19/11/2013

美國醫療保險制度

當很多人以為「外國月亮特別圓」,或為了自己/子女將來而考慮移民時,我時常懷疑他們對「外國」認識有幾多。

就美國而言,不談歧視/教育/槍械等問題,只管醫療已可以令你打冷震。

首先,如果你以為在香港看醫生診金貴,那你一定不敢在美國看醫生。即使有了保險折扣,一般普通不包藥診症都要大約100美元,那是醫生實收的診金,當中可能你付一份份,保險付餘額。

但保險當然不是免費的,美國95%醫療保險都是跟著僱主的,有全職工做就可購買,當然愈大機構員工愈多,與保險公司議價的能力愈強,有些甚至不用員工個人供款,保費全由僱主負責,但那是極少數,而且只會惠及單身員工不包家人。

美國醫療保險一般分為兩個系統,HMOPPO,前者保費通常低一點,但只可選擇系統網內指定而有限的醫生/醫院,很多最新及不基本的醫療療程及藥物也不會包括在內PPO保費高一點,有扣除條款(deductible),有些扣除條款高到難以置信,但基本上可選擇任何醫生,只是網內與網外醫生保額不一樣。有些僱主只提供PPO

先要說明什麼是扣除條款(deductible) ,就是每年你要先全數自付的最低醫療費用,自付完這個費用,保險公司才會開始根據計劃提供服務。所以無論選擇任何醫療保險,都不應只著重保費供款,如果貪每個月平一百幾十,但年度扣除條款是幾千美元,那平均起來可能不及其他計劃化算。

如果你仍不明白,我就以我公司的醫療計劃,向各位簡介美國人在醫療費用的一般開支。

我公司兩個系統的計劃都有,先談HMO,以下全用美元計。

醫療保費:個人單身每月$16(兩年前是免費的),兩公婆跳升到每月$202,單親加子女每月$140,雙親加子女每月$292

牙科及眼科保費:個人單身每月$4(兩年前免費),兩公婆每月$30,單親加子女每月$34,雙親加子女每月$65

以上只是每月保費,你整年有無看過醫生,供款都一樣無回頭。

即是說如果你一個人全年都無病無痛,你也起碼是付出($16+4) x 12 = $240的醫療開支,大約HK$1,870,一家人無病過就要付$4,284 (HK$33,420)。請留意,HMO已是較便宜的系統。

交完保費,真的病了要看醫生又怎樣?我們的HMO沒有扣除條款,但每次看普通家庭醫生要另付Co-pay $20,專科$35,急診室$100,醫院留醫$250,物理治療/針炙$35,都只是看病。藥費另計,由$10-35不等。當然付了這診金不等於所有療程都全包,但HMO通常有過年度付款最高限額,我們的計劃是個人$1,500,全家$3,000

就以一個普通健康,一年看兩次普通醫生的單身員工為例,他的年度個人醫療開支就會是:$240(保費) + ($20+$10) X 2 = $300,即用了約HK$2,340看兩次醫生。

大部份員工都會揀HMO,因為講到尾,醫療費用都有個底,真的出了事有重病或意外也是$7,284美元一年(家庭保費+家庭最高付款額),但要留意,真的出了事時,可能選擇不到你想要的醫生/醫院/療程/藥物

但如果你(或你家人)本身身體有毛病,(例如糖尿、高血壓、子女ADHD、濕疹,甚至家族多人患過某類癌症之類),美國很多人都是這樣,你可能會選PPO,因為PPO讓你選擇任何醫生/醫院。HMO之可以平,就是因為可能最好的醫生,最新的醫療科技,都不包在系統網內。

就以我公司那個患過心臟病,後來做手術出事而弄壞了腎臟的同事為例,他是一定會選PPO系統的。

我公司PPO系統的每月保費:個人單身每月$48,兩公婆每月$288,單親加子女每月$220,雙親加子女每月$432,牙科眼科保費與HMO一樣。

即是說如果你一個人全年都無病無痛,單身的你也起碼是付出($48+4) x 12 = $624(HK$4,870),一家人無病過就要付$5,964(HK$46,520)

但這是開始,因為PPO有扣除條款,我公司的是個人$750 (網內)/$2,250 (網外),全家$2,250 (網內)/$6,750 (網外),即是說你要睇醫生,就要先自付以上扣除金額,付清了保險計劃才展開運作。

