15/7/2011

生命的一章:Harry Potter終結篇

(先插隊暫停紐約遊)
今星期五,Harry Potter(HP)電影系列最終回會在美國公映,我很期待,但亦有點不捨得。HP當然不是伴著我成長(因我一早已長大了!)但畢竟,過去十多年,在我的生命的上上落落裡,HP一直陪伴著我啊!


我不是在1997-8年就閱讀第一冊的讀者,但也是早一期的粉絲。記得在1999年初在未拆局的市政局秘書處工作時,買了HP第二冊,得悉同房的同事有第一冊,即借來重頭開始看。我跟那個同事雖然只共事了八個月,但就成為十多年的好朋友,至今我每次回港都一定出來見見面,因HP而結的緣。

1999年到2007年最後一冊,我就跟其他粉絲一樣,心急地期待每一冊的出版,出版日去買書,跟著埋首默默看,盡量希望一口氣看完那幾百頁。

最初知道HP會被拍成電影時,真的很擔心電影版會破壞它的創意及故事,因為要把HP裡建立的巫師與魔法純虛構世界影像化不容易啊,如用了劣質或低成本的視覺效果,就會毀了一切!

幸好作者J.K. Rowling在電影系列由選角到製作都有極高參與,2001年看完第一套電影後就不再太擔心了。

有趣的是,在過去十多年我有幾個伴侶,當中只有一個同樣是HP粉絲,可以跟他暢談HP的一切而不被當怪獸!我的老公在認識我之前,也對HP沒認識,只知道他的兩個女兒是粉絲;但經我影響,他已在過去幾年看齊過去七套電影,也聽得明我跟他說的HP用詞,最近還能全答中一個HP粉絲網上問卷呢!

也因為我的栽培,去年六月HP主題公園在佛羅里達州開幕時,我說要去他也十分支持呢!(他是在場少有能完全明白所有場景道具的中年麻甩佬呢!)(遊記在此)

去年聖誕前,在Sam’s Club看到這本書,內裡有電影系列的情節及製作花絮,最難得是加上很多電影裡出現過的道具,即刻買下來,如果你也是粉絲,一定要買!








第一集邀請HPHogwarts的入學通知


在多集都有出現真的可以打開的Marauder’s Map(可以隨時看到學校內各巫師的位置)





第五集變態校監不停發出的新校規!



今個週末後,HP世界跟我的世界重疊的地方,將告一段落,如果你不是HP粉絲,你是不會明白我的心情的。


6 則留言:

  1. Southerngal18/7/11 04:16

    I'm with you, gal... I'm with you!  I was crazy enough to go reserve the book at Borders, got my book at midnight (with tons of little kids), finish each one in less than a day (start reading when Brian's driving, read through the night, kind of fall asleep but keep reading when I wake up! lol)... fortunately Brian was okay with my craziness.  Actually I didn't start reading it till... the movie. I remembered my first encounter with HP was my piano students (8, 9 years old) were crazy about that in HK, they told me all about that and even wanted me to read it but I just never got a chance. Anyway, when the first movie's out. I read all the one being published and been the fans since then!  I can't wait to watch the movie, but we have to wait till Brian's mom to get here, so that we can have someone babysit Cole. (I did ask Brian if I could just watch it by myself first... but he said no... lol!) I've read the whole collection many times (especially right after the "new" book's out, I always tried to read the previous ones to refresh my memory), Brian even got me a small harry potter lego set when we were dating before! lol!
    [版主回覆07/19/2011 00:53:00]我都知可能得你會留言俾我,因為我個blog唔係好多Happy Potter fans!
     
    我好早就睇書喇,依家睇番頭兩冊,真係估唔到之後嗰啲情節會咁複雜同咁大規模呀,果然無令人失望。電影係好,不過我仍然覺得書更好。
     
    好在我依家老公可以俾我感染到少少,同佢講劇情佢都唔會覺得我係傻婆,佢去Universal Studio都好開心架。
     
    琴晚睇咗套戲喇,都OK嘅,但俾我想像中短同簡單,可能埋尾要交待劇情啦。

    回覆刪除
  2. Southerngal18/7/11 04:17

    I'll have to check out that book you've mentioned when I go back to GA!
    [版主回覆07/18/2011 23:51:00]本書好值得買!我本來想買多一本未開封嘅嚟留念,或者送俾人,但係之後都見唔到嘞,不過網上一定有得賣。

    回覆刪除
  3. 屋企有哂全套書, 我無睇過.... 不過聽個仔講, 睇書好過睇戲好多喎!!
    [版主回覆07/20/2011 01:37:00]當然係書好睇啲,內容豐富好多嘛,但啲戲都已經算唔好差,算係咁架喇。
    咁阿仔係睇中文版定英文版呀?我未睇過中文版,唔知翻譯得好唔好。
     

    回覆刪除
  4. of course中文版啦! !
    [版主回覆07/23/2011 07:07:00]我未睇過,唔知翻譯得好唔好呢?

    回覆刪除
  5. Southerngal21/7/11 11:29

    Oh gosh, I just watched the movie with Brian... it's really good, but like you said, it's a mixed feeling. The 3-D part bother Brian a bit, but it was cool with some of the effects. I always think Books are better than movies, but Harry Potter series has been quite as good. Now I only wish I have my last book here, as I've not read it for a while, I can't remember some of the facts.  Hey, do they have a Harry Potter ride? Was that the one in Gringotts? Love that scene... now I hope I can have all my books here and read them all... and watched all the movies one more time!!! 

    回覆刪除
  6. Southerngal23/7/11 11:40

    We didn't have a choice, the one in Middlebury only has 3D... hm, that's interesting, but I hope they'll add the Gringotts ride in future! The one in movie was too cool! I would like to play roller coaster like that!
    [版主回覆07/26/2011 05:46:00]The ride was too much for me because I don't do roller coaster ride!  I closed my eyes most of the time!

    回覆刪除