1/1/2015

Invisalign箍牙日誌(13) :終點在望…… 拆鈕扣、橫向削牙(teeth contouring)、等固定器

上回講到,我為了仍不太滿意的下排門牙,決定進行第三次微調(refinement),繼續帶牙套希望可以移動頑固的門牙。

雖然最近好忙,但有一個私人約會我是一定不會改期的,就是昨天帶完最後一個箍牙牙套後的跟進程序。

先來個壞消息,帶多了一年39個牙套,那隻門牙仍然冥頑不靈,沒有向前移動多少,我當然不會選擇再繼續。牙醫助理透露,我不是唯一出現這種狀況的人,有另一兩個Invisalign客人也出現某隻牙動不了的情況。她還說牙醫以後接受Invisalign個案會更謹慎,或會減少接受新個案,勸客人用傳統方法箍牙,就是希望不會再出現客人費心幾年,仍不完全滿意的事(牙醫很靠口碑嘛)

箍完牙,下一階段當然是弄固定器(retainer)。我用的固定器,就是跟Invisalign牙套一樣的那種透明牙套,我的牙醫不喜歡在牙內裝一條橫向鐵線那種固定器,他說希望客人能刷到牙的所有地方。

但在訂固定器之前,還有幾個步驟要做。我前後在牙表面鑲了差不多20粒鈕扣(attachment / button),年頭開始帶第三次微調時曾拆去幾粒,但還有不少在牙上。昨日牙醫終於用類似電磨的儀器,一次過把所有鈕扣拆掉,三年以來第一次可以用舌頭感受到牙齒表面是平滑的,讓我好感動啊!

之後另一個步驟,就是修齊牙齒的輪廓,專業名稱叫teeth contouring,簡單來說就是橫向削牙。箍完牙後,牙的橫切面有可能會出現高低不平,或某幾隻牙變得太長。另外,即使沒有箍牙,牙齒邊緣亦常會出現崩裂或不平的情況,teeth contouring就是用電磨修理牙的邊緣,令牙齒更整齊。




Teeth contouring除了是打磨牙齒邊緣外,更可以減去牙肉(gum contouring),令牙齒從牙肉出來的位置更整齊,亦可以解決牙齒外露部份太短的問題,即如容祖兒剛出道時被取笑的大牙肉問題,見下圖示範。牙醫說,即使沒有箍牙的人,也可用teeth contouring改善牙齒整齊度。


但是,修牙肉的方法,是用像燒焊的工具燒掉牙肉,雖然有麻醉不會痛,但牙肉邊會流血結焦,即使我這個完全不怕牙齒療程的人,也覺得沒有必要去到太盡,所以只是叫牙醫打磨了上下排門牙,及削短了下排兩隻犬齒太尖的部份。以下是我兩年多前剛箍牙,與昨日做完contouring後的照片,第二張也就是我箍完牙的最後效果(牙齒很黃,駭人請見諒)



現在,就是等大約兩星期拿固定器。牙醫說,要先全天帶上大約半年時間,只是吃東西時除下,就像帶箍牙牙套一樣,半年之後,如果覺得牙齒位置很牢固了,就可以只帶晚上。但他再三提醒,雖然帶的時間可逐漸減少,到最後可能每幾晚才帶一晚,但固定器是要終身都帶的,千萬不可帶了幾年就停,因為牙齒有「記憶」,如果放任不管,它們就會慢慢走回未箍牙時的位置,那就前功盡廢了。我的兩個繼女就是好例子,十幾歲時用傳統方法箍牙後,有像賣廣告般的成效,但現在才廿幾歲,部份牙齒已走位重疊,多浪費啊!

拆去鈕扣的另一個好處,就是我終於可以漂白牙齒了,牙醫說過去三年不能用任何漂白用品,是因為怕拆掉鈕扣的位置會出現鴛鴦色。我飲好多黑茶(如潽洱),牙齒容易變黃,忍了三年終於可以開始用漂白用品了,我會先用普通的牙貼,再套上牙套看看效果如何,現在牙齒整齊,用牙貼容易多了。

寫了13篇箍牙日誌,記錄了過去三年的療程,雖然最後效果不像賣廣告般完美,過去三年亦要改變飲食潔齒習慣,但我仍是覺得很值得,更開心的是我要付出的費用只是約500美元,實在是物超所值。

14 則留言:

  1. 恭喜Ceci終於可以feel到排平滑嘅牙齒,yeah!! 憑照片看,成效也很顯著,而且這個情況更好(真心的),因為感覺反而不太刻意,似是天生牙齒已經很齊正似的。:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果睇前後圖,成果係幾明顯嘅,不過只係睇依家嘅圖片,就知道下排門牙其實仲係唔齊(雖然牙肉出牙位的整齊度我滿意,如果正中兩隻門牙向後退少少就perfect喇。

      我其實仲想削多啲等橫切面更齊架,不過牙醫話削得太多牙齒會容易敏感,為咗長遠健康當然聽牙醫話啦。

      刪除
  2. 我個女咪係囉,佢依家下面啲牙已經歪咗了

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,所以我贊成小朋友太細箍牙,因為箍完都只係十幾廿歲,嗰個階段又無記性又掛住玩,邊有咁好恆心帶retainer吖,唔阿幾年牙又再歪,真係浪費金錢。

      刪除
    2. 係"唔"贊成至真....

      刪除
  3. It looks great!

    $500 is a steal! I spent 3K almost 10 years ago.

    回覆刪除
    回覆
    1. 你問我,我覺得效果ok啦,但唔係great。

      不過最後俾500蚊真係抵到爛,其實要成三千架,不過我當年老公間公司個保險包8成。

      刪除
  4. Ceci:
    ~比我都感動, 三年啦!!
    ~而且, 幫你嘅牙醫好細心!!
    ~其實, 我都想"cool", 但我公司牙醫保險, cover 唔多, 我洗牙都比百幾加幣, (已經係公司保險有份cover) 但公司牙醫保險, 又唔包得幾多係"cool"牙方面. 我都係買咗樓先算!! 你公司福利好好, 只是比$500 美元

    回覆刪除
    回覆
    1. 我好贊成你箍牙,希望你唔好介意,見相見到你啲牙唔太齊又有啲啲哨牙,箍完真係差好遠架。

      你公司保險有保都仲要俾百幾蚊洗牙?咁加拿大牙醫收好貴喎,我哋保險一年包兩次免費洗牙,都算standard,一般公司都有架,不過多數唔會包成年後嘅箍牙,我當年有得包都係因為我老公間公司啲保險好...... 佢之後轉咗工嗰間公司已經唔包喇。

      刪除
  5. You look great now. And yr hubby got a very good insurance plan.

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢轉咗公司喇,依家公司唔包箍牙。

      其實仲可以箍好啲架,下排四隻門牙我始唔係好滿意。

      刪除
  6. 我下排D牙,都系甘,不過沒COOL..

    回覆刪除
    回覆
    1. 好多人下排牙都唔夠位生,如果資源許可都可以考慮吓箍牙。

      刪除
  7. 你好 可以分享你位牙醫資料俾我嗎?謝謝

    回覆刪除