9/10/2013

我是好老細

今次回港的最後一天,下午空閒沒事做,買了些西餅在沒預先通知下,走上以前曾任職的公司找舊下屬。

一些背景:這機構是我任職最久的地方(五年),我是這機構第一個人事及行政部經理,因為機構當時只有二三十人,在我上任之前這些工作是由助理總裁兼任的,之後五年,機構擴張一倍以上。擴充當然要請人,亦要找新辦公室,搬家之類。

我有四個下屬,人事/行政/財務各一,另一個OA,除了OA外,其他三個年紀跟我差不多。做新設部門很適合我,因為我喜歡「由無做到有」,在沒有很多歷史、很多規範下可讓我建立一套新系統,新步驟。而且我對程序、政策等感興趣亦有天份,那五年做得算得心應手。

說回探望下屬,自我2004年離開那機構後,最後一次見他們應該是2007年我移民前吃了一頓飯。過去五年我都沒有跟他們聯絡,不過從機構網站知道他們都仍在。到達辦公室時,前台是新人我不認識,就跟她說:「唔該你通知XXXYYY,話佢知有舊同事嚟探佢。」個前台想問我姓名,我只跟她說想給同事們驚喜。

就在此時,OA從外面工作回來,一見到我就尖叫,而XXXYYY亦估到可能是我,一起叫埋另外兩位出來(其中一位不是我下屬,但曾想轉入我部門),五個中年人見到我好高興,就在機構大堂圍住我bibibaba不停講,又說現在辦公室不如我在時運作順利。哈哈,我聽到當然開心,但其實最開心是感受到他們見到我真的好興奮,最後還是我說聊太久了叫他們回去上班。

來美工作幾年,我已不再是任何人的上司了(我在香港時做過6份工當中5份有下屬)。常看這blog或看我給別人回應的blog友,都知道我有些多多事實的管人性格,好的就說是mentor,否則就令人神憎鬼厭,我知道我性格上是有這個缺點的,只是改不了,請見諒。

但在職場上,這個性格助我成為一個好上司,在不同公司為我工作過的下屬與我的關係都不錯,起碼未試有手下在我主管時辭職,但這不等於我縱容他們,大家應該看得出,我是在工作上要求很高的人。我很認真,但從不發脾氣,不指使下屬做無聊事,教他們增加效率的工作方法,亦會考慮他們的將來作培訓,所以只要不是本身態度有問題的人,都應該不會討厭這類上司吧。





25 則留言:

  1. 回覆
    1. 我以前都有老細架, 只要自己唔係大老闆對上都會有老細.

      我依家辦公室太細, 我係"一人"部門(都唔夠嘢做), 我直屬老細喺加州.

      刪除
  2. 喺美國,大家文化唔同,都唔容易搵到對咀形嘅上司或下屬。

    回覆刪除
    回覆
    1. 美國工作文化好唔同, 同事之間太見外, 太講私隱, 太講political correctness, 即使同級好難可以有心交, 個個都淨係卦住放工即刻返屋企, lunch都自己各自食. 所以我依家唔會有任何期望架.

      刪除
  3. 你到你以前的下屬的反應就知你係一個好上司!!!good!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我真係幾好架..... 雖然啲o靚成日講我好惡, 不過惡得有道理. 其實我一向對自己staff唔惡, 多數對其他經理同大老細惡, 所以有啲唔熟我嘅同事會怕我.

      刪除
  4. I never work in HK so don't know how managers in HK are. They are usually micro-manager?

    回覆刪除
    回覆
    1. 有啲相反, 大部份我接觸過嘅都唔micro-manage, 反而係俾太少指引啲下屬, 成日以前你嚟返工應該即刻識做, 有問題自己解決, 亦都無心機/唔識教下屬. 當然都有micro-manage, 但屬少數.

      刪除
    2. I do feel like most HK people are not natural-born leaders. Maybe due to our educational system?

      刪除
    3. 眼界都好大關係(可能仲大關係), 我喜歡轉工, 多咗機會見識唔同嘅大老細或者其他有能力嘅人(領導人我都服侍過), 同得佢哋工作多自自然然會學到啲嘢..... 如果死守喺一間細公司或者細部門, 而個上司又無料到..... 就自然乜都學唔到.

      刪除
  5. from how you describe yourself in your blog, i suppose you have always been in the admin field?

    回覆刪除
    回覆
    1. 又唔係喎, 半途出家嘅. 我做過customer service, news, media, event management. 不過我一直覺得其實大部份工作(專業除外), 需要嘅基本條件都一樣: 有分析能力, 組織能力, 懂multi-tasking and prioritize, stay calm under pressure, etc.

      刪除
  6. 職場上最難處理既問題就係人事丫, 我最怕遇著是非做人情個D, 我情願同有個句講個句, 實事求是既人合作

    回覆刪除
    回覆
    1. 我自己做開HR, 最最討厭係有啲HR部嘅人扮嘢, 濫權, 以為自己知道同事資料好巴閉, 但要佢哋做嘢就乜都唔理..... 不幸地呢個情況喺HR好普遍, 可能因為HR本身唔係傳統專業, 係人係鬼都以為做得嚟(美國尤其嚴重), 好多資質有限又唔知自己想做乜工嘅人就走去做HR貪少嘢做....... 我真係好鬼憎佢哋, 映衰哂全行...... 哈哈, 激動咗少少添.

