12/1/2015

一年一度煮食篇 :仍然是韓食加其他

2015年第一篇,先祝大家新年快樂,一家上下身體健康。

去年下半年工作比較忙,即使週末都好少煮飯,平時晚餐不是外賣就是煮簡單的麵食。

大家都知道我這一年有韓流病,最近一兩個月開始發展到煮韓食,可能是因為在電視劇或綜藝節目看到太多韓食情景,又或者是因為去得韓食餐廳多自己都想試一試。

幸好我家附近的亞洲超市是韓國人開的,要找材料或調味料不難。但我暫時只嘗試了幾味「一人前」各種前菜,因為我老公不太吃韓食的各種原材料(平時去餐廳都只獨孤一味韓燒雞肉(Dak Bulgogi)

我是先煮較簡單的韓色年糕及豆腐鍋,而且都是用這種現成調味包,基本上將材料放上一起煮已可。


為了正綜一點,年糕我加了韓色魚餅,但我不太喜歡當中的甜味,我又不嗜烚蛋所以沒放。


豆腐鍋非常靈活,加肉又得,加海鮮又得,我喜歡海鮮,第一次煮時是因為買了個三文魚頭又沒想法,就直接當成豆腐鍋主材料吧,不想另外煮飯就加幾隻餃子,很美味的一品鍋,冬日之選。之後再煮就加上急凍的海鮮雜錦包(魷魚/帶子/蟹柳/魚柳/蜆肉),更簡單。



上個月有個週末,突然心血來潮,想認真煮一餐,包括各種前菜,於是買齊韓食主要調味料,洗洗切切煮了一整個下午,煮完放滿一檯好滿足,但真的很攰腳軟。(註,煮韓食要洗好多碗!)


主菜是海鮮大醬湯,我在首爾旅行時愛上大醬湯(即是材料多辣版的麵豉湯),這次湯底放了鯷魚乾(dried anchovy),當日沒有櫛瓜用了白蘿蔔。


之後就是各種前菜,先是醬煮馬鈴薯,這是老公唯一會吃的前菜,甜甜的我相小朋友亦會喜愛。


之後是醬煮蘿蔔()、涼拌豆芽(可不辣)、涼拌茄子(可不辣)雖然放滿一桌開心又滿足,吃的時候已累得沒胃口。老實說,樣樣也好味,但同一時間煮太多類,四個爐頭同時運作時間控制必會受影響,我之後再煮涼拌豆芽與茄子時就更好味。如果你有興趣煮,都是每樣分開煮更好。




煮韓色前菜的另一好處,是大部份都可以放很久吃很久,變相為每餐加餸。我之後再煮了涼拌菠菜,在一次晚飯煮了醬油豬軟骨加油菜的碟頭飯,再加上幾種前菜自覺好豐富(看到醬煮蘿蔔浸了幾晚後更深色入味)我之後把這些相片給公司的韓國工程司看,他驚訝之餘又羨慕啊,他說平時自己在家只會煮一個簡單主食跟買回來的泡菜。


如果你也有興趣煮韓食,我都是靠以下兩個食譜網誌,步驟說明清楚圖片又精美。



以下是向大家介紹常用的韓食調味料:

由左至右:辣椒粉(我買了大辣,因為是在場唯一不是中國製的一種),鰹魚湯粉(如沒有鯷魚乾及昆布以此取代也不錯),辣醬,大醬,豉油,蒜泥(新鮮自切的更好味,但我懶),鯷魚乾,麻油(用好多,我下次會買大支裝),烘芝麻,還有韓食常用的粟米糖膠。那天我忘了買昆布及冬菇,之後補上。


說回上文的紅燒豬軟骨,真多謝網友最愛BBQ分享食譜,易煮又好味,我煮了一大盤可配飯配麵,翻熱更好味,我老公又吃,想不到煮什麼時是一味很不錯的選擇。



25 則留言:

  1. 煮韓式前菜真的比較花功夫,不過我又好鍾意食!

    回覆刪除
    回覆
    1. 前菜....我發覺係洗洗切切勁多,淨係切蔥切蒜切辣椒都已經切到手軟,其實煮就好鬼易。

      不過整定啲前菜放雪櫃,就算屋企無餸都可以煮碗白飯又一餐。

      刪除
  2. 新年快樂!! 豆腐鍋、年糕、牛仔骨係我最鍾意嘅韓式食物,妳嗰兩款都整得同我出街食嘅好似呀!

