11/1/2009

英語教學


經過十年老鼠仔實驗後香港政府再為教學語言作政策改變各中學可自行設立中文班及英文班

有說這是當局間接承認母語教學的失敗

你問我母語教學沒有失敗

從來在香港教育制度失敗的都是讀不到書的學生

可能為免父母失望小朋友失望大家總主觀認為(期望)所有學生的理解能力能力應對能力均等那麼「我」的小朋友跟其他小朋友的機會就會相約

殘酷的現實是學術能力跟運動技能或藝術細胞等後天被動性的培養某程度只是附助性質關鍵仍取決於先天條件及個人的主動性及毅力

當有人質疑香港的大學生表現每況愈下時我記得有一位大學校長說過香港頂尖學生(Top 20%)的學術能力沒變過其實變了的只是收生條件降低了

香港由只有兩間大學變成七間大學還有無數遙距學位課程...... 我不明白為何社會仍認為持有大學學位證明什麼

愈說愈遠說回教學語言

有說英語教學為香港學生設額外學習障礙我跟大家分享一下我家五兄弟姐妹在同一普通小學畢業成績差不多父母不懂一句英文

當年經學能測驗派位兩個派到中文中學兩個派到英文中學(包括我)一個派到工業中學都是不錯的中學

經中一編班試後我被派到D(A班成績最好)上英文科還被派到輔導班不能跟同班同學一起上課

更恐怖的是我的英文中學是真正的英文中學除了中文及中史其他所有科目都是「全英語」教學(數學、物理、宗教等)有很多位老師雖然是香港人在香港師範學院畢業但直至我畢業仍未聽過她們說一句廣東話

你可以想像中一第一個學期對我來說是何等不可思議我以為自己到了外星!

畢竟我仍是個12歲的小朋友有小朋友吸收語言的能力每天被全英語環境包圍過了一個學期之後就開始跟得上明白老師的課堂

不單只是我其他同學的情況也一樣

我一直相信關鍵在於學校的政策及老師的堅持無論A班至E要解釋任何困難的課題老師都只用英語簡化再簡化絕對不會突然變「雙頻」也不會用港式英語校長更有先見之明早於80年代已聘請外籍老師還特別編派他們到DE班作班主任每天跟學生溝通在眾多英語中學之中我們是少有可以在校際英文辯論比賽中嬴到香港的國際學校

語言能力是從小「浸」出來的我相當肯定我校的學生在「理解」學科內容上沒有大困難至於學業成績的分野就取決於學生個別的先天學術潛質及勤力與否起碼我們都明白課程內容

所以我認為過去十年母語教學沒有提升非英語學科的成績只是因為讀不成書的主因就是讀不成書與教學語言沒直接關係

若教學語言沒關係那麼為何要回復英語教學

答案亦可從我家兄弟姐妹的故事找到

五個小朋友雖然會考成績相約各人亦有個別的專業及事業但中英語均流利的就只有被派往英文中學讀書的兩個在香港在海外工作發展及生活均沒問題

若想自己的小朋友有「全球性」發展的機會英語教學是唯一選擇

補充我本身認為學術能力不代表一切讀書成績好亦不代表什麼生活做人的智慧以至成長後成功與否跟學歷沒直接關係我只是想指出即使有同樣的老師同樣的教學環境真的不是人人都懂得讀書考試




 

7 則留言:

  1. Southerngal12/1/09 02:14

    I agree with you... My parents can barely speak proper Cantonese... English is some extra thing that they don't worry about. Same as you, my highschool classes were all in English, except Chinese, Chinese History and Chinese Literature...But we have great teachers who really know their stuff, some of them came back from U.S. or U.K..I remember one year we had a substitute, and his English is terrible. Students know! The problem is sometimes they lower teacher's standard, and expect students to improve?! That doesn't make sense at all.
    I don't think everyone needs a bachelor's degree, it's now mean nothing! In Europe, not everyone getting a college degree, but they based on their abilities, talents and interest to work on their profession, and makes them be the "expert" or "professional" in the field, which is more important than just having a general degree.
    [版主回覆01/13/2009 12:16:00]我啲老師唔係個個都海外留學,初中仲大部份都只係師範畢業,但係佢哋英語水平都好好,全英語溝通同授課無問題,又無香港口音,我覺得佢哋好叻架。就係因為有佢哋,後來面對外籍老師一啲都唔驚。

