30/7/2015

繼續寫韓劇 - 植入式廣告及在電視劇見到哥基

今次不是寫某幾套韓劇,而是談談韓劇獨有的植入式廣告(Product Placement “PPL”)

免費台的韓劇通常一集播足60分鐘,中間沒有任何廣告分隔。

商品要賣廣告,就要先付錢成為劇集的特約廣告商,好讓自家的品牌商品或商店,能夠在電視劇情內出現。不過歷史劇就連植入式廣告都做不到,畢竟不能在朝鮮時代,放入手提電話或咖啡店。

這種植入式廣告方式有利有弊。美國/香港/台灣一般的廣告,是獨立於劇集而分開播放的,所以可以在開播知道收視情況後,才決定是否買多些廣告時間,但植入些廣告就沒有這個彈性,各商品一早要為劇集收視作預測,如果特約費用高,但劇集收視低就得不常失,尤其近一年所有韓劇本國收視大減,即使是一級韓星如玄彬、河智苑主演的劇,收視也不出10%,現在廣告投資失手的風險大增。

但如果預測成功,那種威力卻不是一般非植入式廣告能媲美的。就看「來自星星的你」,女主角千頌衣所用的唇膏,不單在國內受歡迎,之前更被其他亞洲粉絲買到長期斷貨。又例如當紅劇選了咖啡連鎖店某地舖作主要拍攝場地,如「繼承者們」的Mango Six或「沒關係是愛情啊」的Coffee Smith,該店都會長年累月成為遊客朝聖的地方,這些影響力,絕對不是任何一個獨立商品廣告片可做得到的。

在韓劇常見的植入廣告商品,必然出現的有

手提電話:劇集內所有演員都會用同一牌子,同一型號的電話。

~  咖啡連鎖店:有些劇集主用一個場地,有些劇會用同一連鎖店在不同位置的商舖,但你不會在同一套劇看到兩間不同的咖啡品牌出現。

汽車:韓國人愛國愛到一個非理性的程度,所以即使進口汽車付了錢注入廣告,但在劇集內出現時,車身的所有牌子logo都會被膠紙遮擋,如Volkswagen車見不到VW的圓圈,Benz見不到那個將圓形平分三塊的銀色的圓圈。只有是韓國製汽車當注入廣告商時,才會完完整整沒遮沒擋出現。

其他出現機會率很高的有:化妝品、手飾(尤其求婚介子或情侶介)、戶外運動服飾、背包/手袋、餐廳(如炸雞連鎖店)、飲品小食、家庭電器,又或者一些社交網絡程式同Line等等。你不要以為在劇情中植入商品容易,要做得恰當,平衡到廣告商的投資與自然地出現在劇集內容其實不易,韓劇的篇劇,都會有自己的專用副手,其職責就是在劇本/分場植入廣告。

我最近也有被這些植入廣告燒到了,最近我看的兩套韓劇「記住你」及「噢,我的鬼神君」,都植入同一款手提電話,就是LG G4,我被那五顏六色的真皮外殼所吸引,終於忍不住買了一台換手機了。





我家所有人一直都是用iPhone的,我現在用的是iPhone 5,但出第六代的時候,太不喜歡外殼改得圓圓笨笨所以沒有換,聽聞第七代都會沿用六代外觀。此外,LG G4的相機非常強,比iPhone好多了,所以今次下決心走出Apple iOS系統。今日收到新電話了,真的好靚!而且現在LG在美國做推廣,加送電池及另一個真皮外殼,我會選粉紅色。雖然未用過Android系統有點擔心,但我其實好少用手提電話,只是偶爾傳短訊拍拍照,應該問題不大。

提起「噢,我的鬼神君」這on-檔劇(“on-指仍在播放中,每個星期追兩集),男主角是餐廳老闆,他養了隻哥基呢,而且毛色有點像我家的Blaze,每集見到牠出現我都好開心!










19 則留言:

  1. 睇下睇下呢篇,我都發現咗植入式廣告喎,哈哈,咪Blaze囉, lol!

    呢D廣告通常都影響唔到我,因為我真係又cheap又懶,就算見到有嘢吸引,都係睇完就算。;P

    回覆刪除
    回覆
    1. 我係購物狂,所以都會受廣告影響架。

      套劇隻哥基好好笑,係隻自來犬,如果走出街可以搵到隻純種哥基做自來犬就執到寶喇。

      刪除
  2. 當年我就是因為一隻八哥追看日劇"不能結婚的男人"!

    回覆刪除
    回覆
    1. 套劇隻哥基非常表現到哥基嘅強項,就係不停食,好好笑。

      刪除
  3. 其實植入式廣告度度都有, 不過出現得唔好太夾硬黎, 好難睇

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家係多咗,但可能只係電腦或者車之類,而且多數做得太明顯,好似韓劇咁大規模又做得較自然嘅比較難。

      刪除
  4. 我用左G3 接近一年,幾‘come'跌!哈哈,電池就麻麻啦,不過部部電話開頭都係好好,跟住就倒水一樣~ 我自從用過Android 之後,返唔到轉頭用iphone...

    回覆刪除
    回覆
    1. 我其實真係好少用電話,好多時幾日都無離開過個手袋,到要用時就會發現無電!

      G4係外置電池,用完一個可以換另一個,依家做個推廣就係送電池再加真皮套。

      刪除
  5. 在韓劇見到的廣告,都是韓國本地牌子, 睇得好舒服又自然。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,其他國家嗰啲都比較明顯,一啲都唔自然。

      刪除
  6. 有小動物做o既劇集,我鍾意睇

    回覆刪除

  7. 好笑, 記得姑姑話, "嘩, 有個廣告好好睇, 講個媽媽同個小朋友玩得好開心。 呢個廣告好成功!" "係? 賣咩架?" "Eh......唔知喎。"

    回覆刪除
    回覆
    1. 你姑姑可能從來睇廣告都唔理賣乜嘢,只在意個廣告好唔好睇。

      刪除
  8. I love my iPhone 6. Personally, don't like the android OS, but many people swear by android!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我估係習慣問題,iOS介面比較自然合常理步驟少,但係就欠靈活性/彈性,不過我覺得iPhone上網快啲,但LG G4個相機真係無得頂。

      刪除
  9. 我用-ippone,個相機真係敗筆,太光太暗影相都影出質素差的相。香港無綫都有植入式廣告,不過唔多。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都知香港有,不過做得唔自然。

      刪除
  10. 植入式廣告,好普遍

    回覆刪除