4/2/2014

新春大吉

首先祝各位馬年事事順利,龍馬精神。

我雖然在華資公司上班,但農曆年無假放,上週五初一照常上班,不過大約有一半同事中午一起到中國餐館吃個午飯當慶祝。

我公司雖然有差不多一半是華人,但除了我之外全來自大陸,而且他們是四五十歲,來美十年以上的移民。因為成長在文革及解放初期,我發覺他們都有一個特徵,就是對中國傳統及習俗無認識亦無興趣。文革的其中一個重點,就是「除四舊」,四舊指舊思想、舊文化、舊風俗、舊習慣,這些在文革意識型態來看,都是腐敗的,反動的,必須清除乾淨!

所謂除舊風俗,就是中國人代代相傳累積下來的禮節傳統,範圍廣泛包括衣食住行、婚嫁喪葬、年節傳統等。

樣樣被推翻、樣樣被批鬥,在那個時代(6-70年代)成長的小朋友,即使有慶祝過新年,模式亦非常簡單。大陸後期改革開放,8-90年代慢慢放鬆不再批評傳統習俗時,我的同事們就開始出國了,沒有經歷大陸這十幾年愈來愈誇張的高消費過節模式。(註:大陸是2007年才修訂假期法,將清明、端午及中秋三大傳統節日正式列入法定假期,可以想像文革對中國文化傳統遺害有多深。)

我的華人同事們,雖然他們都已婚有兒女,原來很多同事都不慶祝農曆新年,沒團年飯開年飯,連自己的子女都不派利是,過年就像平日一像的過。我明白他們成長的背景,但也不禁覺得可惜,總認為年節習俗有助家庭團聚,亦有助長幼秩序的維繫。

說回過年,因為我的家人就只有一個老外老公,他又什麼都不食,其實我自己也不太過,寄利是回香港給姨甥侄仔,記得就會買些花,但每年最近農曆年的週末,我都會要求老公車我去老遠吃一餐中國菜。我家附近的中國餐館都是賣美式中餐的地方,不值一提,算較正常的南方菜館來回車程要四小時,但因為老闆是香港移民,部份伙計又識講廣東話,我每年都會去幾次,農曆年是其中一次,為的是可以跟老闆伙計講句「恭喜發財」。

剛過去的星期六初二去了開年,因為老公偏食,所以基本上每次都叫差不多菜色:蔥油雞、蒜茸豆苗、椒鹽排骨、揚州炒飯,味道一向不錯我因為應節還點了蘿蔔糕自食。


大家可能認為,這些菜色為何不自己在家弄?哈哈,如果你認為我會自己蒸雞斬雞炸排骨,那實在是誤會太抬舉我了,我是一定會揀坐四個小時車,舒舒服服碟碟餸熱辣辣入口,而且在家食沒有人跟我說「恭喜發財」呢?



32 則留言:

  1. 我之前以為你呢餐係同老公兩個食!
    其實都好奇怪。 喺FLUSHING啲大陸人個個返家鄉過年。 又見到春運咁恐怖, 我都唔知佢哋重視定唔重事新年。

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔通我寫得唔清楚?係同我老公兩個食架。

      Flushing嘅移民都係「新移民」,其實八九十年代過改革開放後,大陸人已經開始可以唔駛收收埋埋慶新年,所以依家嘅大陸人係會慶祝新年架。係「舊移民」同埋比較北方人嘅大陸人至唔太慶祝。

      刪除
  2. 講到自己好可憐咁呀~
    等我同你講句恭喜發財, 龍馬精神, 萬事如意啦

    回覆刪除
    回覆
    1. 我唔算可憐喇,起碼老公肯車我陪我癲,佢都識講恭喜發財架,不過講唔正啫。

      刪除
  3. lot of leftovers?

    回覆刪除
  4. 回覆
    1. 多謝, 祝你一家上下馬年順景, 身體健康.

      刪除
  5. Happy CNY!

    Even though I grew up with strong CNY atmosphere in HK, it’s never the same here in the U.S.

    Everyone has to work. No commercial CNY activities. Etc.

    I do give the kids red pockets, and we eat a CNY Eve dinner. That’s the extent of the celebration.

    回覆刪除
    回覆
    1. 恭喜發財!

      香港同美國當年唔一樣... 初一至初三放假係好大件事.

      有兒女嘅, 我覺得最起碼應該派利是, 團年/開年, 同擺少少裝飾.

