21/12/2014

搬Office – 想殺死人

我在美國工作了幾年,有一個很深刻的體會:美國很不濟。

美國職場的不濟,不是單一單方面,而是全面的,對所有/應做的工作沒承擔、欠靈活性、欠專業知識、甚至欠常識、對工作的質與量都沒要求、最大問題是出了錯不問責。基本上,上班好像是福利一樣,出現了已足夠,不要要求太多啊。

這是我自己公司的問題嗎?

我的公司是研發通訊設備的高科技公司,不是什麼手作仔家庭作業,總公司在大陸,美國研發部有700多人吧,不管是工程司還是後勤部門,職員都像聯合國一樣,當然有不少是來自大陸的移民,但全部都有大學學位,甚至碩士博士。

只說各後勤部門吧,如資訊科技支援/行政/人力資源/財務/採購等等,「做又三十六,唔做又三十六」的佔大部份吧,過了死線不交功課的多的是,不看工作電郵的也有,還能堂堂正正的說我有太多電郵沒時間看,應做的批核/回覆要三催四請的不少。他們的藉口來來去去都是「噢,忘了」,或是「噢,太忙了」。忙?少說是非,少食兩小時午飯,少上網發夢,甚至少開無聊會議互相推卸責任的話,都應該一早把要做的做得完吧。

就以我要搬辦公室的工作為例,現租約11月底已完,總部要求要在租約滿前9個月啟動審批程序。我知道這裡的工作效率其低,早在一年前已開始。當然,現在發現早一年也是太遲,因為6月通知了IT新辦公室地址,要求他們做好光纖網絡連線,他們對承辦商的訂單可以到10月才出。我看到一個電郵,是承辦商在6天內,以6個電郵要求IT或採購部確認訂單內容,他們也沒有回覆!在第6日我看到這一串電郵時發火,衝了一個非常不禮貌的電郵給那兩位或他們的部門主管,也通知了副總裁!

不要以為那光纖承辦商,大象機構AT&T就好有效率,新業主要求所有電訊承辦商要進入大樓工作前,都要簽一份承諾書,大約內容就是,如在工程時損毀其他線路或損毀物業要負責,它們居然不肯簽,還夠膽說要公司律師修改那兩頁紙的承諾書太約要3-6個月(其他兩過本地的承辦商一早簽了)!我又發火大罵,我就在過去一個月來來回回的催促兩邊的律師不要拖延,不要三幾日也改不了幾個字,有問題就跟大業主用電話會議一次過解決,終於在上星期四簽了,你以為AT&T會立即開工?我每天都會去新址看工程進度,整整一個星期AT&T沒出現過,昨天說今天會來,一整天又沒出現。業主說我已做到奇蹟,因為他們另外兩個租客是更大的公司,租了更多面積,也未能讓AT&T屈服簽這承諾書。

辦公室傢俱公司一樣出問題,我81 日開始跟他們要報價,就是知道傢俱的交貨期長。一直跟兩家公司接洽,他們都是慢條斯理,不停催不停催也不回覆,都有十萬美元的生意啊!問他們交貨期會否出現問題,他們兩邊都當然說沒問題。拖我拖到11月才出到訂單,說要1215日送貨安裝。得到生意後,當然回覆就不同了,先說15日不可以,要改22日,上星期五居然夠膽又來個電郵要改到29日!我要安排電工及數據工在場一起做接駁工作,之後還有各樣政府的檢查才可交場,我的總裝修承辦商是在1231 日交場的(我正式的搬遷日子是19)!他們現在怪製造商,又怪假期,又怪安裝公司,我當然又要發火,感恩節聖誕節是今年新出的節日嗎?上個月問你交貨期有無問題你不知有假期嗎?我81日找你幹嗎?罵得他們現在要另外借出部份傢俱,讓我們19日可如期搬遷(當然還要看AT&T的網絡)

坐在我前面的兩位工程司,在過去幾個月聽我在電話不停罵人,已麻木了(已不計我在電郵罵得更狠更多)。公司內部無論幾高級,及公司以外差不多所有承辦商及業主等,全部都被我罵過。我從來不怕罵人,道理在手,早早完成自己應做的話,任何人都可以罵。我也懶理你背後說我什麼,職場不是做情侶,你受薪就要把工作做好。

我跟這裡的人說過,我以前在香港辭退的職員,都比現在美國遇見過合作過的還要好。能時常在承諾的時限,順利完成自己應做的工作的人,是少數中的少數(我只遇見過一兩個)。在美國討活太容易,即使是大城市如矽谷紐約亦一樣,這是我在美國工作了近5年的總結。


21 則留言:

  1. 香港依家的年青人,工作態度都已經不同以往了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 是嗎?但係我相信香港嘅更差,都唔會好似呢邊啲人咁厚顏無恥,唔做或者做錯哂都可以當無事發生過。

      刪除
  2. "職場不是做情侶,你受薪就要把工作做好。"--->不能同意更多!