    仲有D前菜靚仔到我以為係買返嚟,好在妳老公都欣賞薯仔,一齊食始終好feel o的!

    回覆刪除
    回覆
    1. 牛仔骨我都會煮,不過多數只係marinated之後煎。

      前菜其實好易整,我估唔識煮飯嘅人都做得到,只要買齊調味料就得喇。

      刪除
  3. 我前兩日都整咗豆腐鍋,冬天食啱哂!我老公又係好鍾意食醬煮馬鈴薯,我通常整多D,可以分幾餐食。:)

    講講下突然好想食泡菜煎餅!

    回覆刪除
    回覆
    1. 泡菜我買現成嘅, 整泡菜太大工程, 一啲都唔化算。

      我老公豆腐唔食, 芽菜, 青瓜, 蘿蔔, 茄子, 大部份海鮮, 魚蛋年糕等乜Q都唔食,而且唔會肯試, 所以我都無乜心機煮。

      刪除
  4. 我老公豆腐唔食, 芽菜, 青瓜, 蘿蔔, 茄子, 大部份海鮮, 魚蛋年糕等乜Q都唔食 <-- IMO, a typical American :)

    Meat and potato type of guy?

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢應該俾一般美國人更差,因為佢好多美國人會食嘅如bell peppers, celery, cucumber, carrot, onion, fried egg, 好多生果等等都唔食。

      刪除
  5. CECI你唔講我會已為係喺餐廳食。

    回覆刪除
    回覆
    1. 前菜好易整架,如果你鍾意食都可以試吓。

      刪除
  6. Ceci:
    ~你煮啲食物, 又睇得, 我相信, 都幾好食!!! 而且, 我見到心心Le creuset 煲呀!! 成窩唔同晒!! 哈哈~~
    ~有韓國醬料, 就容易話圍, 你整啲前菜好出色. 你每次整前菜, 可以整多一點. 放係雪櫃慢慢食.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我之前好少用個心心煲,因為少煮細鍋嘢,依家煮豆腐鍋就會用到。

      韓食大部份都好易煮,我覺得比中菜易好多,起碼唔駛點理火喉,但有齊調味料好重要。

      刪除
  7. 回覆
    1. 係呀,每次食都覺得好好餸。

      刪除
  8. i like 豆腐鍋, quick enough, and great for winter!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都鍾意豆腐鍋,最衰呢度無新鮮豆腐,大部份雪藏豆腐都無豆味無咁好食。

      刪除
    2. buy Japanese brand, ok ga

      刪除
    3. 我哋無乜日本製grocery賣,至好都淨係韓國製,仲未必時時有得買。

      刪除
    4. 有沒有去過Hatoya? At Charloette.

      刪除
  9. 👍。等我也來幫你食D~

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔駛等你啦,我公司個韓國同事已經同我講食唔哂搵佢。

      刪除
  10. 香港日夜景 Poster
    新聞處只有相賣,無制作 Poster!
    一般在遊客區如尖沙嘴、山頂都有!
    我見過山頂的商場鋪頭有呢類 Poster!
    呢排香港韓風好勁,成條街都係炸雞店!
    2014-11-16香港的韓國街
    http://mwtong.blogspot.hk/2014/11/2014-11-16_27.html

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔該哂,下次返香港搵吓先。

      香港韓風都勁咗好耐喇,不過來自星星的你次後當然更勁,我都知尖沙咀有韓國家,都係下次返去有時間去行吓。

      刪除
  11. 看到我食指大動, 我都要整返個韓食之夜. 芽菜, 茄子, 蘿蔔, 我全部都愛吃. 主菜加配菜, 你實在放得似模似樣, 難怪上面朋友都讚像在街外吃.

    回覆刪除
    回覆
    1. 偶爾無聊又手痕時,我會想煮一餐,今次煮韓餐其實好容易無乜難度,啲食譜寫調味跟足就得,不過洗洗切切真係好攰,下次唔會一餐煮咁多樣喇。

      刪除