      刪除
  6. 我都請願出街食,我自己煮得好簡單的。

    回覆刪除
    回覆
    1. 首先我一定唔會喺屋企炸嘢食,我open kitchen排氣又唔好,會好大油煙,而且我鍾意食「熱」嘢,樣樣出嚟都熱辣辣屋企自己煮一定唔得。

      刪除
  7. 新年快樂!
    睇相相除咗第一時間留意到妳"前半身"就係望到嗰兩塊孤零零嘅蘿蔔糕,心想,梗係"一人份"啦!

    回覆刪除
    回覆
    1. 新年快樂呀!係呀,嗰個係我中國服新年look。

      蘿蔔糕我當時已經食咗一塊,不過唔想食飽自己所以打包。

      刪除
  8. 佢肯車妳去食中餐,其實佢都已經好抵錫

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,佢一年都會車我去幾次。

      刪除
    2. 我個女依家係康州讀大學,佢成日都話好掛住啲住家飯

      刪除
  9. Ceci, 新年快樂!
    我附近的中國餐廳都不太好味。
    此家餐廳在哪裡? 近南卡嗎?
    我想試試看。

    回覆刪除
    回覆
    1. 近呀,近南卡,喺Charlotte,叫Dim Sum Chinese Restaurant,有點心食但唔好點因為唔係新鮮整唔係太好食架。點餸食飯好啲,燒鴨都ok架。

      刪除
    2. 我上2個星期去咗Dim Sum Chinese Restaurant食午飯,叫咗炒飯,燒鵝,都OK呀,但點心真係麻麻地,明明見佢係廚房拎出嚟,竟然係凍的。

      之後去咗Amelies French Bakery 吃甜品,不錯呀,美國D甜品普遍來說實在太甜,呢間法式甜品甜味剛剛好,你下次去Charlotte,可以試試。

      刪除
  10. 恭喜發財,Ceci.
    你都有好多朋友在這裡跟你說恭喜發財呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 大家咁話.

      見到面對住講開心啲嘛.

      刪除
  11. Ceci , 恭喜發財 ! 龍馬精神 ! 心想事成 !
    你件衫好有cny氣氛!
    除舊風俗真的好可悲..

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝你, 大家咁話!

      件衫係幾年前返香港買架, 我買咗兩套(有褲襯埋), 不過因為係夏天衫所以唔會成套著.

      其實文革對大陸人嘅遺害, 喺大陸人依家嘅性格特徵表現哂出嚟, 真係無奈.

      刪除
  12. the dishes are not bad, at least no need to cook and clean ma. Happy New Year, wish you a prosperous and healthy Year of Horse (from mummy of two)

    回覆刪除
    回覆
    1. 雖然有好多餸因為老公偏食都叫唔到, 但係呢幾樣都整得幾好味所以每次重複我都無乜所謂, 最緊要好食嘛.

      我都祝你一家上下龍馬精神, 事事如意.

      刪除
  13. Ceci
    -以前我讀書住宿舍, 農曆新年都約幾個Chinese 一齊坐好耐巴士, 食一餐中式飯當慶祝.嗰陣時幫襯的餐廳, 啲餸菜好似你張相中嘅格局.
    -雖然你身在美國, 但識自己營造農曆新年氣氛, 你有依個心態, 已經好好, 跟本氣氛依d嘢, 係自己做出黎, 而且你個外國人老公肯配合你呢!
    -新年快樂, 身體健康

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實間餐館好舊亦唔係好乾淨, 但係親切感搭夠.

      我依家好多節都唔記得唔慶祝, 係農曆年, 加有時中秋, 仲會慶祝一下, 好在我老公唔太抗拒.

      祝你, Brian同各家人龍馬精神, 事事順利.

      刪除
  14. 祝你馬年心想事成, 身體健康 :)

    如果可以出街食餐廣東菜, 我都唔想新年重要自己煮呀, 不過我最近要去日內瓦先食到正宗好咪廣東嘢, 所以焗住要靠自己, 我年初一放工後煮完三個餸都攰到無咩胃口咯.

    回覆刪除
    回覆
    1. 就算我真係煮飯, 都係煮一兩樣, 一定唔會有三餸一湯嘅場面, 而且煮一餐咁嘅起碼兩三個鐘, 唔好攪我!

      祝你一家上下馬年如意, 身體健康.

      刪除
  15. 須然遲來的恭喜發財,但還未過十五仲來得及呢! haha 祝你一家心想事成,身體健康

    回覆刪除