4/11/2009

在途上(4)

大學一年班暑假,我跟另一學長到廣州及湖南走一趟為大學交流團作準備及探路

這個交流團沒有接辦單位沒有文化交流活動交流團的目的很簡單讓香港大學生體驗外省民工家鄉的生活

如何找到肯接待我們的外省民工又要另一個故事

九十年代東莞開滿外資工廠當年的工作安全意識很低工業意外常有發生在一場雨褸廠大火後我們有同學上訪探望燒傷的民工及抗議廠商忽視工人安全及照顧善後

其中一位小女工的傷勢很嚴重要轉到廣州醫治我已忘了她的名字了只記得她全身沒有幾吋是沒燒傷的而且因為廠房大門上鎖她跟很多其他工人在被燒時迫不得已跳樓逃生多處骨折不停做手術我跟伴到廣州探視她時已是事發之後多月她仍只是躺在床上不能動父親由湖南南下照顧她

我們就是要到她在湖南的老家作交流了解外省民工的家鄉生活

她來自的一條小村偏僻得沒有路車輛不能到我跟同伴坐長途火車到達武漢後打探一輪才找到車肯載我們到最近小村外的車路然後再要找村民使用的三輪摩托車(樸樸仔)在崎嶇的山路走兩小時再步行約半小時才能到達該村莊

路程遠或辛苦不是問題年紀輕嘛!但路程危險才是我們最擔心的要知道湖南湖北實在太窮是出產大賊悍匪的集中地武漢鄭州等大城市問題不大但離開大城後就要加倍警惕

在樸樸仔車程司機會悠走各村莊載客盛夏的日子有村民在村口賣西瓜路途中一個中年村民在一西瓜檔口攀上只有我倆的樸樸仔手上仍拿著西瓜刀他與我的同伴(他能說流利普通話)聊天問我們從那裡來來幹什麼我倆穿著牛仔褲及波鞋一看就知是外來人同伴隨意說我倆是廣州的大學生暑假來勞動幫助村民

說著說著他突然路中叫司機停車然後就下車走了我有點不以為然

又過了一陣子司機終於說他認識剛才的男子說他是這裡的賊子可能他在攀上車後才發現司機是他認識的人為免麻煩就放棄向我們下手!

同伴把他說的告訴我後我倆才知驚!在不知明鄉村的外來人若被搶劫被滅口的機會很高

我不知道是否因為大賊認識司機還是我同伴說來勞動幫助村民感動了他最重要是他放棄了而我們亦告訴之後來的交流團負責人一定要全包樸樸仔不許司機沿途載客

湖南農村的生活是怎樣的

村民把最好的床給我是屬於一對新婚夫婦的我還是被蝨咬得一身紅印全家人用一隻水杯雞蛋是我們這上賓客人的高級料理要走很遠路打水只用一個面盆的水洗澡......這些都沒什麼大不了

我唯一不習慣的是使用他們的旱廁其實所謂廁所只是用兩塊及腰的乾草皮圍住一個小洞洞不深排泄物及糞蟲清晰可見!老實說那幾天我只能說服自己去小便

回程時買不到火車硬卧舖只好坐硬座幸好男伴也強壯十多小時用身體阻撓沒座位的人擠進來勢保我的座位但他們真是無所不用其極車廂的行李架座位中的行人路甚至我們的腳底都睡滿人

到達廣州後我倆放棄便宜的招待所入住一晚有軟床有熱水的酒店第一次洗澡的水是深灰色的一世難忘

為何十幾歲少女會離鄉別井到環境惡劣的工廠打工如果你知道他們有幾窮你也會有同一選擇

10 則留言:

  1. 我真係好怕厠所污糟, 我試過好耐有次係清水灣 BBQ, 可能冬天唔太多人到 , 個公厠無人清潔 , 好恐怖 , D 屎虫週地爬 , 我即刻嘔 …..
    我去深圳揼骨聽得 D 女仔講好多 , 家裹窮 , 要老遠出嚟搵錢 , 有次幫我按摩那位 , 只有 15 歲 , 個樣真係好細個 , 按得不太好 , 我都算啦 !! 陰功 , 做得我個女有餘呀
    [版主回覆11/06/2009 03:53:00]我都預咗廁所會好差,但係我都係最驚啲蟲!夜晚黑仲無燈,完全唔敢去廁所!