Co-pay是普通醫生$20,專科$35,急診室$100,物理治療/針炙$35;但一講到入醫院,就是PPOHMO另一明顯分別,當然仍要先付清扣除條款,餘數就是醫療保險付90%,病人付10%,不要少看這10%,照個x-ray,做個小手術,可能已以千計。但PPO也有年度最高付款限額,個人$2,750 (網內)/$6,250 (網外),全家$6,250 (網內)/$14,750 (網外)

即使一年個人最高的醫療開支是$624+$6,250 = $6,874(HK$53,617),全家$5,964+$14,750 = $20,714(HK$161,570港幣)

恐怖嗎?大家不要誤會,我公司的醫療保險已算是好的,我老公公司的HMO個人單身每月要$60!連Walmart這些超巨型僱主賣招聘廣告也說僱員醫療保險每月供款低至$40,有些公司更不提供HMO只有PPO可選,所以我公司的每月$16是平到笑,我有不少同事是因為這個保險而不轉工或千辛萬苦希望入職的。

又或者你會問,不買醫療保險不就可以省好多嗎?當然也有這些冒險的人,但美國有很多醫生及醫院,如你沒有他們認受的保險,他們會不收症的(即使你有現金付全數),我的婦科醫生就是這樣。打電話預約看任何醫生,基本上第一兩句就問你用什麼保險。多新移民的州或城市(如三藩市、紐約等) ,可能會多些醫生願意收症,但也未必是你心水的醫生啊。如果有事看急症,沒有醫療保險可能三四張信用卡也不夠預付按金!

有保險的另一保障,是保險公司這大客仔已為你向醫生/醫院議價,沒有保險的診金/醫療收費,一般比有保險的貴一倍以上,有些更是幾倍幾十倍,如果你以為有保險用100美元看個傷風好貴,那沒保險的診金一定嚇到你心臟病。

但有時候,我仍會勸朋友不要買醫療保險,尤其是自僱人事(僱主沒提供醫療保險計劃),因為沒有任何議價能力,自僱人士以個人身份去保險公司買保險是很蝕低的,計劃可能有很多東西都不包(例如急症、驗身、產科),可能每月供款要五六百,扣除條款又起碼四五千,即是你先交上萬美元,保險才開始運作。

但我同時會叫這些人一定要每月另存起相當的醫療費用,而且任何情況下不可動用在非醫療開支上(即使是買樓買車教育任何開支),亦一定要累積下去不要一年用不完就花掉。因為在美國,即使有工作,因為支付不了醫療費用而要賣屋及申請破產的大有人在。有時也不是什麼大不了的事,只是動個手術,遇到交通意外或可治療的初期癌症之類。我同事因心臟病做個手術沒有保險的全費是35萬美元!你說有幾多人隨時可以拿出二百幾萬港幣去做個手術?不賣樓破產可怎樣?

另外要提醒有意移民美國的人士,僱主提供的醫療保險是不可以包26歲以上的子女,如果你子女到26歲仍未能找到一份僱主會提供醫療保險的工作,你一定是為他/她準備。另也不可以包父母,美國政府向長者提供的Medicare,是要用家曾向Medicare供款十年才有資格享用的。

美國公民是可以申請父母移民的,但年紀大的父母來美沒工作又沒有醫療保險,冒險非常。我公司所有移民來的工程師(中國/南韓/印度/英國),個個百萬港幣年薪,都沒有一個申請年邁父母來美,大多數都是因為不能為父母買到醫療保險而不想冒險。除了醫療,還有老人家所有海外資產入息打稅的問題。所以要移民,請先做好功課,不要只著重哪裡大學較出名,加拿大、英國、澳洲的醫療體系都比美國好。

已寫了很多,其實還可以寫下去,包括鬧得哄哄Obamacare,但我怕悶到大家。

萬一我被確診癌病或什麼惡疾,我是會毫不猶豫第一時間返香港醫治的,因為差不多是免費的香港公營醫療系統的先進是數一數二的。香港人,身在福中要懂珍惜。





41 則留言:

  1. 你真有心,寫得咁清楚,希望有心來美國嘅人睇到作參考。我有時唸而家好多强國人嚟現金買屋,又投資移民,佢哋知唔知道美國收税係全球計,到時入咗籍美國政府可追税追到去天腳底。
    有一點我持不同見解,你有保險,如有惡疾,都係唔好返香港,免費嘅公營醫療係好基本架咋,化驗或者照乜照物都排好耐,俾得起嘅就會揾私家,化療藥物更加係自費,呢啲都係天文數字,政府唔包,而係呢度,只要你俾咗最高付款限額,保險就要全包。