      刪除
  7. 係呀係呀, CECI好對我好似MENTOR架。好彩你了解我,啲ADVISE都啱聽。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我成日驚我太多事, 過咗火位會令人誤會或者會offend到人, 希望你唔介意啦.

      不過依家無咗私人留言, 我都會保守好多.

      刪除
  8. 我未在香港做過工, 不過我知要在香港職場有friendship一定不容易, 你做到呀。

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實香港易啲架, 因為香港本身多節目, 行街睇戲食飯shopping咁都好容易約到同事, 而且香港人遲婚, 結咗婚亦都唔會完全唔出街, 去得街多就容易成為朋友, 之後各散東西都可以繼續去街嘛.

      我每次返香港都會見幾批唔同嘅舊同事, 有啲可能只係做咗一年或者幾個月同事, 但係之後就十幾年朋友..... 所以呢方便香港係易啲.

      刪除
  9. Ceci:
    -你平時遊blog留comment, 我覺你留啲comment 好有意思. 知你係睇晒全篇文先有覆人.
    -我時常覺外國工作, 真係唔似得hk. 外國啲同事, 工作真係還工作, 工作以外,很少接觸. 你兩邊都接觸過, 真係好多工作經驗,大開眼界.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我份人好白, 講說白唔會轉彎, 如果對方比較敏感可能會聽得唔舒服, 不過熟朋友知道我無惡意都慣咗. 反而我老公唔慣, 有時會take it too personal唔高興. 不過我年紀大喇, 如果改到的話一早改咗啦.

      刪除
  10. 我自己無香港工作經驗,只係我覺得香港人做事快,能靈活變通! 但感覺上,係北美較易同上司溝通,說話可以好直接,不過都好可能係因為我只係小職員,係公司太微不足道,哈哈!
    不過,真心佩服係你離開間公司九年之後,舊下屬依然對你咁熱情同掛住你,因為隔咗咁耐,佢哋都無需要假裝,真心讚!

    回覆刪除
    回覆
    1. 比起美國,香港工作壓力大好多,因為真係做多好多嘢同要快好多,但其實同同事溝通都唔係大問題,因為唔直接講可能會拖慢好多嘢添。我一向都係好直腸直肚嘅人,溝通上無乜問題。

      我對同佢哋嘅關係有信心,所以唔怕貿貿然唔通知走上去(其實好多間做過嘅公司我都唔怕)。不過佢哋一知我第二朝就走無得約我食飯,見到佢哋個樣失望,臨走前又再提我下次返嚟一定要約佢哋食飯....... 嗰吓我自己都好感動。

      刪除
  11. Hi Ceci,睇你的blog都有一段時間,你寫關於職場上的事都很有道理。
    在香港的職場上,真是人人都有壓力。每日相處最多時間的人就是同事,但同事之間的問題又真是一門學問。我司的人事部經理真是一位極品。見高拜,見低踩,又喜歡暗地send email向上司投訴。永遠唔會同當事人對質,永遠將自己當高高在上。想問如遇到這類人,如何應付?

    回覆刪除
    回覆
    1. 首先你要明白一個事實, 呢個世界, 無講職場與否, 都無"公理"(justice)可言. 壞人惡人當道周圍都係, 亦無壞人有惡報呢回事. 另外, 除咗自己嘅行為同決定, 其他嘢(包括你行為嘅後果), 你無完全無法控制.

      明白咗呢兩個道理, 你唯一可以做嘅, 係忠於自己性格.

      係唔係職場, 定私生活, 我個人嘅性格係一樣嘅, 我永遠係理理同原則行先, 其他一切其次. 因為咁, 係唔係人事部同事, 下屬定CEO, 如果我覺得唔對路, 我一樣會正面confront, 可能因為咁有啲人會話我惡, 另外一啲人話我夠guts. 但一定要明白, 我confront人時係好明白自己唔會控制到個結果. 我試過confront CEO, 並同時辭職, 但反而機構主席挽留我炒CEO, 我又試過準備confront另一個老細之前已經俾佢知道少咗我先. 雖然好極端, 但我兩次都無乜有感覺, 因為我知道個後果其實"唔關我事", 亦唔係我決唔決定confront人嘅原因.

      你份工對你幾重要? 會願意準備為呢類人唔撈嗎? 任何一份工對我嚟講從來都唔係好重要, 所以我會選價值觀更重要嘅嘢決定我行為. 但我係非常少數嘅人, 我做法未必適合其他人.

      我唯一俾到你嘅意見, 係你嘅做法同行為, 最好忠於你性格同價值觀.

      刪除
    2. 我十分忠於我性格,因為我認為係正確而又有道理,我都會勇於在上司表明同解釋。就算上司堅持,我會明點解。我在公司都出名俾人話惡,其實我都係坦白説出因由,做好件事。眼見同事自己做到隻積,自己下屬過份hea爆,真是火都滾。
      多謝你給我在此發少許囉嗦,希望你多分享一些職場趣事。多謝。我現在面對一些蠢同事,煩事問到底,問的是下一步點做,收到後點做,跟住又點做。完全沒有common sense.想暈。

      刪除