9/1/2014

夫妻關係

跟大家分享(八卦)一下我工作上的瑣碎事。

我辦公室的老闆(不是我直屬上司,他是北卡分部的老闆),是一個工作上比較傳統的人,可能因為他是英國人的關係,上班時間很準時,有早無遲,電郵即覆,不會無緣無故離開工作間,平時即使有事或看醫生會遲上班等都一定會電郵通知大家。

昨日,整個上午他都不在,我又沒有收到電郵,但因為寒冷天氣所有學校推遲兩小時上學,我以為他要送兒子上學遲些回來。一直到中午,我忍不住問一個較高級的同事有否收到他的電郵,他說沒有亦對我說有點奇怪。我就用手電寫了個短訊給他,但直到下午也收不到回應,於是再打他手提電話,怎料直駁留言,我留了口訊後就更擔心。

直至下午五時,終於收到他電郵,原來他突然病倒,整天頭暈眼花不能下床,我們鬆了一口氣(因為起碼他在家而不是遇到什麼意外或大病等),今天他仍然抱恙在家上班。

說是這麼多,這跟「夫妻」有什麼關係?我覺得奇怪的是,老闆的太太是家庭主婦,在家照顧上小學的兒子,我實在不明白為何她不會/不肯幫老公打個電話回公司通知一下。其他人出現這情況可能不怎樣,但他老公是這辦公室老闆,亦是非常重要又非常緊迫的項目最高負責人,更重要是她亦應該知道他是一個非常負責任的人,是不會想辦公室的同事不知到他何故缺席的。幫老公打一個電話通知一下,有多難?

昨日發生的事,當然可能有其他可能性,但這老闆的太太亦從來不肯出席公司的周年晚餐或任何其他活動,平時吃午飯時閒聊,老闆亦說他跟太太對照顧兒子的分工非常嚴謹,起居飲食接上學放學是媽媽,但其他一切有關與學校聯繫,對外接觸或課外活動的安排及接送都是爸爸。有一次兒子的家課是要出外向一個陌生人問問題(例如在超市問員工問題),她認為是爸爸的範圍,但爸爸工作非常忙一直拖到交功課前一晚仍未做,爸爸知道媽媽可能會隨便亂作一通,他不想兒子不誠實,於是唯有在舖頭關門前帶兒子外出把功課做完。

因為以上種種,我推測太太覺得老公工作的事是他自己的事,所以沒有幫他致電告病假。

平時我午飯的鐵腳都是這個老闆跟另一個同事(有時會有更多),今天午飯時跟另一個同事談起,我當然覺得老闆太太的做法太奇怪,但同事居然告訴我,他的太太多數亦不會幫他打電話告病假!這究竟是什麼世界?大家為什麼結婚?

其實這個同事的婚姻也是奇怪。他來自Florida,是不懂中文的美國出世華人,十幾年前跟同學妹妹結婚(兩兄妹都是留學美國的中國人)太太婚後一直沒有工作做家庭主婦,同事的父母已退休在加州居住。五年前,同事在Florida的工作被遣散,他在本州找不到工作終於在北卡找到現在的工作,但在Florida的屋負資產賣了會賠很多,所以他就自己在北卡租一個小公寓自住。我覺得很奇怪,為什麼太太不一起搬到北卡,一來兩夫妻在一起,二來Florida的屋可以租出去減輕負擔。同事回答,太太來短住過,不喜歡這裡不想搬過來!就這樣,兩夫妻過去年分隔兩州,只有同事回Florida探望,未見過沒上班的太太來過。

另外,同事的父母很傳統,一直對媳婦不工作又不肯生小孩很不滿,言語上會批評媳婦,同事太太不甘受訓,就多年來不見面,大時大節同事就是在加州與Florida之間飛來飛去探父母探老婆,他過去五年來的假期都用在此。

我公司的工程師,可說是全部都怕老婆的,怕老婆其實本身也不是壞事。但這些老婆們,對婚姻的想法、投入及付出,究竟有幾多?我只是辦公的小行政,今年周年晚餐在星期一舉行,我也叫老公改機票推遲一天上班陪我出席,我老公工作上或其他需要我出現的場合,我亦一定會出現,我覺得這是互相支持的最基礎。

