13/2/2014

Invisalign箍牙日誌 (12) :唉!

趁落雪在家上班寫這篇,真的要快快寫,這場雪加冰有機會導致大規模停電!

見到標題個「唉」字,都知道箍牙進度有問題。

本來一月會完成第二次微調(refinement),如無意外應該可以拆掉所有鈕扣(attachments),正式完成箍牙療程,然後開始帶固定器(retainer)

但世事又怎會如此順利?其實在再後的7-8個星期,我已經知道效果不理想,因為之前十幾個星期我也不覺下排門牙不齊整的部份有什麼改變,已向牙醫詢問過了,但他又叫我耐心點等候完成再看。

一月到了又過了,下排門牙仍有少許凹凸,說好明顯嗎?又不是,但要我接受這就是完成箍牙的成果,我是不會接受的,我亦將這個不滿坦白告訴牙醫。

他今次總算認認真真聽我逐隻牙講出我的不滿/要求,並叫助手做紀錄。他說這次在電腦建立療程後,會先叫我去診所,看清楚療程設計並得我同意後,才會向牙套商下指令做牙套。其實上兩次微調就應該這樣做啦!我現在仍在等他通知,所以不知道第三次微調會有多少個牙套。

寫了箍牙兩年,我相信大家一定有興趣看看暫時的效果,其實我每三幾個月都會拍照當參考。

先作忠告,照片駭人!亦因為這樣,我先隨意上載一張網絡照片,免得在你的閱讀清單嚇壞你。


隨意照片之後,就是牙齒最近照。先致歉,牙齒好黃,因為箍牙期間禁止用任何漂白濟的漂白貼,免得拆下鈕扣時牙齒會出現鴛鴦色。漂白會在帶固定器時開始。

雖然可以看到一些鈕扣凸出,但驟眼看來牙齒算齊整。我的不滿是下排前四隻門牙,你會見到正中間兩隻比旁邊兩隻凸出些少,旁邊兩隻的牙根位起點亦比其他牙齒高出一點。如果沒有箍牙就有這樣的牙齒當然可以接受,但花了錢辛辛苦苦帶兩年牙套,我的要求自然提高。


另外,上下排的牙齒橫切線不平高高低低的,這一點我不擔心,因為牙醫會在我完成箍牙拆鈕扣後,進行橫向削牙,醫學名稱叫teeth contouring,將我原本有尖有高低的牙頂削整齊點。

看完現狀,再嚇一嚇大家,下圖是兩年前一開始箍牙時拍下的照片,我特意弄黑白了免嚇死人,看了這張你會明白為什麼我想箍牙,亦看得到過去兩年的改善。其實上排牙哨牙的情況也改善了很多,只是這角度的照片看不到。


唉,希望再過半年左右,能終於完成箍牙療程吧。


20 則留言:

  1. 都做得幾好呀。 英國小朋友十幾歲就去做 bracing, 是潮流呢。

    回覆刪除
    回覆
    1. 噢,咁即係美國風吹到英國喇!美國人對牙齒外觀超重視,成日笑英國人牙唔靚,呢邊啲細佬一出齊恆齒就箍,我覺得早咗啲。

      刪除
  2. 其實情況和兩年前比較真的很顯著,但當然希望下排門牙能有更大改善,祝早日大功告成!
    唉!我都想過箍牙,不過牙醫、老公都唔贊成我為咗一隻因意外而斜咗嘅門牙去箍牙,唯有放棄!

    回覆刪除
    回覆
    1. 門牙斜咗?如果自己介意嘅話就箍啦,有時其他人意見改變唔到自己想法。可以做invisalign嗎?可以鑲一隻假牙都解決得到喎。

      刪除
    2. 今日聽到好幾個states包括NC都好嚴重,希望你安全啦!若停電太耐,可以考慮將fridge嘢食密封放backyard keep cool.
      我都係想整invisalign,因為牙齒敏感,唔適合削牙,但要剝2-4隻牙去矯正1隻牙,仲有可能箍完會埋唔哂而牙與牙中間有個窿,所以佢哋都認為不可行,只能"唉"多聲=o=

      刪除
  3. Ceci:
    ~Brace teeth 都係一種花心機打理嘅工程.
    ~其實你天生的牙齒, 都唔係話太混亂. 所以, 好佩服你用心花時間和耐性, 去追求整齊!! 因為牙齒健康, 真係會令自己年老時,會更健康!!
    ~不過, 有時brace teeth 都講醫生手技/自己牙齒聽唔聽話!! 而家, 有啲效果不理想, 但成功在望.

