16/7/2014

疲累之旅 :矽谷公幹

一再延誤的加州矽谷總部部門年度大會,終於在上星期舉辦。

今年初公司高層大換血,由總裁到部門大老細VP,到行政部主管一拼換了。

一向很期待去總部的幾個分部職員,今次都非常不想去,原因很簡單,就是不喜歡新上司。

這上司跟我同年入職這公司,先做秘書,之後升級管理所有秘書及大陸外派員工服務,今年年初接管整個行政部。

美國對支援部門有非常落後的概念,就是覺得「誰都可以做」,人力資源部如是,行政部又是,我實在不明白,為何老闆們認為秘書背景出身的人可以管理行政部?!我們之前的上司,是個有能力有義氣的好上司,跟我們關係很好,她要我幫手我亦從不拒絕。

新上司,怎樣說?簡單來說,就集合了一切我不喜歡的元素:無知、非常虛偽、見高拜見低踩、無禮貌、擺款,雖然來美多年,但英文講寫看能力奇差,亦擺脫不了大陸的野蠻性。

上司不上司,我是絕對絕對無法尊重這種人的。所以她上場後,我基本上從不跟她溝通,連年度工作表現檢討要通電話我也「忘了」。過去半年真的避不開講了兩個電話,也是勞氣吵鬧收場。在工作上,我是一個任何人也不怕,周圍得罪人的大惡人,所以雖然她偶爾仍會打攪其他幾個分部行政,但對我算是避之則吉。

兩個月前總裁跟部門VP來訪,跟我單對單面談時,我開場白是“you won’t hear it from anyone else, but….”坦白告訴他們跟著一個無知無經驗,不想聽不想學的所謂上司好壞事。有時我們開會,她不單講極唔明,更會亂下定案令事件更難進行/解決。我跟VP說,現在我們遇到問題的處理方法是“work around her.”我不是背後放箭,因為在任何人面前我的批評也一樣,即使在她面前我也會如實告知。

今次沒有一個分部行政想去總部開年度大會,就是因為不想見到她,不想看她擺老細款又虛偽。我們幾個都不是擦鞋族,到達加州後,除了避不開的部門晚宴,三晚有兩晚都是找已沒工作關係的舊上司吃飯,與她交談不足十句。

就這樣,過去幾天,我用了足25小時搭了四程機,去了一個兩日三夜又極不想去的短公幹,比返香港辛苦好多。

在這裡工作四年有多了,對我來是很長時間,是第二份最長的工作,可能是時候轉環境了。




14 則留言:

  1. 呢類型上司,我哋嘅公作地方都有唔少,不過係白人居多,而且多數係有connections,所以都幾surprise妳公司會升一個"英文能力奇差"的人做主管,尤其覺得喺北美洲嘅大公司生存,唔識做唔緊要,但一定要識「吹」,唔通佢有幾分姿色?!

    Take good care!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 姿色又唔算,不過我哋總公司係大陸公司,佢擦鞋叻領功叻,大陸總部以為佢好掂掛。

      我哋加州office,我估中國人多過純英語人,周圍都係講普通話,好似返咗大陸咁架。同分部好唔同,分部西化好多。

      刪除
    2. 返工煲冬瓜咁堅?! 聽到都怕怕! 不過我覺得無論讀書定做工,西岸同東岸風氣係有差別,尤其加拿大,西岸比較多財大氣粗嘅九十後(90年代嘅移民),而東岸比較多專業人才嘅八十後(80年代嘅移民),所以工作、處事方式都差好遠。

      刪除
    3. 我當年搵到呢份工都係因為識講普通話咋,我哋所以分部行政都係bilingual架,因為一定要同總部溝通又要照顧啲大陸外派員工,我日日都會講普通話架。不過加州請嘅人太多英文唔好,只係中文得,嗰邊大公司太多,質素好啲嘅人唔難搵份好工。

      東岸離亞洲遠,亦少啲亞洲人,所以融入一定比西岸好。

      刪除
  2. Ceci:
    ~工作都領班, 真是很重要. 工作已經是一件, 不容易的事. 但上司不懂帶領. 好像很難run 好. 做雇員都難做!!
    ~我也想緊, 離開現有工作地方, 但我和你應有不同. 我職位可能普通, 而家應付自己工作量, 已經應接唔黎, 精神狀態很差

    回覆刪除
    回覆
    1. 你如果覺得大壓力,一早就應該辭職,一份工有乜大不了?好多人就係俾自己一啲無謂嘅界線或者太在意人點睇,令自己生活得唔開心,何必呢?

      刪除
  3. 高層大換血 <- stock company?

    She might not last long anyway.

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔係呀,不過我哋以往啲高層都係expats,今年想轉哂做本地人,不過大陸總部都興每三幾年轉一批高層。

      佢留唔留得耐我唔理,亦唔到我理,我自己頂唔順就會走人。

      刪除
  4. 我份工有 ups and downs, 有時好想執包袱快D走,但有時有嘻嘻哈哈又一日。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我日常工作其實無乜downs,同事好,工作簡單,所以我先至做咗四年咁長。如果唔係個無料老細,其實真係算係一份好工。

      刪除
  5. 無料老细有冇機會調去第二度呀?成村人要對住個無料到真無癮。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我估都幾難,佢喺加州總部可以做咁耐又升職,都係因為加州嗰邊辦公室政治較嚴重,留低嘅都係擦鞋族,同我哋分部好唔同。

      刪除
  6. 我都覺做嘢吹得幾重要吓。
    CECI你嗰邊揾工易嘛?

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇乜工種,有啲淨識吹都係唔得。

      我呢邊求其搵份工應該唔太難,但搵份四四正正又較正常嘅可能會難。

      刪除