29/1/2014

我家書櫃

最近看到blogFattyLili Marleen都有寫關於藏書的網誌,令我有「探望」自己的書櫃的衝動。為什麼說「探望」?因為我的書櫃在二樓書房,而那書房主要是老公的工作間,我從來少涉足。

我從小就很喜歡閱讀,初中時中文書主要是亦舒、倪匡,英文書就是小說,但年紀輕無零用錢書都是從圖書館借來看,直到大學畢業出身自住後才開始購買書籍。

人大了閱讀的習慣亦改變,愈大愈多看「非小說類」(Non-fiction),亦很少看中文書了。移民時因為書太重又佔地方,所以忍痛送走了大約一半藏書,只帶自己喜愛的,但仍有兩個書櫃。(左邊較少的書櫃是老公的書)


我原以為來美後地方大了,藏書量應該會直線上升,怎料近四五年我已轉了看網上書籍。我最初是抗拒的,因為我真的很喜歡拿著書看,或擁有一櫃櫃書的感覺,但網上書實在方便好多,旅行時輕巧好多,而且比我常買的硬皮版書便宜好多,最後不得不投降。

讓我介紹一下我的藏書吧。

兩個書櫃,右邊的主要是非小說類,左邊的是小說類。

先介紹非小說類,我多數看關於時事、歷史、傳記之類。

第一排推介:二次大戰後新立國的以色列全球追捕納粹戰犯及有關審判Nazi Hunter” “Nuremberg Interviews”。美國數一數二大報《華盛頓郵報》(即揭發水門事件的報章)老闆的自傳Katherine Graham Personal History”。描述美國近代主要高等法院大案審判及其影響的The Nine”


第二排推介:人死後捐贈遺體的各種用途及好處Stiff”(我最愛書籍之一)。所有歷史學家Doris Kearns Goodwin寫的美國總統傳記。


第三排沒有特別推介。


第四排是我唯一擁有的哲學書籍。我大學雖然主修哲學,但當年沒有學生有錢買書(一本起碼二三百),我們都是去圖書館借原著影印,讀完四年只剩下一埋埋影印。我最喜愛的哲學家是祈克果(Kierkegaard),所以後來有餘錢亦主要買回他的原著。



之後是小說類。

第一排推介:要我追的作者,其實只有兩個,其中一個是Jeffery Deaver,大家記得電影骨中罪The Bone Collector”嗎?就是癱瘓罪證學家Denzel Washington跟警察Angelina Jolie當主角那套。骨中罪只是其中一個故事,以此兩主角為主的罪證小說有一大系列,每次罪證的重點也不同(有手語字跡、有電子數據等)Deaver亦有非這兩主角為題的另一系列的小說,如果你喜歡像CSI的題目,你一定會喜歡。第一排書另一邊有我這幾年回港時買的幾本中文書。



第二排推介:我另一個追蹤的小說家是Chuck Palahniuk,他就是電影搏擊會The Fight Club”原著小說的作者。如果你以為Fight Club怪雞,那他其他小說一定會嚇怪你。Palahniuk可算是怪雞小說的代表,他的小說主角有自我毀容的super model,患上sex addiction的孝子,林林種種沒一個普通正常人,但不要以為他只靠「怪」嘩眾取寵,不然我也不會追隨多年。



第三排推介:Life of Pi” “We Need to Talk about Kevin”


第四排推介:A Million Little Pieces” “Anne Frank-The Dairy of a Young Girl”


最底一排是雜亂無分類書籍,但也有推介。最左邊的一本小書是很有名的Robert’s Rules of Order”,亦是現代議會制度所有議會程序規則的基礎,大如國家政府的立法行政會議,公司董事會會議,小如大學學生會會議等的程序其實都原於這一本小書。開會通知、會議議程如何出,什麼是法定會議人數、流會定義等等。我當年有工作需要看此書,但即使沒需要我也覺有趣。另外你會看到幾本跟性器官與性事的書籍,我一向不忌諱談性也不會為此尷尬,亦相信認識愈多有益無害。


大家知道我喜歡Harry Potter”,其實如Hunger Games” “Lord of the Rings” “Girl with Dragon Tattoo”幾個系列的書我也喜歡。如果你都喜歡這幾套書,那我會大推介Hugh HoweyWool Omnibus SeriesShift Omnibus Series與大結局Dust。這幾系列都是屬同一個大故事,當年第一冊只限網上出版,同年即成科幻系書籍下載第一位,有見成功作者才繼續寫,去年終於結局,現在電影版權亦已賣,我過去幾年一直等他出新冊,相信你不會失望。

寫了這麼多關於書的東西,如悶到大家,多包涵!