    回覆刪除
  2. 我靜靜雞封咗你做我偶像喇,已經。
    我記得自己中四嗰年,柴娃娃一班年青人上廣州踩單車,自由行。同當地人逼巴士,火車。
    年青人,真係唔知驚的。
    中五嗰年,一班老友,約定暑假做完暑期工,去絲路走一趟。最後,拿住啲血汗錢,唔想捱,決定用同等價錢參加泰國豪華團
    [版主回覆11/06/2009 03:56:00]偶像咁激?不敢當!
    讀書時返大陸旅行都預咗要捱,以前年輕又唔覺係啲乜嘢,當然你要我依家咁做就一定唔得啦!我出嚟做嘢之後都無再去過辛苦遊喇!

    回覆刪除
  3. 你D經歷真係一次比一次犀利, 我真係佩服得五體投地.
    我只係想象當時D環境都覺得恐怖, 特別你講個旱廁.
    你差D遇劫嘅過程, 令我諗起前幾日報章講一名港商到大陸時, 俾四個人毆打勒索. 好恐怖, 好恐怖!
    [版主回覆11/06/2009 03:59:00]我膽生毛嘛!
     
    差啲被打劫真係好驚,因為嗰邊唔會就咁打完劫就俾你走,為咗唔想有人報警,多數都殺人滅口!人命賤嘛!

    回覆刪除
  4. 艾菲妹5/11/09 00:54

    你既人生有著豐富的經歷...我想你現在生活有點悶, 但起碼安穩自在, 不會有著太多擔心...平淡是福~
    [版主回覆11/06/2009 04:03:00]我諗我又唔係專登要去搵經歷,好多時只係天時地利人和咁啱遇到。咁當然,有時有人俾機會,都會有好多人唔敢接受,我唔同嘅係可能我多數都會樂於接受。
     
    我幾能屈能伸,其實好悶都得,都自己住咗十幾年嘛。

    回覆刪除
  5. 唉~ 所以話我哋邊有資格話生活苦吖,我哋已經好幸福,要惜福。 妳真係熱血青年嚟喎,咁勇嘅。我讀書時淨係喺香港做吓義工咋,冇諗過要去體驗吓真正嘅窮係點嘅。
    [版主回覆11/06/2009 04:16:00]所以我一向唔會呻窮。香港人,有幾窮喎,就算攞綜援,生活質素都唔會差得去邊。
     
    我由細到大都幾熱血架!   而且我比較喜歡親自了解啲情況,唔鍾意人哋話乜,我就跟住乜,或者得個「講」字。好好彩家人一直都無哦我,甚至幾支持我,比起好多同學仔啲父母成日叫佢哋唔好攪事,已經好好多!

    回覆刪除
  6. 其實中國民工真係好慘, 我有個中國朋友同我講, 好多時佢地真係窮到要搶野, 做妓女, 因為佢地只有兩條路, 一係餓死, 一係搶野, 所以好多人都會走上歪路! 你以上既體會對人生既睇法真係有好影響!
    [版主回覆11/06/2009 04:19:00]雖然電視報紙都會報導有窮人,但係親身體驗係有好處嘅,起碼深刻啲,真實啲。只係喺唔同亞媽個肚走出嚟,人生已經可以差天共地,做人都會呻少啲,感恩啲。

    回覆刪除
  7. Southerngal5/11/09 12:08

    I am so sheltered compared to so many people, and I am grateful for what I'm having and wish I can do more to help out the situation, and definitely wish Cole can experience that.
    [版主回覆11/06/2009 04:22:00]係呀,所以我都幾欣賞當年戴安娜會帶兩個仔去夜訪露宿者同愛滋病患者,等兩個王子知道世界好大,乜環境都有。

    回覆刪除
  8. 山蕃熊貓屋5/11/09 14:23

    我都自知幸福, 一生中唔係太多風浪。 令我煩惱得最多, 要數係工作既問題, 已比其他人憂柴憂米好了 我會惜福。
    [版主回覆11/06/2009 04:26:00]其實認真問人,好多都知道要惜福感恩,但係喺日常生活上,有時有不如意事發生,係好難避免唔煩惱或發脾氣。我都係只可以喺「大件事」時睇得好開,日常小事都係仲要努力!

    回覆刪除
  9. 艾菲妹6/11/09 00:00

    我去絲綢之路時都遇過好dirty的toilet...試過一日只去了三次toilet...早午各一次, 回到飯店先可以安心'方便'...
    [版主回覆11/06/2009 04:29:00]咁你一定唔會去到我上面所指嘅廁所,因為比一般大陸嘅廁所仲差好遠,所謂個洞可能得半呎,又黑又無一個固定嘅位俾人企,每一步都好大機會中招!

    回覆刪除
  10. 中國現時表面上經濟起飛,人民的生活質素得到改善,但相信只限於城市,很多落後的農村仍是無王管的
    [版主回覆11/18/2009 07:11:00]依家同8-90十年代真係差好多,搶劫同殺香港人/遊客少咗好多好多。

    回覆刪除