2/6/2015

重溫一個人在途上-放逐到北京


繼續重溫個人之旅,這也是加相加長版。

_____________________________________________________________________________________

1998年,因與前夫分居又復合又再分開的關係弄得身心疲累,我辭了政府工退了房子掉了大部份擁有的東西,放棄了香港的一切,帶兩個行李懷著不回頭的心情自我放逐。

要在短時間找一個安全又經濟的地方落腳,我選擇了到北京電影學院當個海外留學生。我的目的不是上學,而是入住留學生宿舍,好讓自己不會一個人孤寧寧,所以只報讀了普通話課程。(其實當時我的普通話也可應付日常溝通,所以到最後全走堂,一堂也沒上過!)


學校位於北京大學區海淀區,生活步伐很悠閒也很純樸。北京人的直率性情我很欣賞,特別喜歡與計程車司機聊天,談天說地。

很幸運遇上一班年輕又純品的宿友,他們多來自其他亞洲國家如日本、韓國、台灣、馬來西亞等等。雖然我是冒牌學生,但學校畢竟是張藝謀及趙薇母校,有些宿友是認真地花幾年時間,修讀攝影、編劇及導演等課程的,如果是非中語系統留學生,更要花一兩年時間先修讀普通話及書寫中文。我當年的其中一個宿友朋友就是台灣演員張震的哥哥張翰。

我自己的同房,是個很了不起的日本女孩,18-9歲就已經在北京住了兩年,性格開朗又獨立,普通話咬字比我標準很多,有幸跟她同房,並透過她認識了其他國家的宿友(包括令我至今仍想念的韓國男生),令我更快從人生低谷爬起來。2002年的英之旅,我也探望了當時在倫敦求學的她。這是我跟她的寵物兔仔Pedro,但後來應該被職員發現有一天不見了。


我在北京前後只待了幾個月,比我想像中短,因為後來去了美國又待了大半年。在北京的幾個月內,剛巧是北京大學建校一百周年,跟同房去看了一看,其他景點只去了天安門、故宮、頤和園、潘家園、三里屯等等,沒有走太遠連長城也沒去。做遊客跟在那裡生活的心態有點不一樣,平常我們都是待在海淀大學區悠悠閒多。

六月上旬,我有兩個香港朋友來北京探望我,更堅持與我去一趟旅行開解我,任我選擇目的地。

我選了絲綢之路,先由北京直飛蘭州到萬里長城另一邊終點嘉峪關,再租出租車沿沙漠直驅敦煌莫高窟。




景點當然值得推薦,沙漠公路的旅程比乘飛機或火車直達目的地更震撼。最令我感動的,是兩位好朋友全心全意開解我,沿途搗蛋逗我笑,讓我再次感受到那一兩年久違「快樂」的感覺。可以說,我的心靈得以康復,他倆功不可沒。



攝於進入莫高窟的公路。



暑假來臨時,宿友紛紛回國,契爺契媽邀請我到美國長住,我就在7月離開北京了。

1998年之後,我沒有再到過北京了。但北京是我重生(rebirth)之地,我很感恩。

16 則留言:

  1. 回覆
    1. 吓,最後兩張好似以夢都出過架,唔係新架,都唔算見到個樣啦!

      刪除
  2. 請問是不是展覽館的工作,令身心疲勞,放棄香港,的相好靚,那年代digital機還未流行,要哂相的呵.睇落妳做遊子最開心,加油.

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔係嗰份工,我走同工作無關係。

      我兩個朋友當年都係做電視台,拍照嘅主要係電視台攝影師,佢嘅相機一定唔會太差。不過呢批相比原照已經差好多倍。佢啲底片只係做咗slides,啲相係用slide再曬出嚟,再經我個scanner已經差咗好多倍。

      刪除
    2. 唔怪得的相咁有深度,原來是職業攝影師,再經妳scan出來,都重好靚,快的返港看lala之餘又可探下班rthk大師,祝好

      刪除
    3. 佢哋係另一個電視台嘅。

      刪除
  3. "放棄了香港的一切,帶兩個行李懷著不回頭的心情自我放逐"---->好型! 雖然好似去得好盡,但我都覺得離開下會容易D放低,最難得妳遇上個好同房,幫到妳重新投入生活。咁英國之行後,妳哋仲有無聯絡呀?

    本來已經想話D相嘅構圖好有feel, 睇埋妳上面嘅解釋就明哂,原來出自高手,而且可能妳當時心情真係好差,除咗最尾張相有DD仔仔笑容,其他嘅都好酷,但同相嘅意景又出奇地夾。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我一向都好型架!哈哈。

      我識嘅朋友十個有七八個都係影相高手嚟架。嗰次去絲路真係超超難忘,好在接受佢哋好意肯去,係咪有公路電影feel呢?我出發時心情仲係好差,但經佢哋不停攪笑,令到我哋三個都玩得好開心。

      我同同房仲有聯絡架,佢之後喺幾人個唔同國家生活/工作,最近終於同老公兩個囡返日本,我希望嚟緊一兩年有機會見面啦,我仲未見過佢兩個囡。

      刪除
  4. 回覆
    1. 是嗎?錢財身外物啫,其實愈被呢啲嘢捆綁住就愈難有新生活。唔駛返工唔駛交租,去到完全另一個國度用另一種語言生活,真係會快就唔去記住之前嘅人/生活/日程,我好贊成其他人都咁做架!

      刪除
  5. You sounds like a free spirit! The trip looked awesome!

    Recently I finally understand why some people never marry. It's so freeing to do what you like when you like where you like.

    回覆刪除
    回覆
    1. free spirit.....是嗎?我可能只係比一般人,較能夠實踐「講得到做得到」..... 其他人好多時都係講...我好想XXX, 我又想YYY,但又會俾藉口/理由自己唔去做。比起一份好工、錢、物資,我更珍惜自己嘅well being,要我放棄所有嘢其實唔難。

      其實嗰次唔係我唯一一次咁做,2007年我再出走過一次架。

      刪除
    2. 2007年我再出走過一次架,唔好講出走,係重新上路,將舊事erase了,forest gump 不是一路向前走的嗎,硬朗結實的性格也

      刪除
  6. 1998...你朋友如果在無記新聞可能識我一位中學女同學馮小姐.

    回覆刪除
  7. 仍然懷念以前自由自在的日子嗎?(笑)

    回覆刪除