    回覆刪除
  2. 你講得一D都冇錯, 就好似我噉, 以前喺Houston學英文好易, 但嚟到紐約就退步嗮喇!
    [版主回覆01/13/2009 12:12:00]唔好俾自己退步囉!睇多啲本地電視新聞、睇開啲英文書同雜誌,多啲同本地人傾計,有啲新詞彙要聽過睇過先學到。可能我老公係外國人,我一定會同佢傾計,所以我一定要追住佢咁上下嘅水平先溝通得到。

    回覆刪除
  3. 我都係英中出身,但真正講英文係由留學楓葉國開始,想英文進步要多聽多講,所以就算讀英中,如果唔係成日有機會講英文,咁同讀中中嘅分別唔大
    [版主回覆01/13/2009 12:07:00]我哋嗰時成日有機會講架!啲老師好鼓勵學生講嘢,唔係淨係得老師教書。仲有我哋有好多課外活動,好多都係講英文架。每星期四仲係英語日,同學之間傾計都用英文,雖然我咃都係玩玩吓,但日子耐咗,一定有影響。
     
    而且學校好鼓勵我哋睇英文書,睇英文電視,因為用啲生字同上堂又唔同嘛!當我屋企有第二部電視機時,我就成為長時間睇明珠台嗰個,同埋養成睇英文小說嘅習慣。
     
    我都係去到大學,識得多咗其他學校嘅學生,先發覺唔係所有英中都確切執行「全英語」授課,尤其係理科,到嗰時我先知自己好彩,雖然中一好辛苦,但物超所值呀。

    回覆刪除
  4. 我這邊想找過“英文人”聊天都難!連“英文人”聽見丈夫和我說普通話后都反過來和我們說普通話!
    [版主回覆01/14/2009 06:07:00]呢點我都明白,喺多華人嘅州,或者喺溫哥華,真係少好多機會,不過香港都一樣啊。我以前細個時會大大聲讀英文報紙或者英文書,一來聽番自己發音,二來練膽量。

    回覆刪除
  5. 我由幼稚園到中七都係讀中文學校,但係好彩過到嚟美國讀大學都冇問題,成績都唔錯。我有唔少同學都係中五之後先過嚟,大家都撈都OK喎。我諗自身嘅努力係最緊要嘅。
    [版主回覆01/14/2009 06:16:00]我諗篇網誌真係寫得麻麻地,離咗題。我想講嘅其實係英語教學無為學習做成障礙。其實邊種語言教學對成績影響都不大,要轉番英語教學嘅好處係令香港人(即使無機會出國留學的香港人),都有「全球性」嘅機會,唔會因為英文唔流利而失去機會。
     
    你有機會到外國留學,就好似香港學生有機會在英語環境受教育,兩者都係喺可以「浸」英文嘅環境。試想像如果一直留在香港受大學教育,可能現在在美國生活搵工就會難一點,或者選舉少一點。

    回覆刪除
  6. 其實我覺得係睇小朋友自己本身, 好似中國大陸都有好多人係係非英語教育情況下讀書, 但係佢地都有好多可以拿scholarship去英國,美國讀書!!! 原因好簡單, 一個努力上進既人, 無論係咩情況底下都可以成功!!  有好多讀internationl school既學生, 佢地學費super貴, 咁又點?! 唔係所有都係成功的! 有d大個左咪係一事無成!  最緊要係睇父母點教, 個小朋友本質~
    [版主回覆01/14/2009 06:24:00]當然努力都好重要。但我都相信在大陸幾十億人口,可以拿獎學金出國留學的,本身就是top 20%,甚至top 1%,頂尖質素的底子,天份與毅力對佢哋嚟講係理所當然。
     
    我係想講教學語言與了解課程沒有直接關係,而轉用英文嘅好處就係俾多啲機會俾香港人。
     

    回覆刪除
  7. 除咗什麼語言教學~~~我一路都唔鍾意香港嘅教學方式,死谷,死背,死讀,令人提不起興趣,當然也有學生例外...
    但我自己就真係怕怕啦
    [版主回覆01/14/2009 10:25:00]我幾好彩,中學讀得好開心,無乜功課,又多課外活動,學校又唔係好谷我哋成績,由得我哋自己想點就點。我好鍾意我間中學,如果有個女我都會叫佢返去讀呀,哈哈!

    回覆刪除