19/11/2010

回家兩個星期了,時差問題終於調整過來,不再上九點就早早上床。

平時已經懶,這回夾著旅程的疲累,病魔的侵襲,情況就更不堪。基本上除了必要的家務(如洗衫、洗碗)外,其餘一點家務也沒有沾手。廁所浴室超過一個月沒清潔、也沒吸塵抹塵。

整間屋烏煙瘴氣,但每晚放工回家時已差不多七點,天已全黑又凍,還要張羅飯,洗完碗洗完澡已很睡,看完網上蘋果日報及流覽面書和blog就準備就寢,那有精力做家務?

很奇怪,不知是否還未適應新居環境,我比以前更少清潔家居。在舊居即使上班後,我仍堅持到星期吸塵洗淨浴室更換床單,但搬到新居後卻沒有再這樣做了,可能是還未有歸屬感吧。(老公是有投訴,但也沒奈何。)

又或者是最近再次重拾讀的習慣,每晚上床後盡量抽一小時讀。現在正追看村上春樹的IQ84,已完成了頭兩冊,差一點就可完成了。老實,村上的小,除了很早期的作品外,我沒太大興趣,但這IQ84還可以,沒有走火入魔的味道。

也在網上訂了Bill Bryson的At Home: A Short History of Private Life。這是一本相當有趣的書,作者某天在家發白日夢時,看到飯桌上的鹽和胡椒粉樽,忽發奇想去研究家居裡個房間,個角落,種日常家居用品的史與轉變,例如為什麼那麼多調味料,會選鹽和胡椒粉?有趣吧!書應該今天或明天就到,很期待啊!

興奮還興奮,今趁老公回家前還是去吸吸塵,洗洗澡室吧。噢,實在太懷念以前在港的鐘點幫手!



4 則留言:

  1. 有時清潔呢家嘢 , 都係睇吓過唔過到自己個關 , 我成日話最憎星期六 , 因為規定咗自己要清潔 , 間屋咁細 , 都起碼兩粒幾鐘 , 男主人成日話無人叫你做 , 你攰咪唔好做囉 … 跟住我就鬧佢唔做你又唔去做 , 成個禮拜 , 個地都要抹 , 間屋有塵架 !! 佢話唔覺污糟喎 !! 但就總係過唔到自己個關 , 腰痛肩痛都要做 .. 攞苦嚟辛 !!
    [版主回覆11/23/2010 02:37:00]我自己嗰關唔難過,要我jet-lag好眼瞓,又要早起身返工,我一定唔仲要清潔!不過潔癖老公有微言,但係佢又擺到一地行李,我都唔理得佢咁多。
     
    我間屋雖然大啲,但係我平時都執得幾快,一兩個鐘就攪得掂掃地、吸塵、抹塵、洗廁所、換床單等。

    回覆刪除
  2. ceci:
    買六合彩好呀?中咗男主人即刻飛咗Ta姐、揾番幾個靚模去遊船河真爽....比堅尼呀!等男主人嚟啦...
    [版主回覆11/23/2010 02:40:00]你咀叻最好就飛咗Ta姐,因為依家香港法庭話老婆可以分一半身家,Ta姐話會帶埋我環遊世界。

    回覆刪除
  3. Southerngal21/11/10 05:45

    I know what you mean... my parents just left last week. I finally feel the full impact of being a working mom (unlike working moms in hk, they have someone to help out), we are also still having Cole in daycare for only half day (which normally people will put their children in daycare for full day if both parents are working). It gets tougher when Cole's having problem to sleep at night. Fortunately I'm a pretty good at multi-tasking: playing with Cole and do some housework at the same time! lol... BTW, how's the Harry Potter movie? I wish I can see that in theatre... but probably will have to wait till they come out.
    [版主回覆11/23/2010 02:48:00]Harry Potter movie was alright, just as expected.  I always watch Harry Potter in the theater, because it is just way better with the big screen and surround sound. 
     
    Even without kid, I'm exhausted every day after work.  My hubby doesn't understand why because I keep telling him I'm not that busy at work.  He just doesn't understand that only waking up early is a huge challenge for me, and not being busy doesn't mean I'm not tensed up just by being mentally ready for work for 8 hours.

    回覆刪除
  4. 清潔呢家野真係無精神嘅話寧願唔做﹐因為眼瞓得濟都無心機做﹐盞嘥時間嘥精神﹗你啱啱去完HK﹐又要返工又病咗一輪﹐抖下先喇﹐得你兩條友﹐間屋應該唔會好污糟架啫﹐抖夠先開工囉﹗
    [版主回覆11/25/2010 02:42:00]嘩,稀客,好耐無見喎!
     
    我當然都係瞓咗覺先啦,時差關係又要日日返工,未到九點就頭重重,清潔絕對唔喺我腦入面佔任何部份。不過上星期終於叫做洗過其他兩個廁所同掃哂地換床單等,吸塵又未攪,今個星期長假期先算。
     
    我到依家都未咳完,琴日又幫襯醫生。

    回覆刪除