我當然不是說我的婚姻很美滿和諧,相反,我跟老公由相識、拍拖、結婚直至現在一起六年,都不是特別甜蜜溫馨的,亦因為我倆的性格有點火聲撞地球而時有爭拗或不快,但起碼,有些婚姻基本的定義與價值,我相信我倆看法是相近的。

如果不是大難臨頭都已各自飛,那為什麼要結婚?老公只是飯票?老婆只是生仔機器/煮飯婆?

一個願捱一個願打,這個道理我好明白,所以我亦不可憐我的同事們,甚至就這方面不太尊敬他們,因為我自己有點看不起小男人。

一樣米養百樣人啊!



26 則留言:

  1. 是的,真的很古怪

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀, 尤其係對我哋呢啲為咗婚姻移民嘅人嚟講, 會覺得佢哋咁樣生活令人費解. 不過一家唔知一家事.

      刪除
  2. 五年分隔兩地,又無仔女,又有婆媳問題,有啲人唔識解决問題,就拖住個問題,真係令人費解。

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實佢兩個就有啲似當然香港好多太空人一樣, 一個走去第二度搵錢, 另一個唔想悶. 佢老婆覺得北卡太悶, 自己所有朋友都喺Florida北卡除咗老公一個朋友都無, 所以寧願揀朋友(加環境)而唔揀老公. 香港都有呢類人.

      我有啲睇唔過眼係唔明點解佢老婆無返工好得閑, 都唔肯嚟探佢, 而要個老公攞大假又飛來飛去探佢啫. 不過一個願捱一個願打, 可能分隔兩地佢哋都好恩愛都唔定.

      刪除
  3. the old concept is marriages are life-long, even if you are unhappy about it. So, some people stay married even if they may not like their spouse anymore (hence,do not participate in the spouse's life). In a way, we should respect these people. Minimum, they respect and honor what they say when they get married -- that they stay together no matter what.

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈, 咁可能係點解美國咁多人寧願殺死個老婆/老公, 都唔寧願離婚, 一生一世嘛, 死咗就完咗啦.

      當然, 人要為一個承諾而自虐, 與人無尤.

      刪除
  4. 又會咁奇怪? 我哋如果是但一個病咗都會為對方請假啦.

    另一個case, 個老婆連去探去老公都唔做, 或者佢真係極唔鍾意北卡喎.

    我公司都幾多德國同事係留返老婆仔女响德國(因為兩國教育不同, 唔想relocate), weekdays住响瑞士, weekend先至返德國陪家人.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我琴晚同老公傾開, 佢話可能係個男人唔想老婆打電話去公司都唔定..... 可能真係有啲男人係咁樣, 唔關老婆事. 不過我都有其他同事又老婆請病假, 我完全唔覺有乜問題喎.

      我公司都仲有其他同事老婆仔女喺第二個州, 不過係老婆有份工做又唔太想兩個女轉校.... 咁我明白好多. 其實我同我老公都係週末先見啦.

      刪除
  5. The first case could be a miscommunication - like the wife thought the boss would have called already.

    The second case is kind of weird. If she doesn’t have any kids or other responsibilities, why isn’t she working and/or moving to NC?

    IMO, you are pretty traditional in terms of family values. I wouldn’t mind if my husband doesn’t show up in work-related events either because he is busy or has to watch the kids.

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢太太本身大陞屋企定底唔差, 供得兩兄妹出國留學都唔少嘢, 可能縱大掛. 同事話佢老婆厭悶, 又唔想住apartment, 所以唔肯換上嚟. 至於工作, 佢話大學一畢業時佢都有搵吓就唔啱心水, 又好快結婚有老公養, 所以就唔再搵工喇.

      你有小朋友唔同嘛, 總要有人睇細路(亞洲人又唔興請babysitter), 所以我哋個party都係請哂一家人, 就係因為知道我哋同事嘅習慣, 好多小朋友出席架.