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能我同你聽到嘅經驗唔同,我都有香港朋友患癌,喺公營醫院得到好好嘅治療(手術/化療),依家remission階段,我父母喺公營醫院亦都有唔錯嘅經驗,其實只有標鈀藥唔包,如果係用美國HMO,亦不一定包標鈀藥,都係睇喺邊個州同邊種HMO network。香港排好耐嘅多數係長期病患。


      刪除
    2. 強國人洗自己嘅黑錢能力好強, 不放銀行, 買樓用子女名.... 之類. 我估佢哋為逃稅可能最後可能唔會揀入籍. 又或者入其他國家籍... 錢多去邊都得啦.

      刪除
  2. 真係好詳細!
    睇黎我係hk既醫療真係幾好!
    公司醫療包1年30次門診包藥, 指定醫生全免, 非指定醫生cliam到80% max $280
    其實自己真係比好少!
    我試過做手術要5萬幾claim公司保險後自己要比3千幾, 我再claim埋自己保險就唔駛比!

    回覆刪除
    回覆
    1. 根本無得比啦,香港嘅公司如果提供醫療保險,一定唔駛員工俾保費,而且任何plan都唔會有全免呢回事。

      刪除
  3. Your company insurance is pretty good.

    We don't offer HMO anymore. Not that I would choose it because of my kids.

    Also, before complaining about how high the premium is, neither health insurance company nor doctor is as profitable as people think.

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,雖然HMO平啲,但其實都幾多人唔揀HMO,因為有啲州HMO醫生選擇真係好少,有小朋友嘅一定係睇咗自己信任邊個兒科醫生先。

      你先生或有家人是醫生嗎?

      刪除
  4. 我同DONDON講喺度一係唔好病,一病不如死咗佢。

    回覆刪除
    回覆
    1. 傷風感冒小事都無乜所謂,如果有長期病就真係大件事。

      刪除
  5. 英國好在有國民保險, 政府全包。 十年前我都成日招呼從美國來的醫院同事, 佢地對英國這個服務都很讚架。就是有點像obamacare (ACA)

    回覆刪除
    回覆
    1. ACA其實同英國NHS好唔同架。ACA都係私人醫療保險主導,美國係無任何公營醫院醫生架,政府唔會包任何嘢。ACA只係迫所有人一定要自己向私人公司買醫療保險,如果你收入好低政府會俾啲資助,如果唔買會罸錢,但係罸款仍然比保費平,所以都仍然會有人寧願被罸都唔enroll。所以仍然同英國/香港嗰種公營醫療系統唔同,因為醫療機構同保險公司仍然係以賺錢為主。

      刪除
  6. 我做政府工,醫療好一點,但牙醫保險也不太建全,所以我們兩公婆名自在公司都有買,比較好

    回覆刪除
    回覆
    1. 美國做政府工嘅醫療保險係勁好架,真係中六合彩一樣。

      刪除
  7. 家姐成日話,"美國生活就要一梳梳到尾"意指份糧由頭到尾用來交各類燕梳, lol!
    若果夫妻各有保險,可否在各自的plan內購買50%比自己,50%比對方,到claim insurance時就cross claim,在自己和對方的保險各自攞番50%, 最後等如攞番100%?

    回覆刪除
    回覆
    1. 有啲有長期命患嘅美國人,真係人工三份一攞咗去睇醫生架,其實就有啲似香港樓價好高,佔收入比率好多一樣。

      參與保險計劃係唔可以揀percentage架,你無就一定要買,如果你唔買就要證明配偶已經幫你買咗,不過可以買多過一份(即俾兩份保費),有兩份保費就可以cross claim。我兩個繼女讀書時都有兩份保險,因為父母各自買"家庭"計劃,佢哋睇醫生就可以claim完一邊餘額claim另一邊,好多父母離婚嘅仔女都係咁安排。

      刪除
  8. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
  9. Hi Ceci Sorry that I have cancelled the previous reply as I would like to add it few more sentences.

    萬一被確診癌病或什麼惡疾,是會毫不猶豫第一時間返香港醫治的. You are true that for money-wise the public health care system in HK is much much cheaper than in USA. However, it is not always the case, over the last 5 years, patients of public hospitals have to pay for certain kinds of cancer medications, & they are very expensive. Also, the waiting period to see government specialty is a very long wait.

