同幾時冇事我都唔知唔記得 lu, 淨係記得佢哋鬧得好勁。 其實咁樣,我覺得除非父母可以肯定自己可以夠時間喺子女面前和解,如果唔係就最好唔好喺子女面前爭執。
    [版主回覆01/30/2010 11:41:00]我哋上一代都好少會唔係小朋友面前鬧交,以前養育同教育小朋友嘅方法同依家好唔同,依家嘅父母就在意細微嘢好多,書嘅內容一定唔可以涵蓋上一代。
     
    本書嘅對象主要係「有心」嘅現代家長,因為好多有心,但係唔識,亦都有其他好心但做壞事。講真,我哋上一代都唔會理咁多乜嘢減少種族歧視或者資優之類。

    回覆刪除
  9. 艾菲妹30/1/10 16:45

    做人父母好難, 我嫂都過份擔心了...我只佢趁朗豬細, 多D同佢溝通, 佢竟然話: 我有個FD個B就係聽得多國語言多, 而家有語言'障外'...唉...佢太主觀, 加上個仔係佢既, 我都唔敢比意見...
    我自問由細到大都講過好多大話, 講到自己都有D驚, 但佢哋又信喎...我覺得講大話係善意(不傷害別人), 都無心所謂既, 只係面面俱圓...但如果係惡意, 會傷害別人就要正視呢...
    [版主回覆02/01/2010 12:22:00]語言障礙同聽得多國語言無關係!如果係咁全歐洲小朋友都障礙啦。
     
    啲父母有時就係咁,如果小朋友有問題,就點都要搵啲嘢埋怨,好似咁樣就會無咁內疚,賴人好過賴自己嘛。有時啲嘢,天生就天生,賴乜吖。又係FB,FB好似已經成為緊張父母搵人做嚟賴嘅地頭。真係緊張小朋友,就應該去花時間心機去學「真科學」,人云亦云大部份時候都好心做壞事。
     
    你講大話自己識驚都好乖架喇。其實好多大人細路講大話都唔係全心去傷害人,但係大話本身有無形殺傷力,無心都可以傷害到人,所以人大咗,都係盡能力講少啲好啲。
     
     

    回覆刪除
  10. Motonako.A1/2/10 16:50

    講大話真係冇乜边個無架喇....自己細個都成日講大話, 要好好教育下一代真的不易.....隨時要變身來應對...顧及很多, 真的要鬥智鬥力至得呀!
    [版主回覆02/02/2010 08:34:00]其實真係,大人細路個個都講大話,但係我終於都見識過病態大話精,真係有所謂無所謂都會講,已經成為咗日常生活習慣,好得人驚!

    回覆刪除
  11. 生小朋友唔算辛苦,如何教導小朋友至係最大嘅挑戰
    [版主回覆02/03/2010 10:47:00]真係日日都有新嘢學!不過本書寫得幾好,因為講嘅都係現代父母面對嘅問題。

    回覆刪除