      刪除
    2. 係"大陸"屋企"家底"唔差....

      刪除
  6. 真係對對夫婦溝通相處都唔同。
    CECI你咁好有飯腳。呢度啲同事永遠各有各食。同香港好唔同。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀, 有啲夫婦可能從不在家談工作都唔定. 家家有自己故事.

      我哋公司幢樓有個飯堂, 係屬於另一間公司嘅不過佢哋俾我哋幫襯, 所以有帶飯同無帶飯嘅同事都可以去嗰度一齊食. 如果要出街食可能就唔會日日有鐵腳喇. 如果無飯腳我會好唔開心喇.... 吹吓水都好嘛.

      刪除
  7. 打電話請假-我倆都唔會幫對方做除非對方要求就一定會,但都未試過.因為感覺好似家長同學校幫孩子請病假.
    公司飯局-或者佢哋覺得"一人做事一人當"or"禍不及妻兒" j/k
    全職妻子-我都有遇過呢類人,唔知係咪因為無做嘢,無論思想/緊張/focus嘅嘢都係同上班族出有所不同

    回覆刪除
    回覆
    1. 試過舊同事開緊個嚴重會議,佢老婆搵唔到佢就搵我逼我去叫佢聽電話,我同佢老婆解釋佢in charge緊個好重要嘅meeting,呢刻真係聽唔到電話,我禮貌地問係唔係好緊要,我盡快幫佢傳話,佢有D發老皮咁話十萬火急,因為懷疑屋企漏煤氣。我心諗,個老公又唔係消防員,我個電話又唔係911,同事老婆未做stay home mom前話哂都喺貴族私校教書,係唔係可以有更好嘅處理手法呢!

      刪除
    2. 係有啲太太成日打電話俾返緊公嘅老公,我公司都有幾個,我都會見到啲同事開開吓會走出房聽電話,我都有啲唔明有乜咁重要。我好舊派,我喺公司係唔會講私人電話嘅,有需要都係text老公,我以前兩年無做嘢坐喺屋企無無聊都一定唔會打電話俾老公,好在我老公同我一樣諗法。

      我覺得我老細個case奇怪,因為佢平時為人同工作上嘅習慣,佢係嗰種唔會想同事唔知佢喺邊嘅人。

      刪除
  8. Ceci
    -聽落去, 幾對夫妻嘅情況怪怪哋, 但他們仲keep 住, 就係因為佢哋逃避啲問題咁. 但逃避會習慣....所以他們自己覺冇嘢! 旁人就唔多明, 覺得咁都得!!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能係逃避, 更可能係害怕改變. 做得工程師本身性格都係喜歡穩定, 唔喜歡改變, 怕事, 怕confrontation. 亦可能因為咁, 自然會吸引性格強嘅女人做老婆.

      我啲同事個個都結咗婚十幾年. 我老細有個仔更加唔會考慮改變. 佢哋一早已經習慣哂, 唔覺得有問題架, 係我呢啲外人見到覺得怪啫.

      刪除
  9. 英國都唔會幫對方請假, 除非是大件事啦。

    回覆刪除
    回覆
    1. 當然,99%情況下都係病人自己可以打電話/電郵告病假,但係如果個病人病到一個電話都打唔到,我估都幾大件事卦。

      刪除
  10. 如果我老公病到7彩, 我都可能唔醒起要幫佢請假, 以後要記住先得!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,如果覺得打電話太誇張,一個電郵都唔太難,等公司啲人知道嘛。

      刪除
  11. 我最唔鐘意就係老闆老婆一日打十次電話比佢,有乜事唔可以返屋企先講?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都有同事一日同老婆講三四次電話架。

      刪除
  12. The second couple are really weird, especially the wife doesn't work and no need to take care of kids.

    回覆刪除
    回覆
    1. MayMay, 好耐無見喇!你好嗎?恭喜你就嚟做媽媽呀!

      我個同事係好聽話好怕老婆嗰種人嚟架。

      刪除