24/3/2016

極度困擾 :久咳


不記得是在一月底/二月初還是更早之前,天氣還冷的時候,我開始咳,依稀記得好像是晚上開始,後來就一整天持續。

沒有痰、喉嚨不痛、鼻不塞、氣不喘,沒任何傷風感冒的跡象,只是覺得喉嚨痕癢,要咳才止癢。

咳了幾星期到二月底,我去看了一次醫生,當時我已自行服用一般止過敏(allergy)的藥物,但沒有幫助,而且好像愈來愈咳得多。

醫生跟我說的可能性,其實我自己上網查都知道,久咳不外以下幾種原因:

過敏:大部份人症狀都是流鼻水眼水,鼻塞頭重等等,也有些是喉嚨痕癢,致敏源可能是花粉、塵蟎、動物等等。我三兩年前開始有過敏,但只限於眼角痕癢,滴眼藥水已可解決。

胃酸倒流:有一種非典型的逆流,胃酸不是刺激食道神經,而是直接跑到咽喉壁,導致喉嚨痕癢,這情況的咳嗽可能晚上躺下時更明顯。

鼻水倒流:可能是過敏性鼻炎、鼻竇炎、呼吸道感染等造成鼻水倒流,刺激呼吸道引發咳嗽。

之後就是支氣管炎、肺炎、細菌性肺部發炎、肺癆、肺癌等等。

跟一般醫生一樣,我的醫生也選了最普遍的源頭,覺得我是過敏,想我繼續食普通過敏藥,再加上用鹽水灌洗鼻腔。我自己知自己事,亦做了功課,覺得即使是過敏,已在服用的普通過敏藥根本沒任何幫助,而且我鼻腔一直乾爽,估計灌洗鼻腔也應該作用不大。於是主動要求三管齊下,要醫生先開定抗生素,以備是細菌性發炎,再同時轉介我照肺。

這安排當然自己要懂得按先後嚴重性做。我自再繼續服過敏藥,加上灌洗鼻腔大約一個多星期,完全沒有改善後就加上食抗生素,服完療程後也沒改善,再去照肺(肺片結果是清的)

又過了差不多一個月,咳不但沒有停,而且頻率提高,咳嗽的聲音也愈來愈難聽,但仍是沒有任何其他病症,是時間看第二次醫生了。

今次醫生有比較認真的聽診了,也可能了解到我不是盲毛,比較積極提出多種方法讓我選擇。今次先在診所檢血,檢驗是否有肺癆,因為可能上次照肺也未必照到不明顯的肺癆(檢血結果沒肺癆)。之後是開胃酸倒流藥給我,然後再轉介我到敏感科專科醫生(allergist),測試是否對某些特定致敏源有反應。醫生說如果再排除這三個情況之後,就可能會轉介我到肺部專科,不過我有一個同事說因為我沒有氣喘,可能轉介耳鼻喉科會較適合。

就這樣,我已服了一個星期胃酸倒流藥,仍沒什麼改變,前兩天開始轉用噴鼻的防敏感藥(這已是我試的第五種防敏感藥了),每天早上食一匙蜜糖,繼續灌鼻,買了防塵蟎的床褥套及枕頭套,其實可以做的,我都全做了,只是 ……  咳沒有好,現在就等四月初見敏感科醫生。

除了咳,我身體沒有不適,但這種久咳很討厭,讓我晚上睡不好,我一晚會醒幾次咳嗽,更討厭的是影響到周圍的人,不停聽我咳,即使他們不說出口,我也知道是十分討厭的,起碼我自己老公就會皺眉,所以我才想盡快醫治。





27 則留言:

  1. 我都發覺近年一咳就幾個月至好,可能同年紀大咗有關啦(汗),而且可能同帶night guard有關,我都成日會夜咳!我記得我哋有幾個blog友教煲洋葱水/羅漢果茶止咳,既然都係天然方法,或者都可以一試吖!

    祝早日咳好!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我係愈咳愈頻密,而且愈來愈難聽,所以唔想一直等。

      羅漢果我哋呢邊無,不過洋蔥水可以試吓,謝!

      刪除
  2. 自沙士次後, 好多人包括我聽到附近有人咳都會提高警覺, 所以自己一旦咳, 都即係戴口罩

    回覆刪除
    回覆
    1. 我無帶口罩習慣,即使是沙士時候,我都無帶過。我依家隻咳,基本上都已經排除哂所有傳染性嘅病喇。

      刪除
  3. 我在香港都咳左一個星期after a cold,唔想食藥,所以煲龍利葉等山草藥飲。 wish you get better soon.

