3/6/2016

一切重新開始 – 運動篇 Pilates

我想現在應該沒有八年前已開始看我blog的讀者仍存在吧,尤其Yahoo Blog關閉後,讀者群都轉變了。

我以前的網誌,會紀錄每天做過的運動(搬網誌時把這些都刪掉了),但那也是五年前的事了,因為之後開始上班,最初因為不習慣早起時常覺得累,運動就停下來。一停就是五年!

年紀愈大,新陳代謝愈慢,走一點路也容易腰骨痛,女人到中年又怕會骨質疏鬆,而且也懷念以前在香港狂做運動的日子,就去找可以晚上運動的地方。上星期開始,去了一個Pilates studio上堂。

暫時上了兩個一小時的私人課,課後幾天肌肉當然痛,這是頭一兩個月必須經歷的過程。

因為以前在香港也上了約五年Pilates堂,對一些詞彙及動作的名稱有認識。身體是一個很奇妙的實體,有自己的記憶力,雖然停了五年,在第一堂導師已說,我的形態(form)很好。雖然形態可以,但我的體力與力量追不上,導師不停挑戰更難的動作,一小時的課堂上得相當辛苦,昨天後半,更要發出一些像肌肉男在健身房會發出的咦咦呀呀聲音,才可將動作做完,幸好我是最後一個上堂的人!兩堂上完之後行去取車,都是手震腳震的。

以前在香港做Pilates,因為是一般健身室,都是做mat/floor class,只在瑜珈墊上做。現在做的地方是Pilates studio,所有Pilates的專用儀器也有齊,下面相片順序是ReformerCadillacHigh / Low Chair,我四樣都試過。

Pilates專用儀器的作用及原理大致一樣,就是在不同地方加上彈簧,或將身體部位擺放在不同地方,增加抗阻力(resistance)。舉個例,原本是提起雙腳用腳尖打圈,現在腳版扣上兩條有拉力的彈簧再打圈,而且要穩定地打,盡量不被彈簧的拉力扯走,要做得好,core muscles的運動一定要正確。噢,core muscles其實不只是腹肌,也包了背部一些肌肉及包住脊椎的肌肉。如果core muscles強壯,年紀大時跌倒受傷的機會會大大減低。


雖然又辛苦肌肉又痛,但感覺是良好的,我會繼續做下去,我失去的馬甲線與老鼠仔,是快點回來啊!

不要因為覺得難而卻步,其實Pilates是男女老幼都可以應付的運動,起碼不是會令你喘氣的種類。

照顧好自己,愛惜自己,比一切都重要。


(有讀者不知道Pilates(普拉提)是什麼嗎?

由德國人普拉提夫婦在二十世紀初發明的運動,主要鍛鍊人體深層肌肉,它的動作緩慢和清楚,每個姿態都與呼吸相協調,特別適合長時間坐著工作的上班族或容易運動勞損的人士。通過對身體核心部位居(腹橫肌、腹內斜肌、腹外科肌、腹直肌、豎脊肌)的鍛鍊,使脊椎變得柔軟有韌性。Pilates不但可改善身體以綫條,也對矯正頸部和脊髓有非常好的效果。)


14 則留言:

  1. 如果我有你咁堅持,一定會變成大美人。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你都好堅持吖,你煮嘢食,又不時整吓酵素之類嘅健康食物,又時常照顧你爸爸。

      刪除
  2. 我十幾年前上過幾堂Pilates希望可以減下肥,當時成140磅,5呎1寸(汗!),簡單動作連瞓喺到提高雙手慢慢靠腰力坐起身都唔夠力仲比個肚腩頂住做唔到,勁尷尬,哈哈!

    加油呀!精神上無限支持妳~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. Pilates唔係帶氧運動,減唔到肥架。

      Pilates一般動作都唔係人體平常會做嘅動作,最初做唔到係好自然架,唔好同人比,同一班總有做咗好耐乜都做到嘅人,亦有新人乜都做唔到,只要有恆心慢慢做就會愈來愈好。

      刪除
  3. 回覆
    1. 最初好能有啲難,因為啲身體部位好少用,又唔知佢哋叫乜名,不過其實做多過4-5堂,就會開始做到,只要有恆心做頭4-5堂就ok。

      刪除
  4. 我上過幾堂pilates group class,唔得,完全硬蹦蹦的筋骨,以後都唔敢再玩

    回覆刪除
    回覆
    1. Pilates唔及yoga柔軟,其實骨頭硬都做到,好多男人都做到架。不過一定要過咗頭4-5堂,身體就會習慣。

      刪除
  5. 經常做Pilates,身材會好靚架!

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為拉長咗條spine,人會企直啲,膊頭會向後放多啲,手腳線條會好睇啲,所有感覺上身材好咗,其實只係因為改善咗平時用嘅姿勢。

      刪除
  6. I am too lazy.

    I like to push my mind more than I like to push my body. Excuses, excuses, excuses.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都好懶,不過做運動會high,而且容易見到成績有滿足感,我個人比較superficial!! Haha.

      刪除
  7. 我唔知普拉提都有器械,仲以為好似瑜伽咁徒手做。我做運動比較著重心肺功能,所以帶氧運動優先,基本上就係原地跑、跳操呢D可以係屋企做既。兩年前加入負重運動,舉啞鈴為主。無時間就做HIIT,二合一快靚正。

    haitang

    回覆刪除
    回覆
    1. 香港無乜專門嘅Pilates studio,可能啲人覺得淨係玩一樣唔抵卦。

      刪除