    The following is the true happenings of my dearest friend & just for ur information:
    My friend has cancer of bladder & she needs to wait for over 16 months to see the cancer specialist. During this waiting period, she had blood in urine & was admitted into cancer ward via the recommendation of doctor in the casualty. Because she had attended the casualty unit when she noticed having fresh bleeding in the urine.

    Doctors in the cancer ward just treated her symptoms, stopped her urine bledding & discharged her.

    We all think that she can under the care of cancer specialist & can have earlier treatment, but this is not true. Doctors just treat her current symptoms but without performing thorough cancer investigations for my friend. And she still needs to wait until the day of her ordinary cancer appointment for seeing cancer doctor as well as for cancer investigations or treatment accordingly.

    It sounds cruel, but the doctor in the cancer ward says if she has any acute problems, she has to go to casualty then casualty doctor will consult cancer doctor, then she will be seen by specialist.

    One more thing to add, for most of the insurance coverage that we youngsters purchase which may not be enough to cover the huge expenses of treating cancer disease in the private hospitals. And the consultation fee of those specialists are so so so expensive. SIGH.

    回覆刪除
    回覆
    1. 此留言已被作者移除。

      刪除
    2. 我相信喺任何醫療系統, 都會搵到好多大家認為好恐怖嘅個案, 我個人嘅睇法, 係根據我個人認識嘅親人同朋友經驗(包括生cancer), 講真, 未試過有一個話有不滿, 對我呢講, 感滿意嘅percentage已經夠高. 老實講, 如果大家都跟醫學上嘅定義去使用急症室, 根本就唔會等好耐, 護士已經screen過, 俾得病人等超過幾個鐘頭, 簡單嚟講就根本唔係急症唔應該去急症室, 真係急症嘅一定即收即入, 你有無聽過有病人因為急症室等得太耐病死咗吖? 癌症都係一樣, 無即時生命危險嘅, 抱歉可能要等亦都好正常, 當然對於個病人嚟講係好大件事, 但對於整個系統嚟講, 排優次正常不過. 要投訴要不滿, 好多香港人都會, 都習慣咗, 我寫咁大篇出嚟, 最重要嗰句係, 香港人身在福中要懂珍惜. 我仲有好多對美國醫療系統嘅不滿, 恐怖情況都無寫出嚟呢, 呢篇純粹針對醫療開支, 如果我講呢邊醫院細菌感染同醫療失誤比率有幾高, 可能就算唔駛錢都唔會喺美國醫.

      刪除
    3. 另外有關Medicare申請資格, 我唔多講喇, 簡單嚟講即使自貴供款Medicare, 老人家亦要住足5年先可以提出申請, 對於一向已經係美國公民走來走去嘅太空人嘅老人家可能唔係問題, 未嚟過要捱5年先可以申請就可能有問題喇.

      http://www.cms.gov/Medicare/Eligibility-and-Enrollment/OrigMedicarePartABEligEnrol/

      刪除
  10. "萬一我被確診癌病或什麼惡疾,我是會毫不猶豫第一時間返香港醫治的" - 完全同意, 而我亦都會咁做!
    你公司個plan真係好好! 我公司個deductiable..高到呢....$3000
    係美國呢度, 就算比你醫返好個大病 (如:cancer), 你嘅餘生都已近乎破產, 可能生不如死
    所以我同老公講, 千萬唔好放棄加拿大籍

    回覆刪除
    回覆
    1. $3000 deductible,咁即係年年白俾保費啦!不過無保險真係會日日提心吊膽。我公司個同事心臟病發做個手術,全費35萬美金!! 如果無保險真係賣埋間屋都唔掂呀。

      刪除
    2. 我地deductible 成$4500!! 不過我老公公司每年會送千幾蚊比員工入落health saving account (D錢只可以用黎睇醫生&買藥), 都算幾好喇...無咁蝕..!

      刪除
    3. 咁除咗保費,只要每年醫療開支唔過嗰千幾蚊,你哋都唔駛自己再俾錢出嚟啦,其實都唔算差。

      刪除
  11. 好詳盡的說明! 我公司沒有替員工買醫療保險, 我早前問過價, 因為有了covered California, 我的保險費比之前未落實時貴了一倍!
    我現在都在煩惱我的保險問題, 老公的公司有替他買保險, 但是加上我名的話, 保險比covered California旗下的保險更貴~

    回覆刪除
    回覆
    1. "我的保險費比之前未落實時貴了一倍.....",之所以貴一倍,可能只係之前你問嘅plan唔係好嘅plan,大部份人投訴Obamacare保費貴,就係因為個plan好過佢哋之前自己買嘅,但自己買嘅可能好多嘢都唔包(例如生BB、急症等),嗰啲plan平你都唔好恨。你有無計過兩公婆收入有無資格喺ACA攞保費資助?