27 則留言:

  1. 我細個就沉迷衛斯理, 而家嘛, 文盲一個haha

    回覆刪除
    回覆
    1. 我初中時都好迷衛斯理架,我估我應該睇哂,比原振俠好睇啲。

      自從養咗狗,我都少睇書好多喇,不過返親香港個旅程我都會睇幾本,有時返工又會用ipad睇,我好鍾意睇書,真係覺得「書中自有黃金屋」架。

      刪除
  2. 你嘅絕大部分書都係用腦選擇(而我無嘜), 只有Dan Brown, Harry Potter,同字典o岩我!

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔駛點用腦嘅書如romantic novels, vacation reads我都會睇,不過掉哂無帶嚟美國。

      要用腦嗰啲書睇完好興奮好滿足架,好似又學識好多之前唔識嘅嘢咁。

      刪除
  3. 整齊到!我依家淨係睇 FICTION,同上網睇鹹濕小說。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我太愛書,書櫃係我嘅sacred place,一定要整齊同分類擺唔可以隨意放。

      鹹濕小說我都會睇,都係上網睇。

      刪除
  4. 嘩!咁整齊的書架!
    我英文書只限於中學時老師要讀的 Story Book!
    厚皮精裝書,真係唔捨得買!
    不過後來工作的地方,有書籍訂裝工場,幾蚊本,幫職員做 書本精裝!我將特別喜愛和常用的書轉做精裝厚皮書!不過搬屋時就好重好重!

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以我嗰日見到你個書櫃咁樣,好頭痛呀!哈哈。

      如果係非小說類,我多數買硬皮書。

      刪除
  5. HARRY POTTER 仲有本PAGE TO SCREEN 一樣值得買!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我買個時太陰工了。。。。本書42美金,再加40蚊SHIPPING 去香港@@

      刪除
    2. 等我睇吓肉容先,多謝。不過40蚊郵費我一定唔俾!

      刪除
    3. US 有FREE SHIPPING !!

      刪除
  6. 原來你都追開Chuck Palahniuk! 握下手先! :D 其實我都覺得Fight Club比起佢其他作品已經算係正常.

    我原先都好抗拒電子書, 不過都考慮緊買Kindle或Tolino, 因為d太厚既書帶响身真係唔方便.

    回覆刪除
    回覆
    1. 握手!不過佢最近三兩就令我有啲失望,唔知係咪走到樽頸位唔知點突破呢?

      我本ipad睇,Kindle應該仲輕啲,但係返香港如果兩樣都帶太煩。

      刪除
  7. 你的書排列整齊。我的書架亂到不得了。 Anne Frank 我都有,當年就是參觀完在Ams 的展覽就即刻買來看,感受她當時的環境和狀態。 Haruki Murakami 我有儲。 Dan Brown 唔係本本買。亦舒已大不如前,6年無入新貨。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我好愛書,所以書櫃一定整齊。Anne Frank是年輕時睇嘅,唔知點解,我對二次大戰納粹同猶太人嘅歷史有興趣....不知不覺睇咗好多。村上春樹我大學時睇,都係睇中文版,習慣咗就無諗住轉睇英文。

      我都相信亦舒不如前,佢最早期嘅其實都好好多。

      刪除
  8. 我以前都好鍾意睇亦舒同倪匡,我唔鍾意買書,邊有咁多地方放,以前係香港就租書睇,依家就去圖書館借

    回覆刪除
  9. I love to read, but mostly magazines and biographies.

    It’s hard to find the topics that interest me because I am pretty sensitive. I can’t stand to see how cruel people were in those war-related books.

    回覆刪除
    回覆
    1. 雜誌我都睇,Time我睇咗好多年,有時都會睇啲時裝雜誌。

      我無推介嗰啲有好多都唔係咁dark架,不過可能令我印象深嘅都係比較嚴肅嘅題材。

      刪除
  10. Ceci,
    -你放得好整齊呀! 你真好鐘意睇書. 嗰陣時你要搬,捨棄一堆自己心愛嘅書. 你當時一定好心嗡. 因為書, 唔同時間睇返, 會有唔同味道

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇書係我自小上中學就有嘅習慣, 算係窮小朋友嘅唯一娛樂.

      移民時掉書真係幾肉赤架. 我運過嚟嘅嘢, 只有衫, 鞋, 書, 各佔三分一, 無其他雜物喇.

      刪除
  11. 祝新春大吉,萬事如意,身體健康,心想事成!

    回覆刪除
  12. 請問你們家的L型(鐵)書架哪邊買的阿?? 謝謝

    回覆刪除