    回覆刪除
    回覆
    1. 都有人話其實我唔駛箍牙,但係我對牙齒外觀嘅睇法已經俾美國同化咗,要求高,要齊要白。你不如都考慮吓?會有好大改善架。

      刪除
  4. 我都會係下個月開始帶invisalign啦, 不過牙醫建議我要剥2隻牙,依家有D"拗底"呀!!
    我決定做之前都有參考你既箍牙日誌架!! 你既分享非常有用呀!!
    對比2年前, 我覺得成果已經好好, 不過好似你話咁付出左時間同金錢,當然想效果係最滿意架啦!!
    加油!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 剝牙的話,係會有更好效果。我唔剝因為我啲牙同牙肉本身好健康,我又唔太強求要perfect啫。

      如果我本身啲牙有依家咁好梗係唔箍啦,但都攪咗兩年喇唔差在啦。

      刪除
  5. 係喎, 唔記得CECI箍緊牙添。 下面真係齊咗好多。
    過埋呢關一定仲靚女!~

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,唔睇翻舊啲相,係唔覺改善咗幾多架。

      靚女就無我份喇。不過牙齒整齊真係個人都開心啲!至少我係咁覺得。

      刪除
  6. 我都係牙科專家呀!因我牙齒好有問題,細個時父母無常識亦無錢去處理,到我結婚後至箍牙,但又有牙週病,到而家咬合問題仍困擾我,牙醫叫我再箍,我真係無咁好氣喇!
    我好羡慕啲人有整齊潔白牙齒,你而家都唔錯呀,好自然。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我同你一樣呀,細個時主要係無錢睇牙醫,我第一次正式睇牙醫好似係大學畢業出咗嚟做嘢。好在由細到大都無爛牙,牙肉都好健康,可能因為我唔好甜掛。

      你不如再睇另一個牙醫攞個意見啦,如果咬合有問題係好煩架,年紀大咗先整仲煩,趁依家仲健康整咗先。

      刪除
  7. my daughter also will put on the retainer on March, her treatment also took 2 years but the result is very good. (mummy of two)

    回覆刪除
    回覆
    1. 我三月一定唔得喇,我估起碼又半年。你囡囡應該傳統方式箍牙?用傳統係會箍得好直好靚架,不過記住時常提囡囡要常帶retainer呀,到成人都要定期帶,因為如果一段時間唔帶,啲牙就會走位,我兩個繼女都因為大個咗唔帶retainer啲牙都走哂位喇。

      刪除
    2. thx for your reminder. mummy of two)

      刪除
  8. 我對牙齒外觀嘅睇法已經俾美國同化咗 <- when every kid is having braces before age 10; of course, everyone's teeth look great.

    Are they putting a permanent retainer on the bottom? I have one on my bottom teeth.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我牙醫話佢唔建議亦唔整permanent retainer,invisalign方式箍形嘅應該好少會整permanent retainer,不過我都無乜所謂,帶完半年之後只要夜晚帶就得,而且都係同invisalign tray一樣係薄又透明嘅,所以無人會發見。

      刪除
  9. 我依家都係箍緊牙,去到最後一SET牙套,但個SET牙套已經箍左6個星期。我決定箍牙時都係睇你D資料去選用invisalign方式箍, 我覺得用invisalign埋尾時,比較麻煩去達到完美,好多細節要處理,大家都加油呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 最後一set箍6星期?係你等緊retainer? 定係因為最後一set係over-correction tray? Invisalign箍牙多法一定無傳統箍得咁完美,但係箍時唔會太難睇,有得又有失。

      加油。

      刪除