      你老公公司嘅plan仲貴啲..... 唔等於啲乜,因為一定要睇co-pay, coinsurance, deductible, maximum payout,唔睇呢啲根本比較唔到。記住唔好只睇保費。

      刪除
  12. Ceci:
    ~所以, 移居去外國住,唔理邊度,都唔好病. 如果有咩事, 好麻煩!!!
    ~雖然加拿大啲醫療全政府經營(除了牙科和眼科, 所以, 這兩方面, 一有事都好大件事). 但由於其他全政府經營, 啲醫生每日有限額, 所以, 少少事, 排足幾個月先有機會見醫生.....如果真係有事,幾個月之後, 可能已經病入高峰. 所以, 我好多居住北美啲大年記Auntie and Uncle, 都回流返香港!! 所以, 香港人成日羨慕外國有幾好, 香港人有啲身在福中不知福!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係啦,大部份香港人真係身在福中不知福,因為想像唔到現代西方國家醫療系統居然咁多缺點,而淨係著重香港傳媒報導幾單失誤就覺得好過份,以香港醫療系統處理嘅volume,嗰幾十幾百個失誤根本唔係一回事。而且香港公營醫院嘅科技進得好快,比起我嘅呢啲美國鄉下地方強幾十倍,如果我有事,真係第一時間仆返香港呀。

      刪除
    2. 此留言已被作者移除。

      刪除
  13. 此留言已被作者移除。

    回覆刪除
    回覆
    1. 再吵無謂喇, 我睇法唔一樣.

      刪除
  14. 講開醫療事香港節目剛播了依利沙百50週年的特稿如有時間可按links 看看:

    • 星期二檔案 伊院五十年 2013 11 19 Part 1 of 2


    http://www.youtube.com/watch?v=hF8V4AWDPZ4&list=UUueBAJn9ZW7QTBubiT3OiHQ



    • 10:20
    星期二檔案 伊院五十年 2013 11 19 Part 2 of 2

    http://www.youtube.com/watch?v=hF8V4AWDPZ4&list=UUueBAJn9ZW7QTBubiT3OiHQ
    孖記......

    回覆刪除
  15. 星期二檔案 伊院五十年 2013 11 19 Part 2 of 2

    http://www.youtube.com/watch?v=NY-GaJn6NY4&feature=share&list=UUueBAJn9ZW7QTBubiT3OiHQ&index=3

    回覆刪除
  16. Thanks to your detail research and presentation, such a useful artical. Oh and what a co-incident, my hubby just had a surgery and I really want to write about this too.

    回覆刪除
    回覆
    1. 希望你先生依家一切安好。

      刪除
  17. Oh and yeah, my hubby see so many people come from canada to USA just for any kinds of medical reason EVERY SINGLE day. so, even we both know the medical insurance in US is super un-realistic expensive, deep down, we know that it's better then canada a lot more already.

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實,每個國家醫療系統都有好有唔好,唔駛錢嘅好多都要等,做病人嘅無論病得嚴唔嚴重都唔想等,所以俾得起錢一定會想去第二度快快醫。但係又有幾多人隨時攞得出幾千幾萬美金去睇醫生呢!

      刪除
  18. 我今年都決定唔買眼科保險喇, 慳返D! 不過醫保費貴都係蝦我地D"正經人家", 好多所謂"低收入人士", 睇醫生唔駛比錢之餘, 仲要送埋食物比佢地, 驚死佢地無營養...!

    回覆刪除
    回覆
    1. 無話蝦唔蝦嘅,保險制度本身就係要靠大部份健康嘅人俾多啲去補貼唔健康嘅人,如果唔係個制度就唔work。我個人係一啲都唔介意補助低收入人士嘅,亦唔會因為咁啲人abuse個制度就寧願取消個制度。

      刪除
    2. 真正低收入人士當然要幫忙, 不過好多"假"低收入人士就會令你好激氣架喇!仲要好得意咁周圍"教"人拎福利.....

      刪除
  19. 任何福利制度,都會有人abuse,呢個係必然嘅定律,我唔會認為因為有人abuse,就要取消個制度。我基本上係非常同意福利主義國家,高稅高福利嘅人,所以呢方面我唔介意。

    回覆刪除