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果係傷風感冒後咳,我都試過好多次,都知要一段時間先好,不過今次唔同,所以有啲煩。

      刪除
  4. 我舊年係香港生完仔之後感冒咳,結果咳左一年,係足足一年,都係早十日前先完全好翻。當中食左4-5支咳水,睇過醫生,醫生直頭同我講食咳水係無用的,叫我待時間久了就會慢慢好起來。唯獨開左放濕機先叫好小小,晚上叫做可以瞓得好小小。結果今年返港過年,又發燒,咳又嚴重左,今次仲有痰Tim,係香港睇過2次醫生,抗生素都食埋,都5得,返英後咳得更嚴重,有2次更咳到嘔,我又再去藥房買咳藥,好好彩食左2日,咳左13個月的久咳終於停了,咳停了,痰過左,我又煲左2日無花果蘋果湯,現在完全好翻了。咳真係好長手尾!

    回覆刪除
    回覆
    1. 吓,你咳一年?

      食咳水無效架,所以我到依家都未食過咳水,因為食咳水治標唔治本,如果抑制啲咳反而會唔好。
      返香港探親時傷風後久咳,我都試過一次,好肉都有幾個月,但係頻率無今次咁嚴重,而且我知道係傷風菌令喉嚨有發炎,所以無咁擔心同煩,今次因為不明原因,所以我先醫得積極啲。

      刪除
    2. 係呀,咳足一年,無咁嚴重個陣就淨係晚上咳,每次咳都一定要飲水,如果5係沒完沒了。我今年有痰個種咳,就真係食藥先有用,結果就將舊咳一同醫好。

      刪除
    3. 個陣,好多偏方都試,陳皮焗水,洋蔥水,薑茶,今年返港,家姐同我講雪糕又可能得,全部對我都無用。

      刪除
    4. 我依家試洋蔥水,因為簡單又唔會有害,試幾日睇吓點,不過網啲人話多數係俾傷風後的咳用,我都無傷風過,都未切得。

      刪除
  5. 冬爸每次咳都要幾個月先好返, 近依幾日佢又再咳啦,唉...佢都好困擾我!點先會拎佢快D好返

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,我都知會好困擾身邊人,尤其如果影響佢哋睡眠就更差,我依家同老公分房瞓,所以起碼無影響佢瞓,唔係佢一定發脾氣架。

      刪除
  6. Hope you feel better soon!

    I used to cough every winter too until I started to wear a scarf anywhere I go.

    Is it productive cough (with phlegm) or just dry cough?

    回覆刪除
    回覆
    1. 乾咳無痰。basically a tickling throat cough.



      刪除
  7. Tickling throat is the most annoying thing, we hv to sleep separate rm when i get one just so we both can some sleep.
    以前有得睇中醫 有止嗽散可幫到 係慢的但有用 依家呢到無中醫 唔知係寒咳熱咳 我都係介口 同飲薑茶
    Hope you get well soon

    回覆刪除
    回覆
    1. 除咗止咳,其實我更想搵到個病源,因為同以前咳好唔同。

      刪除
  8. today some one post this please read and use if if you like to try.http://buzzlife.com.tw/article/1441690616
    萬人分享!久咳不癒的良藥!一定要轉發給身邊的朋友!

    回覆刪除
  9. 你真係乜都試哂喎。。。去旅行時仍有咳嗎?
    我試過喺地鐵裏忍咳,好辛苦的。
    你買唔買到龍角散?我可以寄比你。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我一月中出差時好似仲未咳,應該係之後開始。

      龍角散?效果如何?如果遲啲睇完allergist都無改善嘅話,可能會叫你幫手買,先謝。

      刪除
  10. 有人介給海底椰止咳露好洗得,可買些海底椰自己煲湯飲也不錯

    回覆刪除
    回覆
    1. 我暫時嘅睇法係唔食止咳嘅藥水。

      刪除
  11. 洋葱水,仲有人教洋葱+garlic 水。如果有機會,睇睇中醫,聽多個意見~

    回覆刪除
    回覆
    1. 飲咗幾日,好似無乜明顯改善。我呢度無中醫睇架,不過有你都唔敢睇。

      刪除