    其實有D驚奇,喺加拿大經常聽從美國來/回來加拿大工作的人說美國公作壓力、趕死線情況比加拿大嚴重、辛苦許多。不過北美洲嘅公司其實有好多重疊職位,要完成一件事情往往因為要向不同層面滙報/交代,而浪費好多時間。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我發覺大部份美國主管,明知啲職員唔得,唔負責,連累人,都唔會炒人,成日都係嗰種「令人失業好慘嘅婦人之仁」,個個都係咁,其他同事又覺得唔公平,跟住有啲就變成唔負責任,惡性循環,北美人實在太喜歡「扮好人」,自我感覺常好就ok,話知要做嘅工作做唔掂,個個返工好似welfare咁。

      刪除
    2. 照我知,此現象是最低工資及工會的後遺証,加有6個月失業金取,一般打工仔 say i don't care??

      刪除
    3. 咁你就誤會喇,我接觸好多唔負責任嘅人,年薪接近或者超過六粒字數美金,絕對唔係一般攞低公資嘅打公仔,我公司一個minimum wage staff都無。

      刪除
    4. 其實除咗"扮好人",我公司要炒一個人往往要調查四至八個月時間,而且仲有一team人專責做呢樣嘢,為的是"怕"做得唔夠得體比人告返轉頭,影響公司股價比出糧比呢班人更為不化算!

      刪除
    5. 我公司炒人好易架,所有employment contract都係"employment at will on both side",要炒可以唔需要理由都告唔入架,亦都有人會被炒,但原因同做唔做到嘢可能關係唔大。

      刪除
  3. yes美国人,真的是被妳睇中晒,原因妳是公司的超班馬,及對工作的投入,而他們是見日做日的公民,

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔需要係超班馬都一樣,我亦唔係要求個個同事要係精英,以前香港工作時亦唔會有咁嘅期望,我只希望各人做好自己受薪嘅份內事,做文員嘅做好文員嘅工作,茶水亞姐做好茶水亞姐嘅工作,咁唔算過份要求吧。

      刪除
  4. Ceci:
    ~每日都等一樣, 唔知幾時開始做嘅野, 比我都無好氣!!
    ~怪不得好多香港人羨慕我哋係北美打工啲人啦!! 我父母身邊啲北美朋友啲仔女, 個個返工都好似好他條. 但我同Brian 就好似唔多似係北美打工咁. 我感覺自己而家份工,似上戰場, 衝到好急, 趕到好癲.
    ~不過, 我都知, 北美真係有好多公司, 慢條斯理, 真係皇帝唔急太監急. 都唔知你真正可以幾時搬得晒.

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,我每朝一返工就係喺我email sent box度,搵有幾多人未答我電郵幾多嘢未做,再寄多個reminder,再唔係就打電話追人鬧人,餘下嘅時間就係等,日日如事,真係做到想死。

      刪除
  5. Sigh......
    Once they got the contract, who care.....
    They just want you got mad, and charge extra for get the job done.
    Even over a million contract, they know how to handle it....
    Beside it, I highly recommend get the most expensive insurance. Once my hubby company moved, the moving company was so careless, you know, one machine cost over a million.... but they can slip it away and broke it..... fortunately, it got insurance at that time.

    BTW, the electrician license is so easy to get! :(

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都會加保,我有幾百萬儀器要搬,而且儀器我哋會自己pack,信唔過搬屋公司,雖然依家揀呢間公司都搬過我哋類似公司,但係穩陣啲好。

      刪除
  6. 放假喇, 唔好諗d激氣嘢住(我對上幾個星期都做到氣咳).

    Merry Christmas! :)

    回覆刪除
  7. I used to (and still do) work late to finish my portion of the work on time.

    Many times, people don't do the same. It frustrates me to no end esp if they make the promise to get back to me asap.

    Too many procrastinators and a lack of authority of make decisions.

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實最主要,都係對工作無責任感,自己應做嘅無做到或者無做好,都完全唔覺得係問題..... 唉,你可以話佢哋面皮厚,唔知醜。

      刪除
  8. 你真係完全講中晒...
    我係michigan呢邊做retail (global size retail giant)上至management 下至最低層企門口的 全部都係咁嘅 人人日日得過且過
    做錯 唔做 hea做都無人理 我呢的想把事做好的就等激死...
    仲有我地兩年前起呢間依家住緊嘅屋 掘地時發現有cable係我地間屋下面 要at&t嚟移去左邊兩呎 足足等咗一個月 其中有一日咁啱我地係site呢度 見到at&t 架車嚟咗 停咗係到成個下午 無做野 走咗...
    good luck with office move!!!
    Happy New Year!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 都祝你同家人新年快樂。

      我老公或是都有其他人問過我,轉工會唔會好啲,我知道一家唔會好啲,因為呢個唔係我自己公司先出現嘅問題,我工作成日接觸承辦商,佢哋要靠我哋啲生意都仲可以做得好差好唔負責任,呢個係美國整體職場文化嘅問題。

      刪除